پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:33:23 - شنبه 23 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مثلث شوم؛
حمایت انجمنهای اسلامی از مواضع رهبر انقلاب
بدون شک صدایی که ابتدا در خیابانها به گوش میرسید، صدای مردمان همین مرزوبوم بود که سالها در برابر تهدیدات خارجی و ناملایمات داخلی ایستادگی کردند و رنج جنگ تحمیلی و گزند تحریمهای ظالمانه را به جان خریدند و نهال مقدسی را که به وسیله ی پدرانشان در این سرزمین ریشه دوانده بود، با خون پاک شهیدان خود آبیاری کردند تا امروز شجره ی طیبه ای گردد که از استقلال و آزادی این سرزمین در برابر هجوم بی محابای دشمنان قسم خورده ی ملت دفاع نماید.

به گزارش “دانشجوآزاد”  برخی انجمنهای اسلامی عضو دفترتحکیم وحدت پیرامون وقایع اخیر کشور بیانیه ای به شرح ذیل صادر کردند:

“روی پوشیدنت از مردم به درازا نکشد، زیرا روی پوشیدن والیان از مردم خود، گونه ای نامهربانی است به آنها و سبب میشود که از امور ملک آگاهی اندکی داشته باشند. اگر والی از مردم رخ بپوشد، چگونه تواند از شوربختیها و رنجهای آنان آگاه شود.”

“بخشی از نامه امام علی( ع )به مالک اشتر (نامه ۵۳ نهج البلاغه )“

اکنون در آستانه ی ورود به چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم که با آرمانهای عدالتجویانه و آزادیخواهانه به بار نشست تا زنجیرهای ثقیل استبداد، استثمار و استکبار را از وجدانهای فروخفته و تنهای رنجور و ستمدیده بگسلد و در ادامه ی ایثارگریهای مردم در نهضت مشروطه و دست نشاندههای اجانب، مردم را بر سرنوشت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود حاکم گرداند تا جامعه ای مبتنی بر معنویّت و آرمانهای رفیع انسانیت بنا گردد.

بدون شک صدایی که ابتدا در خیابانها به گوش میرسید، صدای مردمان همین مرزوبوم بود که سالها در برابر تهدیدات خارجی و ناملایمات داخلی ایستادگی کردند و رنج جنگ تحمیلی و گزند تحریمهای ظالمانه را به جان خریدند و نهال مقدسی را که به وسیله ی پدرانشان در این سرزمین ریشه دوانده بود، با خون پاک شهیدان خود آبیاری کردند تا امروز شجره ی طیبه ای گردد که از استقلال و آزادی این سرزمین در برابر هجوم بی محابای دشمنان قسم خورده ی ملت دفاع نماید.

صدای ناشی از زخمهای وارد شده بر پیکر معیشتشان به دست برخی مسئولین، آنها را به خیابان کشانده بود تا همچون بسیاری از برهه های دیگر با استفاده از حقوق خود صدایشان را به گوش مسئولین برسانند. این بار اما نیتهای پلید و تصمیمات اشتباه فضا را غبارآلود کرد تا هم مطالبات مردم به حاشیه رانده شود و هم از مسیر ناصواب برای کشور هزینه تراشی گردد. اینبار مردم، با عبرت از تلخی های سابق، قبل از دعوت ولی امر به میدان آمدند، انحراف را با عقلانیت، زمانشناسی و بصیرت پاسخ دادند و بساط سوءاستفاده ی کارگردان تاجرمسلکِ این نمایش خیابانی را برچیدند. نمایشنامه ای که سناریوی آن را دشمن چند ده ساله ی ملت، آمریکا نوشته بود و با دلارهای نفتی حاکمان خوش خیال خلیج فارس، به دست عمال خائن و جلاد گروهک منافقین پیاده شد. اقدامات این سه گانه ی نام آشنا و این محور حقیق ی شرارت علیه ملت ایران اگرچه همچون گذشته بر قله ی مقصود ننشست و سرشان باز نیز به سنگ خورد اما پرده از سیمای دروغینشان افکند و باطن بدطینت شان را بیش از پیش در برابر دیدگان ملت عریان ساخت.

نیک میدانیم مثلث شومی که خواب آشفته اش برای ایران، با درای ت عمود خیمه ی نظام تعبیر نشد، هیچگاه از تلاش برای ضربه زدن دست نمیکشد اما همچون حیات ۷۰ سالهی انجمن های اسلامی، به عموم مردم اطمینان میدهیم که نخواهیم گذاشت این امر سرپوشی بر ناکارآمدیهای برخی مسئولین گردد و خواسته های به حق مردم نادیده گرفته شود. مسئولانی که همیشه میگویند: اعتراض، حق مردم است اما آیا به ثمر نشستن اعتراض به حق، شایسته مردم نیست؟

آیا مردم فقط وظیفه دارند اعتراض کنند و بروند و هیچ چیز تغییر نکند؟ یا مسئولین به منظور تحقق « وظیفه دارند برای رفع مشکلات و گرهها اقدام عملی کنند و عملکردشان را اصلاح نمایند؟ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما نیز با پیروی از ولی امر خود همگام با ایشان و دوشادوش مردم برای مطالبه از مسئولین بدون ،» خواسته های به حق مردم در کنار ملت میباشند

هیچگونه خط قرمز و وابستگی تلاش میکنیم. اما اجازه نمیدهیم بستری غیرقانونی برای سوءاستفاده و ضربه زدن به ملت بوجود آید، به مقدسات بی احترامی شود، هویتمان مورد اهانت قرار گیرد و بیت المال مسلمین در آتش کین و نفرت بسوزد.

همگان میدانیم که دولت، دستگاه قضایی و قوه ی مقننه همه جزو ارکان نظام و بخشهایی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود.

در این میان، هم قاضی ناباب یافت میشود، هم مدیر ناکارآمد و هم نمایندهی بی کفایت. تنگناهای اقتصادی و معیشتی و ضعف عملکرد نیز در نقاط مختلف هویداست. اما چرا این ملت در تمام بزنگاههای حساس، بی منت به میدان آمده و از نظام و کشور در نهایت وحدت صیانت نموده است؟ چرا که این نظام متولد مردم است، مال مردم است، به وسیله مردم به وجود آمده و به مردم تکیه دارد. مردم، خود مسئول سرنوشت خویشاند و مشکلات را با امید به آیندهای روشن و استفاده از ظرفیتهای نظام اصلاح مینمایند.

اما نکته ی مهم این است چرا با وجود تذکر، هشدار و مطالبه گری مکرر رهبری از مسئولین دستگاههای مربوطه و گذشت بیش از ۱۶ سال از فرمان ۸ ماده ای ایشان برای مبارزه با فساد اقتصادی و بهبود معیشت مردم، نه تنها به این انذارها توجه نشده بلکه نمایندگان مجلس و روسای قوای کشور نیز وعده ها و شعارهای خود را به فراموشی سپرده اند و عملا در برابر وظایفشان مسامحه می کنند؟

با پشتوانه ی رهبری که “حرکت سازندگی جوانان” را برتر از هر قشر دیگیری و “دست آنان را کارآمدتر از هر دست دیگری”  می پندارند، یقیا می توانیم بر بسیاری از چالش ها فائق آییم. ریشه ی بسیاری از رخوت ها و بی انگیزگی ها، بستن راه ورود نیروهای تازه نفس و جوان به عرصه ی مختلف کشور است. با نگاهی دوباره به اوایل انقلاب در می یابیم؛ با اعتماد به جوانان، می توان کشور را از گردنه های خطرناک به سلامت عبور داد و با تکیه بر حریت جنبش دانشجویی و آرمانخواهی راه گشایش که انقلاب دوم و سوم را رقم زد، با دگرگونی در حلقه ی بسته ی مسئولین، زمینه ی حل مشکلات پیش رو را بوسیله ی انقلاب چهارم (انقلاب جوانان) رقم زد. دفتر تحکیم وحدت به عنوان قدیمی ترین اتحادیه دانشجویی کشور، در رساتای وظیفه ذاتی خود برای تحقق خواسته های به حق ملت تلاش نموده و همانگونه که بارها نقش محوری خود را در سپهر سیاسی این سرزمین به نحو احسن ایفا نموده است، اینک در راستای زدودن زنگار ناکارآمدی از بدنه ی مسئولین کشور و دفاع از حقوق مظلومین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و برای احقاق حق انقلابی که متعلق به پابرهنگان و مستضعفین بود، تلاش خواهد نمود.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَن اتَّبَعَ الْهُدَى

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و صنعت تهران- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) تهران- انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی تهران- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سجاد مشهد- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی هرمزگان- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی همدان- انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi