پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:08:30 - شنبه 23 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دادن هر نوع وعده دروغ پیگرد الهی دارد
امروز اگر عده ای وارد میدانی شوند و وعده های دروغین به مردم بدهند ممکن است جمعیت زیادی را مجذوب خود کنند. ولی به مرور زمان دست آن طرف رو می شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” یَعِدُهُمْ وَ یُمَنِّیهِمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُورا (النساء/۱۲۰) شیطان به آنها وعده های دروغین می دهد و به آرزوها سرگرم می سازد و جز فریب و نیرنگ به آن ها وعده نمی دهد وعده های دروغ، پوک و پوچ دادن یکی از اصلی ترین کارهای شیطان برای نفوذ و رخنه، در قلب و جان انسان است. با همین حربه است که انسان را تشویق به گناه و وی را آلت دست خویش قرار می دهد.

شیاطین بر هر انسان دروغ گویی نازل می شوند. اگر کسی دروغگو باشد، خدا فرموده که وای به حال او و مورد هدایت قرار نمی گیرد. ما اکثر مواقع از دروغ های کوچک غافل هستیم. وعده دادن بیجا یک قسم از دروغ گویی است. این بدان معناست که من چیزی را به شما وعده می دهم اما از همان ابتدا بنا به انجام و اجرای آن را ندارم مطلب مهم نخست آنست که ما نباید وعده های دروغین، غیرعقلایی و ناممکن به مردم بدهیم، دوم آنکه کسی که وعده دروغ می دهد اگر خلف وعده کند یا این عمل خود را به گردن کسی بیندازد اعتماد کردن به آن شخص بسیار سخت است و علاوه بر اینکه اعتماد ما نسبت به او از بین می روند نسبت به سایرین(کسانی که فلان وعده را می دهند) نیز اعتمادمان کم می شود.

امروز اگر عده ای وارد میدانی شوند و وعده های دروغین به مردم بدهند ممکن است جمعیت زیادی را مجذوب خود کنند. ولی به مرور زمان دست آن طرف رو می شود. یکی از حوزه هایی که وعده دروغ در آن زیاد داده می شود، حوزه سیاست است و یکی از عوامل سیاست زدگی ما نیز وعده دروغ است. متاسفانه این رفتارها برآمده از فرهنگ غربی بوده که جامعه ما هم از آن نمونه گرفته است.

تدین مساله ایست که مانع بروز چنین رفتارهایی می شود. طبق گفته امیرالمومنین (ع) سیاستمداری با تقوای ما همواره در مقابل با سیاستمداری بی تقوای معاویه قرار دارد.

حانیه رستم آبادی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi