پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

20:05:05 - شنبه 19 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی؛
تولید نوشت افزار ایرانی به کارکرد رسانه ها وابسته است /در کشور با کمبود کارکتر مواجه هستیم
حسینی بیان کرد:تولید محصولات نوشت افزار علاوه بر این که کار کرد اصلی آن ابزار علم آموزی و ابزار قلم است یک کارد کرد رسانه ای پیدا کرده است.

سعید حسینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی-اسلامی در گفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد:بازار نوشت افزار ایران در یک سال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در آمد دارد  که متاسفانه ۶۵ درصد از این در آمد متعلق به محصولات خارجی است و تنها۳۵  درصد آن به محصولات داخلی تعلق می گیرد.

حسینی با بیان اینکه خرید نوشت افزار ایرانی باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود خاطر نشان کرد: اگر فروش نوشت افزار های ایرانی افزایش یابد اشتغال زایی به صورت جدی ایجاد می شود و از خروج ارز از کشور  جلوگیری می شود که در اقتصاد ایران به بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات انجام شده در استفاده از نوشت افزارهای ایرانی کافی نیست اما تاکنون تاثیرگذار بوده است تصریح کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی عمده ترین حرکت مثبتی است  که برای نزدیک شدن ذائقه ی مردم به استفاده از نوشت افزار ایراتی صورت گرفته است عمده ی استقبال مردم از این محصولات ناشی از تبلیغات رسانه ای که در طی این سال ها صورت گرفته است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی ادامه داد: در دیداری که با رهبر انقلاب داشتیم موضوع اصلی که ایشان بیان کردند تبلیغات صدا و سیما کار شود تا نوشت افزار ایرانی جایگاه ویژه ای را پیدا کند و ما در تلاش هستیم تا  با همکاری رسانه ها بتوانیم  این بخش را توسعه دهیم تا به صورت کمی وکیفی کارهای بهتری انجام شود.

حسینی با بیان اینکه نوشت افزار ایرانی سابقه ی طولانی دارد اظهار کرد: حرکتی که تحت عنوان ایران نوشت که هم  از لحاظ تولید، محتوی وبرند ایرانی باشد مدت هفت سال است کار خود را  آغاز کرده است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی مطرح کرد:تولید محصولات نوشت افزار علاوه بر این که کار کرد اصلی آن ابزار علم آموزی و ابزار قلم است یک کارد کرد رسانه ای پیدا کرده است.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر کارکتر های ما خارجی بودند افزود: اکثر کارکترهایی که مورد استفاده قرار می گرفتند تاثیر منفی در تربیت کودکان ونوجوانان  داشتند اما کارکتر های ایرانی در راستای دغدغه ی خانواده ها ایرانی  که به دنبال فضای تربیتی مناسب برای فرزندان خود هستند تولید می شود.

حسینی در ادامه افزود: تصاویر شهدا به خصوص تصاویر شهید حججی و شهید بابایی و همچنین  انیمیشن های ایرانی که برروی نوشت افزار های ایرانی کار شده است بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی بیان کرد:کودکان زمانی با یک محصول ارتباط برقررار می کنند که یک محتوایی از قبل ددر ذهن خود داشته باشند.

حسینی در خصوص کیفیت محصولات ایرانی ابراز داشت: محصولات ایرانی قابل مقایسه با محصولات خارجی هستندو با توجه به  شرایط ارزی که در کشور وجود دارد و واردات محصولات خیلی گران است به همین منظور استفاده از تولیدات ایرانی خیلی به صرفه تر است.

وی به مشکلات تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی تولید تهیه ی مواد اولیه است که قیمت آن از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی با بیان  یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد: کارکترهای خوش ساخت که حجم بسیار خوبی فضای رسانه ای در اختیار داشته باشد بسیار کم است.

حسینی در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر  فضای رسانه ای  تقویت شود به یک جهش خوبی در تولیدات داخلی دست پیدا می کنیم و به همین منظور باید تعداد بیشتری کارکتر در اختیار داشته باشیم که نسل جدید آن ها را دوست داشته باشند تا محصولات ایرانی را حمایت کنند  .

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi