پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:39:56 - چهارشنبه 24 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشجویان جهادگر در گرمترین نقطه کره زمین
گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه( بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمان) در دوره ی دوم اردوی جهادی خود در تابستان ۹۵ ( ویژه برادران) منطقه هدف خود را روستای چهار فرسخ از توابع شهداد قرار داد.

به گزارش “دانشجوآزاد”گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه( بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور استان کرمان) در دوره ی دوم اردوی جهادی خود در تابستان ۹۵ ( ویژه برادران) منطقه هدف خود را روستای چهار فرسخ از توابع  شهداد قرار داد.

این گروه در تاریخ۱۳/۰۶/۹۵ به سمت چهار فرسخ حرکت کرد و عصر آن روز در مسجد این روستا مستقر شد و با برگزاری افتتاحیه این اردو فغالیت خود را آغاز کرد.

دانشجویان جهادگر به مدت ده روز در این اردو به فعالیت های عمرانی ، فرهنگی و مراسمات مذهبی و مناسبتی پرداختند.

در بخش عمرانی به دو پروژه لایه روبی قنات اصلی این روستا به طول سه کیلومتر و سیمان کردن سقف مسجد این روستا پرداختند که به فضل الهی با لایه روبی قنات این روستا، کمک بزرگی به بخش کشاورزی و آب این منطقه شد. و با سیمان شدن سقف مسجد، روستاییان دیگر بیم و هراسی از باران های این منطقه که مشکلاتی برای سقف مسجد بوجود آورده بود ندارند.

در بخش فرهنگی  میتوان از برگزاری کلاسهای آموزشی و فرهنگی  برای کودکان و نوجوانان و إکران فیلم ها و انیمیشن هایی از جشنواره مردمی عمارهر شب بعد از نماز مغرب و عشا با موضوع نماز، کمک کردن به دیگران ، ماهواره و معضلات آن و غیره.. برای نوجوانان و جوانان و اهالی روستا نام برد. و همچنین فعالیت های ورزشی از جمله مسابقات فوتبال در بین جوانان این منطقه که با خطراتی از جمله اعتیاد روبه رو بودند به فرهنگ سازی ورزش و سلامتی پرداخته شد.

شایان ذکر است با نصب مجموعه بنر های نمایشگاهی در سطح روستا  با محتوایی در زمینه  اقتصاد مقاومتی ، مدافعان حرم و فاجعه منا به مناسبت عید قربان به روشنگری این مسئله و محکوم کردن آل سعود پرداخته شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi