پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:40:23 - شنبه 27 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برای چند سال متوالی؛
تیم رباتیک دانشگاه ولی عصر در انتظار حامی برای اعزام مسابقات جهانی
برای دومین سال متوالی تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر رفسنجان در صورت نبود حامی مالی از حضور در مسابقات جهانی بازمی ماند.

به گزارش “دانشجوآزاد” گروه رباتیک VRU از سال ۹۲ با ورود به عرصه رباتیک در لیگ تعقیب خط ویژه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد. با توجه به تجربیات کسب شده در مراحل اولیه فعالیت در این عرصه، توانست تا در سال ۹۳ ایده اولیه و طرح اولیه ربات امدادگر واقعی را با طرح‌های گوناگون و طبق اصول مهندسی از ایده به عمل برساند و برای اولین حضورش در مسابقات سال ۹۴ (ایران اپن ۲۰۱۵) توانست با ارسال گزارش فنی جزو ۳۶ تیم ثبت نام کننده و تایید شده قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که در آن سال تیم دانشگاه هامبورگ از آلمان مورد پذیرش قرار نگرفت. تیم VRU بالاخره توانست در روز مسابقه از بین ۱۹ تیم سابقه دار به رتبه هفتم دست پیدا کند؛ در حالی که این مسابقه بیشتر به منظور کسب تجربه بود اما رتبه به نسبت مطلوبی کسب شد.

هسته رباتیک سعی کرد با استفاده از تجربیات کسب شده، حضور پرشوری در مسابقات ایران اپن ۲۰۱۶ داشته باشد و توانست مجوز ورود به مسابقات جهانی را از سوی کمیته ملی ربوکاپ با کسب رتبه سوم لیگ امدادگر واقعی به دست آورد.

 

اما متاسفانه با توجه به مشکلاتی که در زمینه اخذ ویزا در سال گذشته به وجود آمد تیم با وجود کسب سهمیه نتوانست در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان شرکت کند

 

این تیم امسال نیز باز هم روحیه خود را نباخت و سعی مبرم خود را بر کسب سهمیه جهانی بیش از پیش در مسابقات انتخابی جهانی (ایران اوپن ۲۰۱۷) نشان داد و توانست امسال نیز مجوز ورود به مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ در ناگویا ژاپن را کسب کند. لازم به ذکر است که از ایران فقط پنج تیم مجوز ورود به مسابقات جهانی لیگ امدادگر واقعی را دارند و این شانس خوبی است برای نشان دادن اقتدار ایران و ایرانی در بین ۲۳ تیم جهانی که از مراکز پژوهشی و دانشگاههای مختلف از جمله MIT و… می باشد.

اما نکته بارز این مساله بحث حمایت های مالی است. فعالیت در حوزه پژوهشی و صنعتی رباتیک به نسبت هزینه بر هست و دانشگاههای دولتی توان پرداخت هزینه هایشان را ندارند و لذا نیاز است تا از طریق حامی یا همان اسپانسر هزینه ها تامین گردد.

هزینه های مورد نیاز برای مسابقات آتی

در صورت حمایت؛ قرار است در صورت تامین هزینه ها فازبندی ذیل صورت پذیرد:

فاز اول: ثبت نام مسابقات جهانی

فاز دوم: ارتقا و بکآپ گیری قطعات

فاز سوم: همکاری متقابل

 

فاز اول:

در فاز اول شرح هزینه های ثبت نامی به شرح ذیل می باشد:

برای بحث ثبت نام اولیه تیم و اعضا حدود ۱۵ میلیون تومان مورد نیاز است و تاریخ ثبت نام نیز تا دوشنبه هفته جاری ۲۹ خرداد می باشد زیرا برای بحث ویزای امسال قرار شده تا دعوتنامه ها به صورت پستی ارسال گردند؛ هزینه هر نفر در مسابقات جهانی به شرح ذیل است:

البته بحث پرداخت نیز چون از طریق شرکت های پرداختی دارای گرین کارت هست، کارمزدی نیز به آن ها تعلق می گیرد.

در خصوص هزینه رفت و برگشت نیز تقریبا برای رزرو اولیه هر نفر سه و نیم میلیون تومان نیاز هست. همچنین در خصوص اقامت نیز تقریبا حداکثر ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

فازدوم:

در این فاز قرار است تا برخی از بحش های ربات ارتقا یابند تا از طریق آن بتوان به کسب رتبه برگزیده و برتر راحت تر فکر کرد. یک سری خریدها در بحث دوربین وبرخی طرح های جدید روی بازوی ربات و همچنین یکسری ارتقاها در بحث الکترونیک وبه خصوص در بحث هوش مصنوعی خواهد داشت.

این فاز هزینه تقریبی ۳۰ میلیون تومان را به همراه خواهد داشت. البته هزینه اولیه آن نیز به مراتب کمتر خواهد بود اما سقف احتمالی آن درنظر گرفته شده است.

 

فاز سوم:

با توجه به اینکه این گروه قابلیت طراحی وساخت انواع ربات های مختلف را دارد، لذا در صورت نیاز و درخواست می توانیم متناسب با درخواست فعالیتهای متقابلی داشته باشیم. همچنین در صورت حمایت بیشتر می توان از این ربات برای مسائل واقعی در آتش نشانی ها استفاده کرد اما برای این که این امر تحقق یابد نیاز به سرمایه گذاری است تا از قطعات و ابزارهای با کیفیت و نه در حد مسابقات استفاده گردد.

زمانبندی مسابقات:

این مسابقات از ۳ الی ۹ کرداد ماه در ناگویا ژاپن برگزار خواهد شد.

لیست تیم های تایید شده برای مسابقات جهانی

 

 

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi