پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:38:49 - پنجشنبه 7 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن ویژه داوطلبان سلامت
مراسم جشن ویژه داوطلبان سلامت، صبح امروز در تالار بیمارستان شفا برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ دراین مراسم رییس دانشگاه، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه،معاون بهداشتی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان و جمعی از مسئولین دانشگاه حضور داشتند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جشن گفت: انسان از هر جنس و نژادی که باشد مملو از محبت است و خداوند این موهبت را به همه عطا کرده است و این بسیار با ارزش است که خداوند این نعمت را به افراد بدهد که بتوانند دیگران را شاد کند .

دکتر علی اکبر حق دوست ادامه داد: راه عشق راه حساب و کتاب نیست و در آن باید بی دریغ و بدون توجه به حرف دیگران باید آنچه را در طبق اخلاص داریم برای شاد کردن مردم استفاده کنیم.

 وی گفت: خیلی ها در این راه بدون اسم و رسم کار می کنند و این ارزشش بیشتر است .

حق دوست افزود: داوطلبان سلامت نیز از این دسته هستند که کار آنها هم در دنیا و هم در آخرت دارای ارزش بسیار است.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه در این مراسم گفت: داوطلبان سلامت آمرین به معروف و ناهین از منکر در زمینه سلامت هستند که کارشان از ما کارکنان وزارت بهداشت باارزش تر است زیرا بدون دریافت هیچ مبلغی فعالیت می کنند.

دکتر نوذر نخعی افزود: همان طور که ارزش داوطلبان سلامت بیشتر شده است نیاز ما نیز به آنها بیشتر شده است.

وی گفت: ۹۰ درصد بیماری ها به گونه ای است که مردم خودشان می توانند از آنها پیشگیری کنند و کسانی که می توانند مردم را به پیشگیری از بیماری ها ترغیب کنند داوطلبان سلامت هستند.

وی ضمن تشکر از فعالیت های داوطلبان سلامت گفت: ما از شما داوطلبان خواهشمندیم سعی کنید با قدرت نفوذ خود مشارکت همه مردم را درزمینه سلامت جلب نمایید.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز بابیان سخنانی گفت: هر جا که قرار بوده قدم بزرگی برداشته شود شما به یاری ما آمده اید و برنامه هایی مثل ریشه کنی فلج اطفال و انجام سرشماری های کلان بدون شما به نتیجه نمی رسید.

دکتر سعید صحبتی افزود: رابطین بهداشت قبلا با سواد حداقل پنجم ابتدایی بوده اند اما امروزه عمدتا دیپلم به بالا بوده و از سطح اطلاعات بالایی برخوردارند.

وی ابراز امیدواری کرد: علاوه بر افزایش کمی فعالیت های داوطلبین، امیدواریم بتوانیم از لحاظ کیفی نیز برنامه های داوطلبان و سطح علمی آنها را نیز افزایش دهیم.

صحبتی در خصوص برنامه هایی که برای داوطلبین در نظر گرفته اند گفت: امسال ما با سازمان فنی و حرفه ای هماهنگ کرده ایم که بعضی آموزش های خود را برای جامعه رابطین به طور رایگان ارائه دهند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت تعاونی رابطین نیز که غیرفعال شده بود، اکنون برای راه اندازی مجدد آن برنامه ریزی کرده ایم.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این جشن با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند، بهترین علوم علم سلامتی و بزرگترین سلامتی سلامت قلب و روان است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عارفی ادامه داد: سلامت زیربنای همه موفقیت هاست و ما اگر سلامت روانی و روحی نداشته باشیم، سلامت جسمی هم نخواهیم داشت.

وی افزود: شاید زمانی که ابن سینا گفت ما باید بیماری های روانی را مقدم بر بیماری های جسمانی مطرح کنیم، خیلی ها متوجه اهمیت موضوع نشدند.

دکتر عارفی در ادامه گفت: همانطور که امام صادق (ع) می فرمایند: به انسانی که انزوا دارد نگویید جن زده بلکه بگویید بیمار روانی.

وی ادامه داد: اولین کتابی که در زمینه سلامت قلب و روح و روان نوشته شده است توسط یکی از شاگردان امام صادق (ع) نوشته شده است.

عارفی در پایان گفت: اگر کسی از لحاظ روحی و روانی ناراحت باشد در جسم او نیز تأثیر می گذارد و اگر روح سالمی داشته باشیم می توانیم تندرست باشیم.

گفتنی است این جشن با مراسم اجرای سرود، اجرای نمایش و قرعه کشی و اهدای جوایز همراه بود .

 



 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi