پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:39:52 - پنجشنبه 16 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جنبش دانشجویی از دیرباز قلب حرکت به سمت استعمارستیزی بوده است
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنبش دانشجویی دانشجویان ایران از دیر باز تا کنون قلب حرکت به سمت استکبار و استعمار ستیزی بوده و هست.

به گزارش “دانشجوآزاد” به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

“بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما،شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس، روی  ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید.”

مقام معظم رهبری

 

جنبش دانشجویی دانشجویان ایران از دیر باز تا کنون قلب حرکت به سمت استکبار و استعمار ستیزی بوده و هست، جنبشی که فرامین خود را از مکتب تعالی بخش اسلام  به ارث برده است و همراه با ملت فهیم ایران اسلامی مسیر تعالی بخش خود را براساس عزت ملی و اقتدار، هدف گزاری کرده است.

شانزدهم آذر سال ۱۳۳۲، روزی است که دانشجویان دانشگاه تهران، در اعتراض به سفر نیکسون، معاون دولت جنایت کار آمریکا و دخالت های امریکا و انگلیس در امور داخلی ایران، همراه دیگر دانشجویان بپاخاستند و سینه خود را آماج گلوله های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این مرز و بوم را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

پیام ۱۶ آذر و نقش بی بدیل جنبش دانشجویی به حدی روشن است که دانشجوی ایرانی با شناخت عمیق از سیاست‌های استعماری غرب و درک صحیح از شرایط دنیای امروز، پس از نزدیک به ٧ دهه از آن واقعه تاریخی توانسته است در سایه سار نظام جمهوری اسلامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب و قله های رفیع علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کند.

دانشجویان با روشنفکری و آگاهی های خود هرگز اجازه نخواهند داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند و ما دانشجویان نیز جهت تحقق آرمان های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از تلاش باز نخواهیم ایستاد .

درپایان بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان این دانشگاه و دانشجویان سراسر کشور، آنان را به همدلی ، مطالبه گری،دغدغه مندی برای انقلاب و در مجموع،رساندن دانشجو به جایگاه رفیعش دعوت می کنند.

والسلام علی من التبع الهدی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi