پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:19:21 - یکشنبه 24 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جزئیات آماری سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی/ رشته‌ برق و کامپیوتر در صدر تعداد طرح‌های ارائه شده
سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در حالی برگزار می‌شود که تعداد طرح‌های ارائه شده در رشته برق و کامپیوتر در صدر رشته‌های دیگر است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۸ و ۳۰ در محل هتل المپیک با حضور وزیر علوم و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

* برگزاری جشنواره سی‌ام در ۱۸ گروه تخصصی

فرایندهای علمی و اجرایی سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از خردادماه امسال در داخل و خارج از کشور آغاز شده بود که این جشنواره فعالیت خود را با پذیرش و ارزیابی ۶۶۷ طرح در ۱۸ گروه تخصصی آغاز کرد.

رشته‌های برق و کامپیوتر، کشاورزی منابع طبیعی، مکانیک، فناوری‌های شیمیایی، علوم پایه، فناوری نانو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو،‌عمران، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، هنر، معماری و شهرسازی، هوافضا، علوم پزشکی و طرح‌های برگزیده دوره‌های قبل که موفق به تجاری‌سازی و تولید ملی شده‌اند بود.

در این دوره تعداد ۲۷۹ طرح از دانشمندان و برجستگان علمی ۴۶ کشور جهان در این رقابت شرکت کردند.

برگزیدگان خارجی این دوره از دانشمندان تراز اول کشورهای فرانسه، کانادا، سوئد، ایتالیا، روسیه، اسپانیا و تونس انتخاب شده‌اند.

از مجموع ۶۶۷ طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی در نهایت ۳۷ طرح به هیأت داوران جشنواره ارائه شد و هیأت داوران نیز پس از بررسی و ارزیابی نهایی ۱۳ طرح از بخش داخلی و ۶ طرح از بخش خارجی را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کرد.

* تعداد طرح‌های ارائه شده در رشته برق و کامپیوتر بیشتر از رشته‌های دیگر

در سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۱۰۰ طرح در مجموع طرح‌های داخلی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج کشور در رشته برق و کامپیوتر، ۷۱ طرح در رشته زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، ۶۶ طرح در رشته فناوری‌های شیمیایی، ۱۶ طرح در رشته صنایع و مدیریت فناوری، ۲۲ طرح از طرح‌های موفق در تولید ملی، ۴۵ طرح در رشته علوم پایه، ۳۰ طرح در رشته علوم پزشکی، ۱۶ طرح در رشته عمران، ۲۲ طرح در رشته فناوری نانو، ۹۴ طرح در رشته کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۹ طرح در رشته محیط زیست، ۸ طرح در رشته مکاترونیک، ۵۶ طرح در رشته مکانیک، ۴۲ طرح در رشته مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، ۲۹ طرح در رشته نرم‌افراز و فناوری اطلاعات، ۱۳ طرح در رشته معماری و شهرسازی، ۱۰ طرح در رشته هنر و ۸ طرح در رشته هوافضا ارائه شده است که در مجموع ۶۶۷ طرح در این جشنواره عرضه می‌شود.

در جشنواره اول ۱۳۵ طرح در زمینه طرح‌های داخلی، خارجی و ایرانیان مقیم خارج ارائه شده بود که این تعداد در جشنواره دهم به ۵۴۲ طرح رسید،‌در جشنواره بیستم ۷۷۴ طرح ارائه شد و در جشنواره سی‌ام ۶۶۷ طرح ارائه می‌شود.

* جشنواره هجدهم بیشترین طرح‌های ارائه شده را داشته است

بیشترین تعداد طرح‌ها در جشنواره هجدهم بوده که ۹۹۱ طرح ارائه شده بود و کمترین تعداد طرح‌ها نیز مربوط به جشنواره دوم بود که ۱۲۹ طرح ارائه شد.

تعداد برگزیدگان در جشنواره اول ۳۵ نفر،‌در جشنواره دهم ۵۰ نفر، در جشنواره بیستم ۴۰ نفر و در جشنواره سی‌ام ۱۹ نفر است که بیشترین تعداد برگزیدگان در جشنواره دهم یعنی ۵۰ نفر بوده و کمترین تعداد برگزیدگان نیز در جشنواره بیست و هشتم یعنی ۱۹ نفر بوده است.

در زمینه طرح‌های برگزیده داخلی یک نفر در پژوهش‌‌های بنیادی، سه نفر در پژوهش‌‌های کاربردی، سه نفر در پژوهش‌های توسعه‌ای، پنج نفر در پژوهش‌های نوآوری و یک نفر برگزیده موفق در تولید ملی معرفی می شود.

در زمینه طرح‌های برگزیده خارجی نیز پنج نفر در پژوهش‌های بنیادی و یک نفر در پژوهش‌های کاربردی معرفی شده‌اند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi