پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:10:48 - شنبه 7 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خبرهای خوب رئیس صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان؛
جزئیات جدید وام ویژه دکتری/ پرداخت ۳۴ میلیون تومان به هر دانشجو
قبلا حدود ماهی ۵۰۰ هزار تومان و بعد از آزمون جامع داده می شود. اما خوشبختانه بعد از توسعه منابعی که شکل گرفت و تاکیدی که مقام عالی وزارت داشتند، در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان در هر ماه به دانشجویان دکتری در قالب وام ویژه دکتری پرداخت می شود.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از تامین وام دانشجویان دکتری خبر داد.

ذوالفقار یزدان مهر مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عصر پنج شنبه در گفتگویی با خبر شبکه چهارم سیما ضمن تشریح اقدامات صندوق رفاه در تجهیز خوابگاه های دانشجویی، به ماجرای وام ویژه دکتری اشاره کرد. او گفت: “ما با مشکلات دانشجویان در مقطع دکتری آشنا هستیم، و سعی کردیم یکی از محورها را بر روی این دانشجویان گذاریم. در سال ۹۳، حدود سه میلیاردی و هفصت میلیون تومان به دانشجویان دکتری وام داده شده بود. قبلا حدود ماهی ۵۰۰ هزار تومان و بعد از آزمون جامع داده می شود. اما خوشبختانه بعد از توسعه منابعی که شکل گرفت و تاکیدی که مقام  عالی وزارت داشتند، در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان در هر ماه به دانشجویان دکتری در قالب وام ویژه دکتری پرداخت می شود”.

او با بیان اینکه “حتی قید آزمون جامع هم برداشته ایم” گفت: این دانشجویان  از ترم اول می توانند این وام را دریافت  کنند و در کل یک دانشجوی مقطع دکتری می تواند در طول تحصیل خود تا ۳۴ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد دریافت کند.

یزدان مهر همچنین درباره بازپرداخت این وام نیز گفت: سعی کردیم مسئله بازپرداخت  وام را تسهیل کنیم، و یک دانشجو دو سال بعد از فارغ التحصیلی و در اقساط ۶۰ ماهه این وام را می تواند بازپرداخت کند. در کنار این وام،  یک وام ضروری  هم در نظر گرفته ایم که در یک مرحله آن بالغ بر ۹هزار دانشجو این وام را که حدود ۲۷ میلیارد تومان بود دریافت کردند. سری جدید پرداخت این وام نیز از ۱۱ بهمن ماه آغاز خواهد شد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi