پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:28:14 - سه شنبه 23 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حلاوت وحدت شیعه و سنی در کام حلب ریخته شد
از جمله مواردی که وحدت بین شیعه وسنی رمز پیروزی شد سوریه است بطوریکه مذاهب و ادیانی مختلفی در سوریه وجود دارند که عمده جمعیت آنجا مسلمان است و اکثریت آنها را نیز سنی مذهبان تشکیل می دهند.

به گزارش “دانشجوآزاد” در شرایطی که دشمنان اسلام تمام تلاش خویش را برای مبارزه و مقابله با اسلام به کار بسته و آشکارا اعلام می کنند «جهان اسلام در قرن بیست و یکم یکی از مهمترین میدان های زورآزمایی سیاست خارجی آمریکاست» و «تقابل اصلی آینده جوامع بشری برخورد فرهنگ اسلامی و فرهنگ غربی است». تأکید بر مسائل اختلافی و تفرقه میان صفوف مسلمانان منطقی نیست.

در زمانی که مسلمانان می توانند با توجه به جمعیت نزدیک به دو میلیارد نفر و منابع و امکاناتی که در اختیار دارند به عنوان یک قدرت تأثیرگذار در صحنه بین المللی مطرح باشند، پرداختن به اختلافات و مسائل تفرقه انگیز نتیجه ای جز به هدر رفتن سرمایه ها و استفاده دشمن از این اختلافات، نخواهد داشت. ضمن اینکه منظور از اتحاد شیعه و سُنی دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست بلکه در عین وجود اختلافات زمینه تعامل و جهت گیری یکسان در مسائل کلی و بین المللی در میان آنها وجود دارد.

شیعیان امیرالمؤمنین از دیرباز تا کنون در معرض تهاجمات و خطرات دشمنان بوده، هستند و خواهند بود. این یک موضوع اجتناب ناپذیر و همیشگی است. حال با توجه به آن همه دشمن، از جمله آمریکا، اسراییل،وهابیون،تکفیری ها و … عقل سلیم حکم میکند که دشمن جدیدی برای خود بتراشیم؟!
امروز اهل سنت در عراق و سوریه دوشادوش شیعیان در حال جهاد و مبارزه با گروه های تکفیری از جمله داعش هستند.

از جمله مواردی که وحدت بین شیعه وسنی رمز پیروزی شد سوریه است بطوریکه مذاهب و ادیانی مختلفی در سوریه وجود دارند که عمده جمعیت آنجا مسلمان است و اکثریت آنها را نیز سنی مذهبان تشکیل می دهند.

در این کشور الفت بین مذاهب زیاد است و غرب در خصوص این واقعیت مرتکب اشتباه شده بود و حرکت انقلاب جعلی در سوریه را با نام جنگ شیعه و سنی آغاز کرد.

نتیجه این وحدت خبری بود که امروز در صدر خبرگزاری ها منتشر شد : “حلب آزاد شد”

ارتش سوریه اعلام کرد با بیرون رانده شدن گروه های تروریستی از آخرین پایگاه های خود در شرق حلب، این شهر آزاد شده است.

پیشتر نیروهای ارتش سوریه پیشروی های عمده ای در این منطقه داشتند و فقط سه خیابان در شرق حلب در دست تروریست ها بود که با بیرون رانده شدن این گروه ها، این شهر به صورت کامل به تصرف ارتش سوریه در آمد.

در همین راستا، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند بر محله های «بستان القصر» و «الکلاسه» در بخش جنوبی واقع در شرق شهر حلب مسلط شوند.

شیرینی این پیروزی امروز در کام همه جهان اسلام ریخته شد و این اتفاق بزرگ می تواند سرمنشا پیروزی های بعدی دنیای اسلام بر دنیای تکفیر و کفر باشد و سوریه به عنوان نماد مقاومت و وحدت در منطقه بایستی به الگویی برای همه کشورهای اسلامی تبدیل شود تا دنیا بداند قریب به دو میلیارد مسلمان همگی پیکره یک جامعه اسلامی واحد را تشکیل می دهند.

هاله اسدی

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi