پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:38:59 - شنبه 27 شهریور 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح ولایت کشوری از نگاه دانشجویی؛خودشناسی و رفع شبهات از مهمترین دستاوردهای من در این دوره بود
بنده می خواستم با شرکت در این دوره به سوالات خودم همچنین حداقل به شبهه های دور و برم پاسخ بدهم؛ شناخت خود، خدا، خلقت خدا ، چگونه زندگی کردن از جمله سوالاتی است که ذهن هر جوانی را به خود مشغول می کند.

فاطمه صفی نژاد در گفتگو با خبرنگار “دانشجوآزاد” ضمن معرفی خود در رابطه با شرکت در طرح ولایت استانی گفت: بنده دانشجوی رشته نرم افزار دانشگاه آزاد بافت و اهل شهرستان بافت استان کرمان هستم و برای اولین بار در طرح ولایت استانی و کشوری شرکت کرده ام، دوره ی  طرح ولایت کشوری خیلی پیشرفته تر و اصولی تر بود و به نظر من بازدهی بیشتری داشت.

وی افزود:دلیل شرکت بنده در این دوره بالا رفتن آگاهی بوده است و می خواستم با شرکت در این دوره به سوالات خودم همچنین حداقل به شبهه های دور و برم پاسخ بدهم. شناخت خود، خدا، خلقت خدا ، چگونه زندگی کردن از جمله سوالاتی است که ذهن هر جوانی را به خود مشغول می کند.

این دانشجوی کرمانی با تاکید بر پربار بودن دوره های طرح ولایت اظهار داشت :از جمله آموزه های این دوره از طرح ولایت می توان به مواردی چون :چرا به این دنیا آمدیم و چطور باید زندگی کنیم  و آخر دنیا چه اتفاقی می افتد، اشاره کرد؛ من فکر می کنم به طور کلی این دوره برای شناخت خود بود و اگر ما خود را به طور کامل بشناسیم آن وقت می فهمیم که باید چه کار نجام دهیم؛ این اصلی ترین چیزی بود که در این دوره یاد گرفتم.

وی تشریح کرد: در حاشیه هم چیزایی که یاد گرفتم شامل این می شد که  وقت و زمان خیلی با ارزش است باید از آن درست استفاده کنیم، قدر داشته ها و نداشته های خود را بدانیم، با پرودگارم رفیق باشیم، شهدا رو از یاد نبرم و ….

صفی نژاد در ادامه با گفتن خاطرات این دوره افزود: خاطره ها در دوره طرح ولایت کشوری زیاد بودند اما یکی از به یاد ماندنی ترین آنها این بود که یک روز که ما را بردند باغ ملکی در آن جا ورزش و رژه نظامی انجام داده ایم و کلی شعار و صلوات نظامی یاد گرفتیم  که تجربه جالبی بود بعد از آن قرار گذاشتیم که هر روز صبح زود یعنی ساعت ۶ صبح این ورزش و رژه ی نظامی رو انجام بدیم. اما از اون روز تا آخر دوره که ۳۰ روز می شد، هیچ  وقت این اتفاق انجام نشد ،چون هیچ کدام از مشتاقان توفیق اجرا پیدا نکردند!

این دانشجوی بسیجی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره ی چهل روزه را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم، خدا را شاکرم از این که مرا در این مسیر قرار داد و اینکه فهمیدم اگر دانشجویی می خواهد خود و خدای خود را بشناسد، یکی از مسیرهای کمک دهنده همین دوره های طرح ولایت است علاوه براین بنده بهترین دوستانم را که هم عقیده من بودند را در این دوره  پیدا کرده ام .

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi