پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:19:04 - چهارشنبه 29 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
زاکانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان کرمانی مطرح کرد؛
جبهه مردمی انقلاب با آیت الله مصباح دیدار و از ایشان دعوت کرده است/جریان دانشجویی باید پیشتاز نهضت روشنگری و فضای مجازی باشد
زاکانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان کرمانی مطرح کرد:جبهه مردمی انقلاب با آیت الله مصباح دیدار و از ایشان دعوت کرده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” روز گذشته علیرضا زاکانی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان کرمانی شرکت کرد و پاسخگوی سوالات دانشجویان بود وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص فلسفه جبهه مردمی انقلاب گفت: ما باید مسیری را انتخاب کنیم که خروجی آن جبهه منسجمی را شکل دهد در برابر غیر انقلابی ها کسانی که باور به توسعه غربی و نگاه به خارج از کشور دارند اگر این نکته را مدنظر داشته باشیم پی می بریم که این جبهه مردمی یک گام رو به جلو است و یک حرکت ارتجاعی و تکراری نیست چون مقصود جبهه این است که از استانهای مختلف افراد فعال بیایند در سطح ملی کنگره تشکیل دهند و کنگره ای که تشکیل می دهند بتواند پایین ترین سطح متن روحیه انقلابی  را در بالاترین سطوح تصمیم گیری مشارکت دهد که انتخاب رئیس جمهور است.

جبهه مردمی انقلاب براساس اصول وحدت می کند نه براساس اشخاص

زاکانی افزود: به هر حال وحدت یک ضرورت انکار ناپذیر است لازم است اما کافی نیست تلاش ما باید این باشد که جبهه انقلابی براساس اصول وحدت کند نه براساس اشخاص و افراد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تشریح کرد: جبهه مردمی انقلاب باید نسبت به گذشته کار متفاوتی انجام دهد چون اگر بخواهیم فقط مثل قبل باهم منسجم شویم و در یک رقابت سیاسی شرکت کنیم بازنده خواهیم بود چه پیروز انتخابات باشیم چه نباشیم اگر نباشیم زیان وجود دارد چون کسانی می آیند که اعتقادی به ارزشهای انقلابی ندارند و کشور را براساس مدل توسعه غربی اداره می کنند اگر پیروز هم شویم کادر و برنامه نداشته باشیم مردم زده می شوند انشالله این پیروزی قرین باشد با یک تحول عظیم در کشور.

وی ضمن پاسخگویی به سوالی دیگر اظهار داشت: وحدت پایه موفقیت است اما کافی نیست مثلا در مجلس نهم بین نیروهای انقلابی تفرقه افتاد ما پایه رایمان در تهران ۴۵۰ هزارتا شد اما در مجلس دهم به واسطه وحدت پایه رایمان به ۷۰۰ هزارتا رسید اما چون وحدت لازم اما کافی نیست ما موفق نشدیم.

علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: این وحدت باید بر محور اصول ابشد یعنی قبائل براساس اصول دور هم جمع شوند و اگر گفتمانی را می خواهند انتخاب کنند باید براساس گفتمان انقلاب اسلامی باشد ما وحدتی را قبول داریم که براساس اصول باشد اصلی ترین بحث ما ولایت پذیری و ولایت مداری است.

افق نیروهای انقلاب عبور از تصمیم گیری های صرفِ حزبهاست

نماینده مردم تهران در مجلس نهم توضیح داد: افقی را که نیروهای انقلابی به آن نگاه دارند عبور از تصمیم گیری صرف حزبها برای جامعه است.

وی در پاسخ به دانشجویی که پرسید وظیفه ما دانشجویان انقلابی در استان کرمان چه هست وبه چه صورت باید این جریان را در استان حفظ کنیم؟گفت:بنده معتقد هستم که جریان انقلابی بایستی یکسری بایدها و نبایدها را دنبال کند و برای اینکه جبهه انقلاب بتواند موفق شود اولین گام این است که از ظرفیت موثر خود یعنی نفوذ اجتماعی استفاده کنند یعنی باید بایکدیگرهم داستان شوند و شناخت مشترک پیدا کنند و بتوانند به یک الگوی تغییر درست دست پیدا کنند.

زاکانی با تشریح الگوی تغییر اظهار داشت: این الگوی تغییر راهمه باید از خودشان شروع کنند ،زمانی که این تغییر از خود شروع شود  مردم این تغییرات را می بینند و درک می کنند و مساله بعدی مدیرت افکار عمومی و بهرمنده ای از گسل های رقبا است.

وی ضمن برشمردن برخی وظایف جوانان انقلابی تصریح کرد: داشتن یک فکر پیش رو است،اگر فکر پیش رو نداشته باشید نمی توانید در جامعه به خوبی کاری را انجام دهید  فکر  پیش رو هم باید بتواند جوانان انقلابی را مجاب وسینه چاک جریان کند که تبدیل به گفتمان شود همچنین شما جوانان مومن انقلابی نیازمند یک سازمان دهی اجتماعی و یک وحدت روشنگری هستید.

سرمایه اجتماعی با نوکری و خدمت گذاری به مردم بدست می آید نه با وعده و وعید

نماینده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: ما نیازمند حضور مجاهدانه در فضای مجازی و رسانه هاهستیم  این مورد یک روند جدید است و اگر در این فضا حضور پیدا نکنید قافیه رو باخته اید.علاوه براین شما نیازمند سرمایه  اجتماعی جدید هستید یعنی باید مرجعیت پیدا کنید و این هم با وعده و وعیداجرا نمی شود بلکه با نوکری و خدمت گذاری به مردم صورت می گیرد.

علیرضا زاکانی عنوان کرد: جامعه نباید به یک دو قطبی بد و دو قطبی خوب تقسیم نشود یعنی هیچ زمان مردم نباید در مقابل همدیگر قرار بگیرند  اما مردم باید ترغیب شوند که در برابر زشتی ها ایستادگی کنند، همچنین شما نیازمند به جنبش اصلاحیه اجتماعی خاص هستید و مقدمه این با جنبش های دانشجویی و جنبش های دیگر متفاوت است، بطوریکه مثل یک لیزر دقیق  پلشتی  و زشتی ها را هدف قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت کار بعد از پیروزی در انتخابات یادآور شد: شما نیازمند یک هویت جدید هستید واین هویت باید ازسنخ یک هویت مردمی و قابل احترام واتکا باشدهمچنین نیازمند کادرهستید اگر کادر هم نداشته باشید موفق نمی شوید ۹۵ درصد کار بعد از پیروزی هست ۵ درصد رقابت است متاسفانه در کشور برعکس است؛ ما باید مثل امیرکبیر عمل کنیم که سه سال در کشور کار کرد، امیر کبیر می دانست چیکار کند با توجه به همه موانعی که داشت.

جریان دانشجویی باید پیشتاز نهضت روشنگری و فضای مجازی باشد

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در آخرین نکته خود در خصوص وظایف دانشجویان تشریح کرد: از نظر من جریان  دانشجویی در نهضت روشنگری و فضای مجازی و…  می تواند پیشتازی داشته باشید در این حیطه هر چقدر کار کنید کم کار کردید و انقلاب اسلامی  نیازمند به حضور دردمندانه و دغدغه مندانه شما است.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان توضیح داد:شرایط کشور شرایط بسیارسختی است وعده ای با بی عرضگی کشور را از تولید و اقتصاد مقاومتی باز می دارند.

وی با برشمردن ظرفیت های استان کرمان اظهار داشت: دراستان کرمان با توجه به کم آبی و کمبود آب شیرین اما با وجود آب شور بهترین بستر برای تولید ماهی تیلا پیلا فراهم است  اگر تولید این مواد پروتینی در استان صورت بگیرد از نظر پروتئینی نه تنها استان بلکه کشورهم  تضمین می شود.تولید این ماهی در همه جای دنیا صورت می گیرد اما ما را محروم کردند از چیزی که بسترش در استان هست.

وی اذعان کرد:کشور ما ۹۳ درصد نیاز به دانه های روغنی دارد که کشور اسرائیل  این دانه ها را ازکشور ما گرفته و در کشور خود پرورش می دهد ،حتی این دانه های روغنی هم با آب شور پرورش پیدا می کنند،واستان کرمان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت می تواند دانه های روغنی را در جاهای مختلفی که شرایط کاشت گردو و محصولات دیگر نیست به راحتی این دانه های روغنی را ایجاد کند؛ اما متاسفانه عده ای اجازه کار کردن را نمی دهند که موضوعات اقتصاد و تولید ما در استان کرمان به خوبی پیش رود و فقط  به جیب خودشان نگاه می کنند که اگر بتوانیم دستشان را باز می کنیم تا همه بدانند.

جبهه مردمی انقلاب با آیت الله مصباح دیدار و از ایشان دعوت کرده است

زاکانی در انتها در پاسخ به سوالی در خصوص حذف آیت الله مصباح از جبهه مردمی انقلاب خاطرنشان کرد: همیشه تاکید کردم من و شمای انقلابی نباید بپذیریم که افرادی که استوانه های قابل اتکا در حوزه اسلامی هستند را عده ای بخواهند از ما بگیرند ما زیربار نمی رویم؛ جمع بین آیت الله مصباح، آیت الله یزدی و آیت الله موحدی کرمانی از ما دست گیری می کند؛ دیدارهایی هم صورت گرفته و دعوت شده از آیت الله مصباح یزدی و انشاالله مسئله حل خواهد شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi