پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:26:58 - دوشنبه 15 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، پادگان شد
مدتی است که مسئولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان  محدودیتهایی را جهت ورود برخی دانشجویان به این دانشگاه اعمال کرده اند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از “راه آرمان” مدتی است که مسئولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان  محدودیتهایی را جهت ورود برخی دانشجویان به این دانشگاه اعمال کرده اند؛ جهت بررسی ماجرا با محمدرضا لشکری معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه گفتگویی داشتیم.

وی در پاسخ به دلیل ممانعت از ورود برخی دانشجویان به دانشگاه گفت: حراست سازوکار خودش را دارد و این دست از مسائل را به ما ارجاع نمی دهند.

لشکری افزود: این دانشجویان فارغ التحصیل بوده و امور مربوط به فارغ التحصیلان به معاونت دانشجویی برنمی گردد و تنها بایستی با معاونت آموزشی در اتباط باشند.

در ادامه گفتگویی با ابوالفضل صفایی، دانشجوی مقطع دکتری رشته فیزیک اتمی داشتیم، وی از جمله ۴ دانشجویی است که مسئولین دانشگاه مانع از حضورش در دانشگاه می شوند.

صفایی گفت: قانون این است وقتی دانشجو از پایان نامه دفاع می کند تا زمانیکه تسویه حساب با دانشگاه انجام نداده است عملا فارغ التحصیل نیست.

وی افزود: ما دنبال کارهای فارغ التحصیلی هستیم اما اجازه ورود به دانشگاه به ما داده نمی شود یعنی اجازه انجام امور فارغ التحصیلی هم به ما نمی دهند.

ابوالفضل صفایی ضمن انتقاد از رفتارهای غیرمتعارف مسئولین دانشگاه توضیح داد: مسئولین حراست مانع ورود ما به دانشگاه می شوند در حالیکه هیچ ابلاغی از طرف ریاست به ما داده نشده تنها در نگهبانی به صورت دستنویس برگه ای چاپ شده که این ۴ نفر حق ورود به دانشگاه را ندارند.

وی ادامه داد: به بنده گفتند در صورت حضور در دانشگاه بایستی یک نگهبان مرا همراهی کند در غیر این صورت با پلیس تماس می گیرند! و تنها دلیلشان این است که مجموعه دانشگاه روی شما حساسیت دارد!

صفایی در پایان اظهار داشت: مسئولین دانشگاه علاوه بر دانشجویان باعث ایجاد دردسر برای نگهبانان دانشگاه هم شده اند و نگهبانانی که نتوانستند مانع از ورود بنده به دانشگاه شوند را به باغبانی وفضای سبز دانشگاه فرستاده اند.

جهت بررسی دقیق تر این موضوع چندین بار با دکتر محمد جواد آروین ریاست دانشگاه تماس گرفتیم اما متاسفانه موفق به گفتگو با وی نشدیم.

امیدواریم مسئولین دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان این بار پاسخی مناسب جهت توضیح رفتارهای خلاف قانون و عرف خود به دانشجویان و رسانه ها بدهند.

این پایگاه خبری آمادگی دارد هرگونه پاسخگویی از طرف مسئولین دانشگاه را منتشر کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi