پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:50:57 - شنبه 7 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ورود اولین کاروان دوره هجدهم به کربلای معلی؛
حاشیه‌نگاری از اولین تشرف دانشگاهیان به حرم امام حسین(ع) +تصاویر
اولین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) وارد کربلای معلی شده و در هتل مستقر شدند. اولین تشرف دانشگاهیان استان یزد به حرم مطهر امام حسین(ع) با برخی حواشی همراه بود که در این گزارش آمده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین کاروان هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) با استقبال حجت‌الاسلام نجفی روحانی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق و رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان وارد کربلای معلی شده و در هتل مستقر شدند. در این مراسم که همزمان با ورود دانشگاهیان استان یزد انجام گرفت، از زائرین دانشجو هنگام ورود به هتل با اهدای گل استقبال شد و مسئولین بعثه و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان دقایقی به سخنرانی پرداختند.

در ادامه تصاویر ورود کاروان دانشگاهیان یزد و مراسم استقبال از آنها را مشاهده می‌کنید:

* حاشیه‌نگاری از مراسم «اولین سلام»
یکی از برنامه‌های فرهنگی که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آن را تدارک دیده است، برنامه «اولین سلام» است که طی آن دانشگاهیان به صورت دسته جمعی از هتل محل اقامت تا بین‌الحرمین را طی کرده و در این فاصله مداح ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، به شعرخوانی و مداحی می‌پردازد و فضایی متفاوت ایجاد می‌شود.

در ادامه حاشیه‌نگاری مراسم «اولین سلام» کاروان عتبات دانشگاهیان استان یزد آمده است: «عقربه‌های ساعت روی دیوار پذیرش هتل نشان می‌دهد که وقت رفتن است! مدیر کاروان در حال جمع کردن مابقی دانشجوها مقابل درب هتل برای حضور در مراسم اولین تشرف به حرم حضرت اباعبدالله(ع) است. همه با شور و اشتیاق خاصی به سمت آسمانی‌ترین میعادگاه عاشقان رهسپار می‌شوند. قدم‌ها را آهسته آهسته برمی‌دارند، از میان بازار قدیمی نجارها و کوچه‌های منتهی به حرم عبور می‌کنند، هرچه نزدیکتر می‌شوند شوق زیارت در چهره‌هایشان بیشتر و بیشتر می‌شود، فراخوانده شده‌اند به پاکترین بقعه روی زمین و قطعه‌ای از باغ‌های بهشت!

از ایستگاه بازرسی که رد می‌شوند برای اولین بار گنبد آسمانی و نورانی آقا سیدالشهدا(ع) نمایان می‌شود. دل‌هایشان می‌لرزد، نزدیک و نزدیکتر می‌شوند، قطره‌های اشک از گونه‌ها سرازیر می‌شود، گریه امانشان نمی‌دهد! رو به حرم آقا می‌کنند، نگاهشان برای اولین بار به حرم گره می‌خورد، ادب می‌کنند، دست‌ها را به روی سینه می‌گذارند و همنوا با مداح کاروان به حضرت عشق سلام می‌دهند: السلام علیک یا اباعبدالله…»

در ادامه تصاویر تشرف کاروان دانشگاهیان یزد به حرم مطهر امام حسین(ع) را مشاهده می‌کنید:

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi