پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:42:06 - چهارشنبه 23 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان:
بدون حمایتهای بسیج دانشجویی ربات امدادگر جهانی نمیشد/پول اسپانسرها برای تیم هزینه نشد
عضو تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان عنوان کرد: تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر با وجود بی مهری مسئولین سهمیه جهانی کسب کرد.

ایمان علیزاده در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با ربات امدادگر دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: ربات ما همان رباتی است که برای مسابقات جهانی آلمان آماده کرده بودیم اما همانطور که می دانید ما با کم کاری وزارت علوم و دانشگاه از اعزام به مسابقات آلمان باز ماندیم.

عضو تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان افزود: اعضای اصلی تیم ربات امدادگر ۴ نفر هستند که در این دو سه ساله همواره عضو ثابت تیم بوده ایم بنده ایمان علیزاده بخش مکانیک تیم، مرتضی علیزاده الکترونیک تیم، محمد خالویی بخش برنامه نویسی و آقای رحمان علیزاده سرپرست تیم بودند

وی توضیح داد: بعد از عدم حضور در مسابقات آلمان ما ۴ نفر که اعضای اصلی تیم بودیم از دانشگاه فارغ التحصیل شدیم و با توجه به اینکه دانشگاه هیچگونه حمایتی از ما نکرد و هیچگونه تسهیلاتی به ما نداد ما یک شرکت تاسیس کردیم و کارهای صنعتی انجام می دهیم.

علیزاده در خصوص بد قولیهای مسئولین دانشگاه و وزارت علوم اظهار داشت: بعد از مسابقات آلمان یکسری قولها داده شد که از ما حمایت می شود همچنین یکسری پولها آمد و رفت یکسری اسپانسر پیدا شد که نمیدانم پولهای آنها کجا رفت؟

عضو تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ادامه داد: در این دوره از مسابقات بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر از ما درخواست کردند که در مسابقات شرکت کنیم و روال کار به این صورت بود که از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه یکسری کارگاه در مورد رباتهای امدادگر در دانشگاه برگزار کردیم و از بین دانشجویان ۴ نفر خانم و ۳ آقا انتخاب شدند تا تیم را همراهی کنند.

وی عنوان کرد:امسال در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۸ تیم بسیار قوی شرکت کردند تمام این تیمها در سطح جهانی مطرح هستند و تیم ما هم موفق به کسب سهمیه جهانی شد اما متاسفانه نتوانستیم مقام سال گذشته را تکرار کنیم چن ربات امدادگر باید تقریبا ۳،۴ ماه قبل از مسابقات تمرین کند تا آماده مسابقه شود اما با توجه به عدم حمایت دانشگاه ما با یک وقفه ۹ ماهه و تنها با تمرین ۱۰ روزه در این مسابقات شرکت کردیم.

علیزاده ضمن تاکید بر برتری تیمهای رباتیک ایرانی در سطح دنیا گفت: مسابقات ربوکاپ هر ساله در ۸ کشور برگزار می شوند که به عنوان مقدماتی جهانی هستند و تیمهایی که می خواهند سهمیه جهانی کسب کنند باید در این مسابقات شرکت کنند و با توجه به اینکه تیمهای ایرانی بسیار قوی هستند در این زمینه سهمیه ایران ۵ تیم اما کشورهایی مثل آلمان و ژاپن تنها ۳ سهمیه برای مسابقات جهانی دارند.

عضو تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: در پایان لازم میدانم از مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه ولیعصر رفسنجان تشکر کنم بدین دلیل که اگر حمایتهای آنها نبود تیم رباتیک دانشگاه ولیعصر امسال نمی توانست در مسابقات شرکت کنند زیرا مسئولین دانشگاه هیچگونه حمایتی از این تیم انجام نمی دهند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi