پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:13:39 - چهارشنبه 20 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تهدید برکناری ریاست دانشگاه به خاطر تعلیق یک تشکل دانشجویی
اوایل هفته جاری نامه ای به دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر تعلیق فعالیتهای این تشکل ارسال شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” اوایل هفته جاری مورخ ۹۵/۱۱/۱۶ نامه ای به دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر تعلیق فعالیتهای این تشکل ارسال شد؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

دبیر محترم مجمع اسلامی دانشجویان

سلام علیکم

با استناد به رای هیات منصفه رسیدگی به تخلفات تشکل های اسلامی دانشگاه و تصمیات متخذه در جلسه هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی، در خصوص تخلف تشکل مجمع اسلامی دانشجویان و با عنایت به بند ۵-۱۸ آئین نامه رسیدگی به تخلفات تشکل های اسلامی دانشگاهیان، «حکم مناسب در حد توقف کلیه فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اعم از برگزاری سخنرانی، تجمع، راهپیمایی، میزگرد، تریبون آزاد، انتشار نشریه، تابلو، فضای مجازی و نظایر آن به مدت سه (۳) ماه از تاریخ ۲۸/۱۰/۹۵ لغایت ۲۸/۱/۹۶» برای آن تشکل صادر می گردد. بنابراین با ابلاغ رای موصوف خاطرنشان می دارد، حکم صادره ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر در هیات نظارت مرکزی می باشد. متقضی است در صورت اعتراض مراتب را کتبا به دبیرخانه هیات نظارت ارسال نمایید.

اما در روزهای اخیر زمزمه هایی به گوش می رسد که در پی حکم هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه شهید باهنر کرمان مبنی بر تعلیق تشکل مجمع اسلامی این دانشگاه که به علت حمایت این تشکل از محکومان امنیتی ( آرش صادقی و گلرخ ایرایی ) صورت گرفت؛ فشارهای زیادی از جانب برخی جریان های سیاسی برای برکناری ریاست دانشگاه آغاز شده است.

گفته می شود این فشار ها در آستانه سفر رئیس جمهور دکتر روحانی به کرمان به اوج خود رسید و از دکتر مصطفوی یا دکتر میرزایی به عنوان جایگزین  دکتر طاهر نامبرده می شود.

در این بین باتوجه به این که جرم آرش صادقی در ارتباط سازمان یافته با گروه ترورستی پژاک و نیروهای تجزیه طلب محرز بوده جای این سوال باقی است که عده ای تا کجا به دنبال حمایت و چشم پوشی از اشتباهات وابستگان خود در داخل دانشگاه هستند.

همچنین برخی اخبار از تلاش گسترده برخی از فعالان سیاسی برای تاثیر گذاری بر حکم تجدید نظر وزارت علوم حکایت دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi