پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:00:35 - سه شنبه 19 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان
دانشجویان زبان گویای عدالت خواهی در جامعه هستند/ادغام تعزیرات و قوه قضائیه قدرت بازدارندگی تخلفات را افزایش می دهد
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: ادغام تعزیرات حکومتی و مجموعه قوه قضائیه در حال انجام است اگرچه تحقق این امر می توان تاثیر گذاری تعزیرات را بالا برده و بروز تخلفات را تاحدودی کاهش دهد.


به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “راه آرمان” مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه پیام نور عنوان کرد: دانشجو بودن فرصت مغتنمی است که باید قدر آن ها را دانست از این رو یکی از وظایف دانشجویان استفاده از فرصت های موجود است.

دانشجویان زبان گویای عدالت خواهی در جامعه هستند

وی افزود: همه دانشجویان علاوه بر کسب علم دانش به دنبال عدالت خواهی و تحقق خواسته های مردم هستند چرا که دانشجو زبان گویای جامعه است از این رو دانشجو دارای ارزش و جایگاه والایی دارد همانطور که علم دارای این جایگاه است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان مطرح کرد: از گذشته تاکنون کشور ایران به واسطه مواهبی که دارد مورد توجه قدرت های دنیا بوده است، دانشجویان در زمان شاه در مقابل زورگویی های قدرت های غرب ایستادگی کردند از این رو ۱۶ آذر که همراه با مبارزه با استکبار شد روز دانشجو نامیدند.

میری افزود: کشور ما در شرایط کنونی کشوری آزاد و مستقل است و سخن شیوای خود را به راحتی به گوش جهانیان می رساند، تحریم های ظالمانه که به کشور تحمیل شده است مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است اما عبور از آن ها نیازمند همدلی آحاد افراری است که در جامعه حضور دارند، چنانجه افراد یک جامعه به وظایف و حقوق خود آشنا نباشند مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: برخی آسیب ها جنبه روانی آن ها بیشتر از خسارات های مالی است از این رو همه ما مسئول شرایط ایجاد شده در کشور هستیم.

تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات اقتصادی را برعهده دارد نه بازرسی از واحدهای صنفی

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان ابراز داشت: در تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع قضاوت رسیدگی به تخلفات اقتصادی است علاوه بر تخلفات اصناف تخلفات مربوط به قاچاق کالاو دارو هم رسیدگی می شود و  تعزیرات هیچ نقشی در قیمت گذاری و بازرسی های سطح بازار ندارد و تنها رسیدگی حقوقی را انجام می دهد.

میری ادامه داد: یکی از تخلفات بازار عدم درج قیمت کالا توسط فروشندگان است از این رو اصناف باید نسبت به درج قیمت ها اهتمام ورزد و تخلف در این حوزه حائز پرداخت جریمه است.

وی یادآور شد: برخی از خواص تصور می کنند بازرسی از اصناف وظیفه تعزیرات است در حالیکه این چنین نیست و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین اتاق اصناف این وظیفه را برعهده دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان بیان کرد: برخی محصولات کشاورزی بنا بر فصل برداشت تغییر قیمت دارند همانند گوجه فرنگی و پیاز از این برخی در برخی فصول ارزان و برخی فصول همچون شرایط کنونی گران می شود.

ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی واردات کاغذ دستمایه زیاده خواهی سودجویان

میری در ارتباط با توزیع یارانه کاغذ اذعان داشت: متاسفانه برخی افراد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان را دریافت کرده اند اما کالاهای دیگری به جز کاغذ وارد کرده اند که استان کرمان از این حیث بی بهره نیست.

وی خاطرنشان کرد: پرونده های مربوط به واردات کاغذ در تعزیرات حکومتی در حال بررسی است و به زودی احکام مربوطه صادر خواهد شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان در پاسخ به نامناسب بودن جرائم بازدارنده گفت: مجلس شورای اسلامی تاکنون قوانین مناسبی که بازدارنده تخلفات باشد، تصویب نکرده است و متاسفانه چنان جرائم کم هستند که فرد با پرداخت جریمه اندک مجددا تخلف خود را ادامه می دهد.

ادغام تعزیرات و قوه قضائیه قدرت بازدارندگی تخلفات را افزایش می دهد

میری در ارتباط با ادغام تعزیرات حکومتی و مجموعه قوه قضائیه، تصریح کرد: اقدام مورد نظر در حال انجام است اگرچه تحقق این امر می توان تاثیر گذاری تعزیرات را بالا برده و بروز تخلفات را تاحدودی کاهش دهد.

وی در خصوص تخلفات جایگاه های عرضه کننده سوخت ابراز داشت: شرکت نفت و اداره استاندارد موظف به بازرسی جایگاه های بنزین و گاز هستند البته تعزیرات می تواند در قالب گشت های مشترک بازرسی هایی انجام دهد و به شکایات مردمی رسیدگی کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان در ارتباط با کاهش قاچاق بنزین بعد از افزایش نرخ بنزین، گفت: بر اساس آمار پیش از این نزدیک به ۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده بود که نزدیک به ۳۰۰ هزار لیتر مربوط به بنزین است و در ۴ هفته گذشته پرونده ای مبنی بر قاچاق بنزین به تعزیرات نرسیده است.

میری در پایان یادآور شد: مسئولان باید با منطق و بر اساس نظر آن ها در خصوص سهمیه بندی بنزین تصمیم می گرفتند تا فشار روانی حاکم بر جامعه کمتر شود.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi