پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:04:24 - جمعه 18 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان؛
خبرنگاران دیده بانان و ناظران تیزبین جامعه هستند/رسانه ها عدالت گستران جامعه هستند
فدایی بیان کرد: خبرنگاران به تمامی امور سر می کشند بررسی و منعکس می کنند، نورافکنانی که جامعه را روشن می کنندا و اجازه نمی دهند در تاریکی تخلفی صورت گیرد و چیزی از چشم دور باشد.

به گزارش “دانشجو آزاد” محمد جواد فدایی استاندار کرمان طی یک کنفرانس خبری ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهیدان صارمی و سایر شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: در شرایط اخیر تحریم ها وکاغذ نشر روزنامه ها با دشواری روبرو باشد این نشان می دهد تلاش شما رسانه ها ارزشمند  و قابل تقدیر است امید که این روند ادامه داشته باشد و ما بتوانیم در حد توان جبران این خدمات را داشته باشیم.

 

 

استاندارکرمان افزود:خبرنگاران به تمامی امور سر می کشند بررسی  و منعکس می کنند، نورافکنانی که جامعه را روشن می کنندا و اجازه نمی دهند در تاریکی تخلفی صورت گیرد و چیزی از چشم دور باشد.

فدایی عنوان کرد:  خبرنگاران مسئولین را مورد سوال و خطاب قرار می دهند و این نشان می دهد که مسئولان باید پاسخگو باشند و کارها باید به خوبی انجام و سواستفاده کمتر شود و همه مسئولین  باید بدانند کسانی هستند که در این دنیا آنها را مورد سوال قرار می دهند.

وی تاکید کرد: دسترسی آزاد اطلاعات حق شهروندان است  و شما رسانه ها آن را تحقق می بخشید.

استاندار با اشاره به اینکه  رسانه ها باعث عدالت اجتماعی می شوند، بیان داشت: مردم از طریق شما رسانه ها  در جریان امور و برنامه های دولت قرار می گیرند و مطلع می شوند که این اطلاعات در دسترس اشخاص خاص نیست و همه می توانند از این اطلاعات استفاده کنند و این اطلاع رسانی باعث عدالت و گستردگی در جامعه می شود.

فدایی مطرح کرد: شما رسانه ها هستید که به جامعه امید می بخشید و باعث انسجام مردم می شوید و آنجایی که دولت نیاز به مشارکت و دسترسی مردم در توسعه اقتصادی دارند شما هستید که با تشریح و توضیح نیازها و امکانات می توانید این زمیه مشارکت را فراهم کنید.

وی اذعان داشت: این نشان می دهد که شما رسانه ها نقش مهمی در توسعه داشته باشید امید که بتوانیم از همکاری، توان و ظرفیت شما استفاده نماییم.

استاندار کرمان به فعالیت های دوران سرپرستی و استانداری خود اشاره کرد و گفت : همانطور که همه مطلعید از خرداد ۹۷ تا پایان آبان ماه سرپرستی استانداری را داشتم و در آن دوران طبیعی است که بطور موقت نمی توان برنامه میان مدت و طولانی مدت داشت، بنابراین توقعی در آن دوران برای ایجاد تعهد و برنامه ریزی نبود بالاخره سعی کردیم مقدماتی ایجاد کنیم تا بتوانیم برنامه های میان مدت و درازمدتی داشته باشیم و بعد ازآن به عنوان سمت استاندار ۸ ماه و نیم کارهایی که به من سپرده شده است که به صورت گذرا به آن اشاره می کنم مهمترین اصل بحث اشتغال بوده و هست که مسئله تنها  منحصر به استان ما نیست بلکه برای سایر استان ها و کشورهای دیگر از جمله کشورهای توسعه یافته نیز وجود دارد.

فدایی خاطر نشان کرد: بنابراین با مشکل اشتغال که همه دست به گریبان آن هستند  باید سعی کنیم این نرخ را کاهش دهیم.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۴۱ هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شده است تصریح کرد:  در اشتغال خرد و خانگی ۱۱ هزار و ۲۹۱ فقره تسهیلات با نرخ ۴ درصد به میزان ۱۵۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

استاندار کرمان بیان داشت: به غیر از اشتغال، کارورزی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز با ۹ واحد پذیرنده قرار داد بستند تا افراد بتوانند برای خود اشتغال ایجاد کنند در سال گذشته ۱۱ هزار نفر مشغول کار شدند.

فدایی با بیان اینکه اگر اشتغال روستاها را توسعه دهیم بخشی از مشکل حاشیه نشینی حل خواهد شد که دولت به این بحث توجه ویژه داشته است، گفت: یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص داده شده که در استان سال گذشته ۲ هزار و ۵۴ فقره تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت کرده ایم و ۵ هزار و ۳۰۰ شغل از این محل ایجاد شده که رتبه هفتم کشور را کسب کرده ایم.

وی افزود: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۰ طرح نیمه فعال استان در سال گذشته پرداخت شده است و ۹۶۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید نیز پرداخت شده و رتبه پنجم کشور را داشتیم.

فدایی همچنین به مشکل آب استان در بخش صنعت و شرب  اشاره کرد و تصریح کرد: آب در برخی از شهرها از لحاظ کیفیت و شرب دچار مشکل است و پروژه هایی نیز در این زمینه در دست اجرا است و اعتباراتی که برای برخی از شهرها در نظر گرفته شده کم است و کار به کندی پیش می رود و همچنین برای برخی پروژه ها راه حل هایی پیشنهاد کردیم که مورد توجه وزارت نیرو نیز قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برای رفع معضل آب در شهر کرمان نیاز به برنامه میان مدت و بلند مدت دارد که ظرف ۳ یا ۴ ماه است که با اضافه کردن چاه جدید از طریق طرح اضطراری به مرحله انتهایی رسیده است.

استاندار کرمان بیان داشت: بحمدالله در تابستان امسال مشکل حادی نداشتیم و سعی شد با برنامه ریزی خوب این مشکل کمتر شود تا مردم دچار نگرانی کمتری باشند.

 

فدایی با بیان اینکه در مجموع ۲هزار و ۵۰۰پروژه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: پروژه های فاضلاب استان از طریق بخش خصوصی  از جمله در شهرستان های زرند و کرمان توسط شرکت میتکو و شهرستان سیرجان توسط شرکت گل گهر در حال انجام است.

استاندار کرمان به رونق تولید اشاره کرد و تصریح کرد: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری، ۶ محور برای رونق تولید از جمله فعال کردن واحدهای راکد و نیم راکد در دست اقدام و اجرا داریم.

فدایی گفت: به هر حال کارهایی که به جد مورد پی گیری قرار دارد از جمله فعال کردن واحدهای راکد و نیم راکد است که دنبال حل مشکلات آنان از طریق تسهیلات بانکی هستیم .

وی به رفع فقر و محرومیت اشاره کرد و اذعان داشت: در بحث توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد، ۷۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات احداث و واگذار شده و همچنین هزار واحد نیروگاه نیز  امسال در دست بهره برداری است.

فدایی به بحث چابکسازی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته طرح های خوبی به بهره برداری رسید از جمله در هفته دولت ۹۱۷ طرح با اعتباری نزدیک به  ۲ هزار و ۲۰۰  میلیارد تومان شروع شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷ طرح بزرگ داریم که ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتباربرای آن درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول افزود: تفاهم نامه های خوبی در سال های گذشته با کمیته امداد کشور، ژئو فیزیک تهران ، نیروی زمینی سپاه پاسداران، سازمان جنگل ها برای آب خیزداری و ریزگردها،صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز وزارت راه وشهرسازی و طرح هایی از این قبیل به امضاء رسیده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi