پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:09:30 - چهارشنبه 20 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمیدرضا روستا پژوهشگر برتر استان کرمان در بخش کشاورزی
حمیدرضا روستا در سال ۱۳۹۵ و در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه­ای به عنوان رییس انجمن علمی کشت­های بدون خاک ایران انتخاب شد و به کمک اعضای انجمن سمینارها و کارگاههای مختلفی را در جهت آموزش علم نوین هیدروپونیک به شرکت کنندگان و بخصوص تولیدکنندگان محصولات گلخانه­ای، برگزار نمود.

به گزارش “دانشجوآزاد” پروفسور حمیدرضا روستا در ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۵۳ هجری شمسی در شهرستان اراک متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه­ ی خود را در همان شهر گذراند و مدرک دیپلم خود را از مدرسه انقلاب اسلامی شهرستان کرمانشاه اخذ کرد و در سال ۱۳۷۲ در مقطع کارشناسی رشته مهندسی تولیدات گیاهی دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۶ فارغ التحصیل شد.

سپس از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ در مقطع کارشناسی ارشد علوم باغبانی در دانشگاه تربیت مدرس تهران به تحصیل و پژوهش پرداخت. وی در سال ۱۳۸۲ در آزمون اعزام به خارج بورسیه­ی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پذیرفته شد و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه کپنهاگ دانمارک دوره دکتری خود را  در رشته تغذیه گیاه در آن دانشگاه سپری کرد.

وی در سال۱۳۸۵ به ایران بازگشت و از فروردین ماه سال ۱۳۸۶ همکاری خود را با دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان آغاز نمود و تاکنون با راهنمایی و مشاوره بیش از۵۰ پایان­نامه دانشجویی، اجرای دو طرح پژوهشی، تالیف دو کتاب تخصصی و تالیف بیش از ۲۰۰ مقاله در خدمت دانشجویان و پژوهشگران محترم بوده است.

پروفسور حمیدرضا روستا سخنرانی­های زیادی را در مجامع ملی و بین­المللی داشته که از جمله آنها به سخنرانی وی در کنگره بین­المللی تغذیه در دانمارک و کنگره بین­المللی باغبانی در ایران در سال جاری می­توان اشاره کرد.

وی تاکنون دو بار به عنوان پژوهشگر برتر استان، چهار بار پژوهشگر برتر دانشکده کشاورزی، دو بار پژوهشگر برتر گروه علوم باغبانی و یک بار استاد برتر گروه علوم باغبانی برگزیده شده است. وی با طراحی و نصب سیستم ایروپونیک و تولید مینی­تیوبر سیب­زمینی در این سیستم و همینطور با طراحی سیستم آکواپونیک و کشت و پرورش توام محصولات باغبانی و ماهی در این سیستم آغازگر پژوهش­های نوین در این حوزه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بوده است.

حمیدرضا روستا در سال ۱۳۹۵ و در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه­ای به عنوان رییس انجمن علمی کشت­های بدون خاک ایران انتخاب شد و به کمک اعضای انجمن سمینارها و کارگاههای مختلفی را در جهت آموزش علم نوین هیدروپونیک به شرکت کنندگان و بخصوص تولیدکنندگان محصولات گلخانه­ای، برگزار نمود.

پژوهشگر برتر استان به مدت ۴ سال مدیر گروه علوم باغبانی و دو سال مدیر کل تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوده است. در حال حاضر ایشان دارای کرسی استادی در دانشگاه ولیعصر(عج)رفسنجان بوده و جزو اعضای هیات ممیزه دانشگاه نیز می­باشند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi