پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:57:18 - چهارشنبه 11 تیر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حراست یک سازمان، ضابط قوه قضائیه نیست تا بخواهد کسی را دستگیر کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انتقادهای به جا و دلسوزانه اساتید، تشکل‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس و کارشناسان فرهنگی را در فراری رو به جلو هجمه‌ به نهاد علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد دانست.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین اظهارات خود با فرافکنی مجدد نسبت به وظایف حراست دانشگاه‌ها بدون پاسخ به این سوال که مگر کسی انتظار دستگیری افراد توسط حراست دانشگاه‌ها را دارد گفت: حراست یک سازمان، ضابط قوه قضائیه نیست تا بخواهد کسی را دستگیر کند.

وی همچنین در عقب نشینی آشکار و متناقض نسبت به مواضع گذشته خود که بخشنامه حراست دانشگاه مبنی بر عدم دخالت در موضوع حجاب را بر اساس آموزه‌های قرآنی دانسته بود بیان داشت: بدیهی است که حراست با مشاهده جرم مشهود،‌ قطعا برخورد قانونی با تخلف خواهد کرد و مسئولان واحدها نیز، متخلفان را به مراجع ذیربط ارجاع می‌دهند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین انتقادهای بجا و دلسوزانه اساتید، تشکل‌های دانشجویی، نمایندگان مجلس و کارشناسان فرهنگی را در فراری رو به جلو هجمه‌ به نهاد علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد دانست و افزود: برخوردهای حراستی و فیزیکی و انتظامی ۳۵ سال گذشته اگر موثر بود، مسئولان اکنون از وضع حجاب راضی بودند.
میرزاده همچنین بدون اشاره به شرح وظایف نهادهای مختلف از جمله حراست دانشگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب گفت: حجاب ظاهر و باطن اشخاص است، باید قلب‌های سلیم و باطن افراد پاک شود و این کار، کار حراست نیست، بلکه با آموزه‌های قرآنی و آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت و سبک زندگی ائمه اطهار و بزرگواران دین و دانش، قلب‌ها سلیم و باطن‌ها پاک می‌شود.
وی در پایان بدون ارائه گزارشی از اقدامات فرهنگی انجام شده دانشگاه در مقوله عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: به جای برخوردهای حراستی و انتظامی راه‌های نرم‌افزاری و پرجاذبه‌ای برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و وقار در دستور کار مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است که در آینده اعلام می‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi