پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:57:31 - دوشنبه 16 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حسادت پدر فوتبال ایران را درآورده است/ انتخاب عمان به ضررمان است
قلعه نویی گفت: در فوتبال ایران بخل و حسادت بعضی از آقایان پدر فوتبال را درآورده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری دانشجو، امیر قلعه نویی در گفت و گو با رادیو ورزش درباره شکست تیمش مقابل پاختاکور در بازی رفت اظهار داشت: بالاخره فوتبال است و از این اتفاقات زیاد رخ می دهد. دیدید که در بالاترین سطح فوتبال یعنی دیدار ال کلاسیکو نیز بارسلونا دچار یک سکته تاکتیکی شد و بازی را به رئال مادرید واگذار کرد. بارسلونا شروع خوبی داشت ولی در دقایق اخر همه چیز را از دست داد.

 

وی ادامه داد: بعد از بازی ما مقابل پاختاکور گروه آنالیز وقتی بازی را تجزیه و تحلیل کرد، تعداد موقعیت و ایجاد موقعیت های خوبی ما داشتیم. این واقعا یک نگرانی است که ما در بازی با سایپا هم این مشکل را داشتیم. ایجاد موقعیت زیاد می کنیم ولی استفاده از موقعیت نمی کنیم.

 

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد تیمش بعد از دریافت یک گل غافلگیر می شود، تصریح کرد: خیلی از بازی ها بود که این طور نبود. مثلا بازی با استقلال خوزستان گل پنالتی که خوردیم که حتی پنالتی هم نبود اوایل بازی بود و ما به بازی برگشتیم. در بازی با پرسپولیس وقتی در آزادی عقب افتادیم به بازی برگشتیم. با سپاهان وقتی عقب افتادیم بازی را بردیم. به یک بلوغ تاکتیکی رسیدیم. ما با پاختاکور نیمه دوم خیلی موقعیت داشتیم ولی استفاده نکردیم. خدا را شکر تیم ما به شرایط خوب رسیده است. البته ما از اول که من به اینجا دو، سه مشکل داشتیم.

 

قلعه نویی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین مشکل مسائل حاشیه ای بود تا زمانی که ما به آرامش برسیم طول کشید. اردوی ترکیه ما به هم خورد. یکسری عوامل باعث این شد. ما می توانستیم که بهتر باشیم. ما در گروه مرگ افتادیم و گروه بسیار سختی است. کارشناسی آمد و گفت الجزیره خیلی ضعیف است. همین الجزیره را در سه بازی آینده ببینید. در فوتبال ایران بخل و حسادت بعضی از آقایان پدر فوتبال را درآورده است. همین الجزیره خیلی قوی تر از بعضی از تیم ملی هایی که دور و بر خلیج هستند. گلزن بازی های آسیایی را داشته است. همین الجزیره با الهلال مساوی کرد. ما داریم بازی به بازی بهتر می شویم. ما در نیم فصل دوم در همین لیگ برتر با سایپا بیرون بودیم، با پرسپولیس بیرون بودیم. یک بازی که در خانه داشتیم محروم بودیم. شرایط بیرونی هم کمی اذیت کننده است. شرایط طوری است که کمی اذیت کننده است.

 

وی ادامه داد: جا دارد از هیات مدیره و شخص عباسی و عوامل باشگاه تشکر کنم که چیزهایی که ما در این مدت خواستیم انجام دادند. در پرداختی ها ما خیلی بهتر از بعضی از تیم ها بودیم. تیم را تبدیل به یک تیم کردیم. اول فصل می گفتند که بازیکن های سرباز برای این تیم بازی نمی کنند الان همین بازیکن های سرباز هم دارند تلاش می کنند که شرایط مطلوب به وجود اید.

 

سرمربی تراکتورسازی درباره انتخاب عمان به عنوان میزبان بازیهای نمایندگان ایران گفت: باید بپرسیم که چرا کار به اینجا کشیده. است یکسری وکیل های خوب و بین اللملی داریم و باید شروع به حق خواهی می کردیم. متاسفانه فدراسیون دنبال انتخابات هستند و این مساله را به نظر من سرسری گرفتند. ادم های قوی حقوقی داریم که می توانستند با لایحه ای که درست کنند در فیفا دفاع می کردند. انرژی نگذاشتند و وقت نگذاشتند. همین آقای براتی کارشناس حقوقی بین المللی و آقای نصیرزاده، اطلاعات بین المللی خوبی در رابطه با فوتبال دارند. ای اف سی هم تحت تاثیر قدرت کشورهای عربی قرار گرفت. این مساله باعث شد که باب شود. رشته های دیگر مثل هندبال و… می گویند ما به ایران نمی آییم. ما جزو کشورهای امن دنیا هستیم. بهترین میزبانی را داریم. وقتی میزبان بودیم کشورها نامه می زدند و از ما تشکر می کردند. فدراسیون فوتبال اگر وقت بیشتری می گذاشت شاید بهتر بود.

 

وی افزود: حداقل اگر این مساله باز اتفاق می افتاد ما می دانستیم که فدراسیون اهمیت داده و  وقت گذاشته، تکلیفش را انجام داده است. امیدوارم که سه نماینده بازی ها خوب انجام دهند. نماینده شایسته ای باشیم. هم از نظر اخلاقی و هم فنی بگوییم که ما ایرانی ها جزو کشورهای بزرگ دنیا هستیم.

 

قلعه نویی همچنین بیان داشت: عرب ها از نظر مالی خیلی بالاتر از ما هستند. همین الجزیره با جت اختصاصی آمد و در تبریز پارک کرد. مثلا در ازبکستان ما از نظر مالی خیلی ضرر می کردیم. ما بر اساس بودجه عمان را انتخاب کردیم. در اردیبهشت در عمان هوا شرجی و گرم است. ما بودجه مان را نگاه کردیم. هرجا را ما انتخاب می کردیم به نفع آنها می شد. تازه ما دو ضرر کردیم. این بازی ها در ایران اتفاق نیفتاد و دیگری حق انتخاب هم با ما نبود.

 

وی درباره اولویت های فوتبال در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: اولا اولویت در کل مملکت باید برنامه محور باشد. فوتبال ما از این قاعده مستثنی نیست. برنامه ای که باید برای ورزش و فوتبال می گذاشتیم نداشتیم. روزی که هاشمی طبا را از توسعه صادرات به ورزش آوردیم توسعه صادرات ضرر کرد ولی ورزش این قدر ارزش داشت که یک آدم قوی بیاید. او بعد از هفت سال عضو کمیته المپیک شد. اگر ایشان می ماند جزو بیست تای ورزش در دنیا می شد. آمدن مدیران نه روی برنامه است و رفتن شان بدتر است.

 

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به به جریان افتادن پرونده علیه او در کمیته اخلاق اذعان داشت: آقایان ناراحت شدند من درباره کفاشیان صحبت کردم. گفتم آقای کفاشیان لیاقتش و مدیریت شاید برای وزارت ورزش بهتر از ریاست فدراسیون فوتبال بود. وقتی ما ایشان را به فوتبال آوردیم مدیرکشی و مدیرسوزی کردیم. حالا بعد  از هفت سال تجربه پیدا کرده، وقتی ایشان جایگاهی در ای اف سی پیدا کرده است مرگ فوتبال است که اینجا بماند. ما براساس مطالعه کار انجام نمی دهیم. باید آدم های مدیری بیایند که برنامه ها را به نحو احسن انجام دهند. از همه مهمتر زیرساخت ها ضعیف است. استادیوم آزادی و یکی، دو زمین دیگر شما زمینی را پیدا کنید که فوتبال خوب روی آن بازی کنیم. ما در خیلی جاها هزینه می کنیم و زمین خوب برای فوتبال درست نمی کنیم. نفتی که پارسال جزو هشت تای فوتبال بود الان می گویند ما آن را نمی خواهیم. بنشینند تکلیف فوتبال را روشن کنند. یک کارخانه صنعتی عاشق فوتبال است هزینه می کند و تیم درست می کند مدیرش که عوض می شود می گوید ما تیم فوتبال نمی خواهیم. هما، ایران جوان و… نگاهی که به فوتبال شده نگاه خوبی نبوده و این باعث شده که فوتبال ما به این حالت بیفتد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi