پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:21:04 - دوشنبه 18 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان:
دانشگاه باید به کمک صنعت بیاید/عقب ماندگی های صنعتی استان باید جبران شود /ماه آذر ماه دانشگاهیان است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت با وجود تمام ظرفیت هایی که استان کرمان دارد لذاعقب افتادگی های فروانی داردکه باید با همت و تلاش نخبگان و ارتباط قوی تر بین صنعت و دانشگاه این باید این عقب افتادگی ها جبران شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمد صادق بصیری  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان صبح امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان در سال ۹۸ ضمن گرامی داشت یاد سه شهید ۱۶ آذر ماه عنوان کرد: :شهدا خون خود را در راه استقلال، آزادی،مبارزه با ظلم و بی عدالتی نثار کردنند این خون که بر زمین ریخت در جریان جنبش دانشجویی بوده است که باعث تحولاتی در عرصه ی جوان گرایی و مبارزات مردم ایران ایجاد کرد لذا جنبش دانشجویی به عنوان یک  جنبش پویا و مفید جای خود را در دانشگاه و جامعه پیدا کرده است.  

بصیری با بیان اینکه دانشگاه ها جامع نگر یک دانشگاه فرهنگی است تصریح کرد: ۱۶آذر روز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۳ است که مسائل فرهنگی در کشور ما اهمیت دارد زیرا انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و رکن اصلی و تاثیر گزار انقلاب فرهنگی دانشگاه ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان  حوزه و دانشگاه را دو بال فکور جامعه و نظام دانست و افزود: طبق فرمایشات مقاممعظم رهبری علم و دین باید پا به پای یکدیگر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه ماه آذر ماه دانشگاهیان است ابراز کرد: با توجه به اینکه در آذر ماه  روز دانشجو، روز پژوهش، روز وحدت بیت حوزه و دانشگاه است می توان از ماه آذر به عنوان ماه دانشگاهیان یاد کرد.

بصیری ادامه داد: اهمیت نهاد دانشگاه در بین  نهادهای دیگر مشخص است در ارکانن نظام باید به نهاد دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل نگاه کنند و جریان هیئت امنایی بودن دانشگاه ها هم به همین دلیل است.

وی نقش پژوهش در نهاد دانشگاه را یک نقش اصلی و محوری دانست و تاکید کرد: با توجه به رسالت هایی که دانشگاه در حوزه ی نخبگان دارد در حوزه ی پژوهش هم باید تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان  با بیان اینکه دانشجو،نخبگان و رسالت دانشگاه در کنار هم قرار دارند گفت: دانشگاه مامور تربیت انسان کامل است انسان الهی، این رسالت را باید با تاکید بر معنویت واخلاق پیش ببرد.

 بصیری سلامت رفتار و اخلاق  تربیت کنندگان که هم شامل انسان ها و متون می شود را ضروری دانست و مطرح کرد: دانش چراغی است که اگر با تعهد همراه شود می تواند به نتیجه ی مطلوب برسد.

وی با تاکید برخود باوری و استقلال علمی دانشگاه عنوان کرد: از لوازم اصلی تحقیق خود باوری و استقلال است که خود به خود باعث استقلال در جامعه میشود  هرچه استقلال دانشگاه حفظ شود و دخالت ها در آن کم تر شود ودانشگاه را از تقلید دور می کند لذا این استقلال به دانشگاه ها داده شده است.

بصیری با بیان این مطلب که اصل آزاد اندیشی موجب نظریه پردازی می‌شود، اظهار کرد: کوشش برای انطباق پژوهش با نیازهای آنی و آتی جامعه صورت گیرد و افرادی باید تربیت کنید که باری از دوش مردم بردارند و فرهنگ‌سازی لازم در زمینه اینکه شغل پشت میز نشستن نیست، انجام دهید و فارغ‌التحصیلان ما باید آستین خود را بالا بزنند و مشکلات صنعت را حل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان  با بیان اینکه ما در تمامی عرصه ها دانشمندان فروانی داریم افزود:دشمنان جمهوری اسلامی با تحریم اقتصادی ایران قصد فروپاشی این نطام را داشتند که همت و تلاش نخبگان و دانشمندان آنان را از اهدافشان دور کرد.

وی به ظرفیت های و سرمایه های خدادای استان کرمان و داشتن نیروهای متخصص اشاره کرد و تاکید کرد: با وجود تمام ظرفیت هایی که استان کرمان دارد لذاعقب افتادگی های فروانی داردکه باید با همت و تلاش نخبگان و ارتباط قوی تر بین صنعت و دانشگاه این  باید این عقب افتادگی ها جبران شود.

وی به انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:افرادی که امسال در مجلس ثبت نام کردند نسبت به سال های گذشته جمعیتی  جوان تر و تحصیل کرده هستند امید است تا با حضور دانشگاهیان و پشتیوانه فرهنگی مجلس خوبی تشکیل شود.

بصیری در پایان بیان کرد: برگزاری این گونه مراسمات نشان دهنده ی  دانشگاه اندیشه ورز،متعهد، متخصص، جامعه نگر، پویا مفید، هدف مند است.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi