پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

3:50:10 - یکشنبه 26 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشنواره تجاری‌سازی فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های فناوری‌های پیشرفته است/ خرداد ماه سال آینده جشنواره را در دبی برگزار خواهیم کرد
دبیر علمی جشنواره تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته در کرمان گفت: جشنواره تجاری‌سازی فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در فناوری‌های پیشرفته است.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری دانشجو، عباس قوام، دبیر علمی جشنواره‌ی تجاری سازی فناوری پیشرفته در حاشیه‌ برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت‌های پیش آمده در برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌های موجود در فناوری‌های پیشرفته در بخش‌های معدنی و صنعتی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

 

وی با اشاره به اینکه تجاری سازی فناوری‌ها بخش کلیدی‌ای در فرایند ثروت آفرینی در اقتصاد دانش بنیان است، افزود: اقتصاد دانش بنیان بدون تجاری سازی دانش و فناوری عقب می‌افتد.

 

رئیس پارک علم و فن آوری استان کرمان با تاکید بر اینکه تجاری سازی دانش فرآیندی بسیار پویایی است، تصریح کرد: تجازی سازی با تغییرات فناوری سبک زندگی و استاندارهای مصرفی و بررسی بازارهای تقضا به صورت بپیوسته رابطه دارد و مشابه هر فعالیت صنعتی‌ای بازخورهای مصرف کننده و بازار به کسب و کار دانش بنیان جهت و سو می‌دهد.

 

وی بیان داشت: جای خالی برگزاری چنین جشنواره‌ای با رویکر صرفا تجاری سازی و معرفی محصولات دانش بنیان به تجار داخلی و خارجی در بین جشنواره‌های متعددی که در ایران برگزار می‌شد، خالی بود.

 

دبیر علمی جشنواره‌ی تجاری سازی فناوری پیشرفته افزود: فرایند برگزاری این جشنواره از فروردین امسال با حمایت دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری‌های پیشرفته هایتک کرمان آغاز شد.

 

قوام بیان داشت: در این جشنواره عمده‌ی طرح‌ها توسط شرکت‌های دانش بنیان؛ پارک‌های علم و فن واری غ مراکز رشد؛ کانون‌های خلاقیت و نوآری؛ بنیاد نخبگان و مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های تخصصی زیست‌فناوری‌، طب سنتی‌، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان و سایر حوزه‌های مرتبط با فناوری ارائه شده است.

 

وی گفت: پس از انجام داوری‌ها چهل و چهار طرح به جشنواره رسیدند که مهترین معیار‌ها در ارزیابی این طرح‌ها میزان پختگی و تازگی طرح‌ها در سطح ملی و بین المللی و آثار اقتصادی؛ اجتماعی و فرهنگی آنان بود.

 

رئیس پارک علوم و فن آوری استان کرمان با اشاره به معرفی طرح‌های برگزیده در جشنواره به سرمایه گذاران تصریح کرد: با استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره در پارک علم و فناوری کرمان همه ساله جشنواره تجاری‌سازی در کرمان برگزار خواهد شد.

 

قوام افزود: بنا داریم هر ساله این جشنواره را در یکی از کشور‌های خارجی نیز برگزار کنیم که امیدواریم در خردادماه سال آینده این جشنواره در شهر دبی به صورت قطعی برگزار خواهد شد.

 

وی به هزینه‌های برگزاری این جشنواره نیز اشاره کردو گفت: هزینه‌ی این جشنواره‌ها توسط خیران علم و فناوری پرداخت شده و باری را بر دوش دولت نخواهند داشت.

 

دبیر علمی جشنواره‌ی تجاری سازی فناوری پیشرفته افزود: بخش‌های مختلف نمایشگاه جانبی جشنواره شامل طرح‌های آماده تجاری‌سازی پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برای ارائه به تجار و سرمایه‌گذاران، ایده‌ها و طرح‌های بر‌تر بنیاد نخبگان استان کرمان و ارائه طرح‌های بر‌تر ارائه شده به جشنواره به صورت پوستر است.
لازم به ذکر است، این جشنواره پایان هفته گذشته در کرمان فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi