پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:50:15 - پنجشنبه 7 فروردین 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول اداره امور عمومی و پشتیبانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمان؛
تولید روزانه هزار و ۵۰۰ ماسک در دانشگاه آزاد
مسئول اداره امور عمومی و پشتیبانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمان گفت:برای اولین بار ماسک سه لایه اسپانباند ۴۰ گرمی مرتبلوندار را توانستیم تولید کنیم که روزانه هزار و ۵۰۰ ماسک تولید می شود و در صورت حل مشکل نیروی انسانی این تولید به سطح ۲ هزار عدد خواهد رسید.

حمید نخعی مسئول اداره امور عمومی و پشتیبانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمان در گفتگو با “دانشجو آزاد” اظهار کرد: در راستای شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به ماسک از اواخر اسفند ماه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با همکاری شرکت مرینوس کارخانه تولید کت و شلوار  اقدام به خرید امکانات و تجهیزات برای تولید ماسک کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون روزانه هزار و ۵۰۰ ماسک تولید می شود گفت: برای اولین بار  ماسک سه لایه اسپانباند ۴۰ گرمی مرتبلوندار را توانستیم  تولید کنیم و در صورت حل مشکل نیروی انسانی این تولید به سطح ۲ هزار عدد خواهد رسید.

رئیس اداره امور عمومی و پشتیبانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمان افزود: با توجه به نیاز بازار و مراکز درمانی موفق به تهیه ماسک فیلتر دار N95 شدیم و براساس استانداردهای غذا و دارو یک مدل بدون پارچه کربن تولید شده و امید که بزودی به تولید انبوه خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه  روزانه یک هزار ماسک N95  تولید می شود، اظهار داشت: از روزهای آینده  قصد داریم ۳ هزار عدد ماسک معمولی و ۲ هزار عدد ماسک N95 تولید خواهد شد.

نخعی ادامه داد: هدف ما این است با توجه به اینکه شریک تجاری داریم قبل از اینکه سود ببریم دنبال این هستیم تا قدری از مشکلات جامعه و همچنین مشکلات روحی روانی جامعه را برطرف کنیم و اینکه بیماران و مردم به داروخانه ها مراجعه می کنند و با نبود ماسک روبرو می شوند خود تاثیر بد روحی خواهد داشت. بدین جهت ما دنبال این تولید هستیم.

نخعی تصریح کرد: ماسک ها پس از تولید بین داروخانه ها با قیمت مصوب سازمان صنعت،معدن وتجارت توزیع خواهد شد.

نخعی ادامه داد: پیش بینی شده که اگر در آینده شهرداری ها، کارخانجات، معادن و داروخانه ها در صورت رضایت دنبال خرید از ما باشند بدین جهت می توانیم به تولید ادامه دهیم و اگر غیر از این باشد می توان دستگاه ها را مجددا تغییر کاربری داده و به تولید کالای دیگر پرداخت.

وی همچنین در راستای تحقق شعار سال اذعان  کرد: ما امید داریم که تولید نه تنها در نیاز ماسک بلکه در کلیه نیازهای جامعه جهش داشته باشد و براساس آن نیاز جامعه برطرف شود.

رئیس اداره امور عمومی و پشتیبانی دانشگاه آزد اسلامی واحد کرمان خاطرنشان کرد:  متاسفانه در کرمان یک کارخانه تولید کننده کش وجود ندارد و باید به سختی در حال حاضر کش مورد نیاز برای ماسک را از استان های دیگر دریافت کنیم توصیه من به سازمان صمت این است که به واحدهای تولیدی خرد و کوچک بیشتر اهمیت داده شود و همچنین واحدهای نیمه فعال و یا راکد را در جهت نیاز جامعه راه اندازی کنند و به نظر من آنقدر سخت نیست که ما در استان خودمان نتوانیم نیازهای جامعه را مرتفع کنیم.

نخعی ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به دنبال سود نبوده و تاکنون نزدیک به ۳ هزار محلول ضد عفونی کننده دست با همکاری بسیج دانشجویی که مواد اولیه آن قبلا از بودجه دانشگاه خریداری شده تهیه و بصورت رایگان در بین مردم حاشیه شهر و کم برخوردار توزیع شده است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi