پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:25:50 - یکشنبه 3 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم:
جوانی و دانشجویی دوران حق طلبی، هیجان و توانمندی است/ جوانان نباید در فرهنگ بی بند و بار غرب هضم شوند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: دوران جوانی و دانشجویی دوران حق طلبی، شور و هیجان و توانمندی است، جوان معمولا روحیه ظلم ستیزی، فداکاری و خدمت به مردم دارد، محافظه کار نیست و آلوده به دنیا نشده است بنابراین بهتر می تواند کار و تلاش کند وبه تعبیر رهبری اثر گذار باشد.

به گزارش “دانشجوآزاد” سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در خصوص پیام مقام معظم رهبری به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، ابراز کرد: ارسال پیام به دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی در اروپا بیانگر اهتمام مقام معظم رهبری به نسل جوان و دانشجو است که در کنار کسب و علم و دانش به مسائل فرهنگی و سیاسی کشور و منطقه و جهان توجه داشته باشند و هنگام تحصیل در غرب مرعوب و مختوم غرب نشوند.

حسینی در ادامه اظهار کرد: در عین حال که  دانشجویان  به دنبال کسب دانش هستند نباید فراموش کنند که خدمت به مردم و کشور هم همواره باید مد نظر دانشجویان خارج از کشور باشد و آن پیوند های خود و مسئولیت هایی که در قبال مردم دارند را نباید فراموش کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم تصریح کرد: رهبر انقلاب بر دو نکته تاکید کردند از جمله اغتنام فرصت جوانی و دانشجویی که از این دو به عنوان دو نعمت و دو پیشران کمک کنده برای نیل به آرمان ها یاد کردند.

وی با بیان اینکه دوران جوانی و دانشجویی دوران حق طلبی، شور و هیجان و توانمندی است، تشریح کرد: جوان معمولا روحیه ظلم ستیزی، فداکاری و خدمت به مردم دارد، محافظه کار نیست و آلوده به دنیا نشده است بنابراین بهتر می تواند کار و تلاش کند و به تعبیر رهبری اثر گذار باشد.

حسینی در ادامه ابراز کرد: مقام معظم رهبری وظیفه فردی و اجتماعی دانشجویان را یادآوری کردند که در زمینه فردی همان مسائل تهذیب نفس خودتازی دینی و اخلاقی را معرفی کردند و در زمینه اجتماعی هم اینکه بر محیط پیرامون خودشان اثر گذار باشند  نه اینکه متاثر باشد و در فرهنگ بی بندو بار غرب هضم شوند و از اصول و مبانی و ارزش ها فاصله بگیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که دانشجویان خارج از کشور باید دیگران را جذب کنند و با خود همراه کنند، ادامه داد: اگر کسانی دچار سستی و تردید هستند و یا در معرض هجمه و شبهات هستند آن ها را همراه با افکار و آرمان های انقلاب کنند و یادآوری کردند که ما در یک نبرد نامتقارن هستیم یعنی اینکه امکانات نابرابری وجود دارد دنیای غرب و سرمایه داری از امکانات فراوان و رسانه ها برخوردار است و از تمامی شیوه ها و شگردهای ناصواب و نامشروع هم استفاده می کند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین ما برای اینکه بتوانیم در مقابل این جبهه کفر و استکبار  ایستادگی کنیم نیاز به مجاهدت و تلاش مضاعف است و با اقدامات عادی و معمولی نمی شود این اقدام را انجام داد و برای ترویج اسلام ناب نیاز به تشکیلات و کار منسجم و یکپارچه است این تاکیداتی بود که مقام معظم رهبری داشتند و امیدواریم که دانشجویان چه در داخل و چه در خارج از کشور به این رهنمودهای ارزنده توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi