پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:53:36 - چهارشنبه 4 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه دژ مقابله با «نفوذ» است/ بوی باروت نمی‌آید ولی نسخه اقتصاد مقاومتی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان کرمانی گفت: اکنون بوی باروت نمی‌آید؛ ولی سخن نسخه اقتصاد مقاومتی است و می‌گوید که دعوا نکنید که کدام سیستم اقتصادی را باید به کار ببریم.

به گزارش “دانشجو آزاد” امیر دریابان علی شمخانی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در همایش با قهرمانان وطن در تالار وحدت این دانشگاه طی سخنانی در رابطه با هفته‌ بسیج گفت: چرا دانشگاه؛ چرا انصاف؛ چرا مقابله با نفوذ؛ چرا اقتصاد مقاومتی؛ چرا پیشتازی در علم و دانش، من اصرار دارم و حس می‌کنم که هنوز باید در دانشگاه حضور داشته باشم.

 

دانشجویان همراه، منتقد، خاموش و پر هستند
وی ادامه داد: من در هر سفر استانی حتما با دانشجویان دیدار خواهم داشت، زیرا که دانشجویان همراه، منتقد، خاموش و پر هستند؛ چون کسی که انتقاد می‌کند حتما من را هوشیار خواهد کرد و هدف هر دوی ما یکی است.
شمخانی با اشاره به اینکه هیچ ابایی از اینکه با دانشجویی سرشاخ شوم و سوالات تندی از من پرسیده شود ندارم، بیان داشت: همواره به دنبال تصحیح بوده‌ام.
وی تاکید کرد: به دانشگاه می‌آیم تا‌ نبض جامعه را ببینم، چون زنده‌ترین و پردغدغه‌ترین محیط فرهنگی، محیط دانشگاه هاست.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین؛ افزود: محرم و صفر، تاسوعا و عاشورا چپ و راست ندارد، آنچه که به عنوان روضه گوش می‌دهیم و ماجرای مقتل تنها داستان ۴۸ ساعت از نبرد امام حسین (ع) است؛ که در آن حتی یک توهین و اهانت هم نمی‌بینید.
شمخانی ادامه داد: امام حسین (ع) حتی زمانی که در مدینه بودند و خبر مرگ معاویه‌ای را شنیدند که خلافت از پدر و برادر بزرگوارشان غصب کرده بود، توهینی نکردند و تنها گفتند انالله و انا علیه راجعون.
وی افزود: معاویه دشمن خونخوار امام حسین (ع) است، اندیشمندی غربی می‌گوید اگر معاویه نبود و خلافت را غصب نمی‌کرد دموکراسی جهانی اسلام دنیا را فرا می گرفت، این روش مقابله با مخالف است که مبتنی بر شیوه‌ پیامبر (ص) است.
اساس تشکیل بسیج مبتنی بر یک تفکر عمیق نسبت به آینده است
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور به هفته‌ بسیج نیز اشاره کرد و گفت: اگر هم در هفته‌ بسیج نبودیم من بازهم به دانشگاه می‌آمدم.
شمخانی ادامه داد: اساس تشکیل بسیج مبتنی بر یک تفکر عمیق نسبت به آینده است؛ بسیج برای جنگ شگل نگرفت، خیلی‌ها این اشتباه را می‌کنند، بسیج یکسال قبل از جنگ شکل گرفت.
وی بیان داشت: امام می‌خواستند مکتب دفاعی را برای حفظ ارتباط بین مردم و انقلاب و حکومت ایجاد کنند؛ که ثمره‌ آن بسیج شد؛ اگر حکومتی خود را مبتنی بر مردم نبیند به طور قطع مسیر استبداد را طی می‌کند؛ چرا که فکر می‌کند به مردم نیازی ندارد و نظامی را نیز که ایجاد کرده است قادر به دفاع از آن نخواهد بود؛ اما دیدیم در ۲۲ بهمن ماه ۵۷ نظام سلطنتی نتوانست از خود دفاع کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ما نیز همین سیره را در جنگ دیدیم؛ تشریح کرد: ولی امروز اگر به کسانی که سن جنگی داشته‌اند مراجعه کنید خواهید دید که هیچ کس وجود ندارد که به دلیل اینکه نژادش عرب است و یا‌نژاد دیگری دارد و یا متعلق به هر قومیت و دینی است، مانعی برای میل حضور وی در جنگ ایجاد شده باشد.
وی با تاکید بر اینکه بسیج در جنگ با چنین تفکری توانست پیروز شود، بیان داشت؛ الان رفتار ترکیبی ارتش، مردم و سپاه در همه‌ حال‌ها فرهنگی ایجاد کرده است که تنها قوی‌ترین ظرفیت فرهنگی برای انقلاب است.
بسیج بارانی است، یعنی هیچ تبعیضی ندارد
شمخانی بیان داشت: رهبری انقلاب معمولا به صورت هفتگی با خانواده‌ شهدا دیدار دارند و هیچ زمانی فردی به ایشان اعلام نمی‌کند که این شهید چپ یا راست بوده است، یعنی بین هیچ کدام از آنان تبعیضی قائل نمی‌شوند این به ما در س می‌دهد که پهنه‌ عمده‌ بسیج و دلایل پیوستن مردم و حکومت و راه بکارگیری مردم در حل مشکلات حکومت، این‌ها همه از بارانی بودن بسیج است.
وی تصریح کرد: بارانی بودن بسیج؛ یعنی اینکه در همه جا باران می‌بارد و هیچ تبعیضی برای هیچ کس ندارد.
این مقام مسئول گفت: امروز هم ما مشکلی داریم؛ ما دشمنی داریم دشمن توسعه‌ ایران؛ تمامی غیر ایرانی‌ها همه دشمن توسعه‌ ایرانند؛ در منطقه و در فرامنطقه؛ الگوی انقلاب اسلامی ایران به دلیل عدم اطاعت از سردمداران جهانی و اینکه نشان داد که می‌توان دین را به عنوان حکومت به کار برد دشمنان رنگارنگی دارد.
شمخانی تصریح کرد: هرکس خلاف این کند بسیج را نمی‌شناسد، بسیج ابزار قدرت طلبی هیچ شخص و فردی نیست؛ اولین بسیجیانی که از تهران به خوزستان آمدند دانشجویان بودند.
وی افزود: هیچ فرمانده‌ بسیجی‌ای نبود که کاری را از بسیجی‌اش بخواهد و خود عامل آن نباشد، زمانی که اینگونه شد، بسیج خط شکن شد و مردم به خط مقدم جبهه‌ها آمدند؛ امروز هم باید همینطور شود.
اکنون بوی باروت نمی‌آید ولی سخن نسخه اقتصاد مقاومتی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها می‌دانند که مشکلات جامعه چیست، بیان داشت: دانشگاه می‌داند که دشمن اصلی ما فقر و بیکاری و تورم و رکود و معیشت است؛ اکنون بوی باروت نمی‌آید؛ ولی سخن نسخه اقتصاد مقاومتی است، و می‌گوید که دعوا نکنید که کدام سیستم اقتصادی را باید به کار ببریم؛ بلکه مبتنی بر تجربه‌ انقلاب اسلامی طرح اقتصاد مقاومتی تجویز شده که همگان هم با آن موافقند.
وی افزود: دانشگاه باید به دنبال این باشد که برای توسعه عمرانی چقدر نیازمند بودجه است؛ خیر، باید به دنبال این باشد که چگونه ایده‌های علمی و دانش‌های پایه و تکنولوژی‌های دانش بنیان را به تولید ثروت برساند و نقشی در تولید ثروت ایفا کند.
شمخانی با اشاره به اینکه زمانی که این دغدغه در دانشگاه ایجاد شد آن زمان این سالن مملو از انسان خواهد بود، بیان داشت: اگر روزی نتوانیم این سالن‌ها را برای شنیدن حرف‌های یکدیگر پر کنیم، بدانیم در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل شده‌ایم.
این مقام مسئول بیان داشت: ما باید در دانشگاه‌ها به دنبال حفظ جایگاه اول علمی یمان در منطقه باشیم و به عنوان یک ایرانی بسیج شویم که در پازل منطقه در حوزه‌ علوم‌های مختلف نقش و رسالت خود را ایفا کنیم.
وی افزود: باید نقشه‌ راه ترسیم کرد که در این مدت زمان چگونه توانمندی‌هایمان برای رسیدن به اهداف مدیریت کنیم.
دانشگاه دژ مقابله با نفوذ است/ کسی که خود کفا شد نفوذ پذیر نیست
دبیر شورای عالی امنیت ملی به بحث نفوذ دشمان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: توانمند شدن چاره مقابله با نفوذ است؛ دانشگاه دژ مقابله با نفوذ است مفهوم مقابله با نفوذ فقط برخورد سلبی نیست؛ کسی که خودکفا شد نفوذ پذیر نیست کسی که در دانش سری در بین سر‌ها در آورد اثرپذیر و نفوذ پذیر نیست.
شمخانی تصریح کرد: شما بیایید در هفته‌ بسیج در کرمان؛ فرامین مقام معظم رهبری به بسیج دانشجویی مبنی بر تشکیل اطاق فکر و اینکه باید نسبت به مسائل علمی جامعه تولید تئوری کند، را بررسی کنید و ببیند که در این مقطع زمانی برای مقابله با نفوذ و توسعه اقتصادی چه کارهایی را می‌توانیم انجام دهیم.
وی سپس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با استفاده‌ نادرست از واژه‌ نفوذ نیز گفت: اگر در بخشی از جامعه حادثه‌ای رخ می‌دهد این به معنای اینکه کل سیستم اینگونه است، نیست.
نفوذ به معنای تصمیم سازی غلط به منظور همراه سازی ایران با میل استکباری در منطقه است
دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: نفوذ یک واقعیت است و در این نباید تردید کرد، نفوذ به معنای تصمیم سازی غلط به منظور همراه سازی ایران با میل استکباری در منطقه است، این دستور کار شخصی است که سرویس‌های چپ و راست به آن باور دارند و تلاش برای تحمیل این نگاه را در ایران دارد.

 

وی افزود: بد‌ترین شکل نفوذ این است که آن را محدود به لایه‌های پائین جامعه بکنیم؛ دانشگاه ظرفیت این را دارد که بررسی کند که چگونه مبارزه کند.
شمخانی ادامه داد: من تاکید دارم بگویم بنیان گذار بسیج و اولین لبیک گویان به ندای امام راحل دانشجویان بودند، من فکر نمی‌کردم که نظامی شوم، من از دانشگاه به نظام آمدم.
باید بپذیریم که نفوذ وجود دارد و با هم به مبارزه با نفوذ بپردازیم و نه یکدیگر را تخریب کنیم
دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: همه‌ ما باید اجازه دهیم و بپذیریم که نفوذ وجود دارد و با هم به مبارزه با نفوذ بپردازیم و نه اینکه یک دیگر را تخریب کنیم و همدیگر را بزنیم.

 

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در رابطه با داعش نیز گفت: تا زمانی که کارخانه‌ داعش سازی تعطیل نشود؛ داعش به جنایات خود ادامه خواهد داد.
شمخانی ادامه داد: هدف این کارخانه‌ داعش سازی سرکوب میل و خواست مشارکت جوانان در حکومت؛ در کشورهای اسلامی ایست که با حکومت‌های موروثی و قبیله‌ای اداره‌ می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که مشکل استبداد در آن کشور‌ها حل نشود،‌ تا زمانی که این کشورهای متعهدان به غرب هستند داعش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi