پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:35:22 - چهارشنبه 12 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نامه سرگشاده جمعی از دانشجویان به دکتر پورابراهیمی؛
تنها واکنش مسئولین به رفتارهای ددمنشانه دولت میانمار فقط چند بیانیه بود
جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاههای باهنر کرمان، آزاد و ولی‌عصر (عج) رفسنجان در پی جنایات وحشیانه در میانمار نامه ای سرگشاده به دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشتند.

به گزارش “دانشجوآزاد” جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاههای  باهنر کرمان، آزاد و ولی‌عصر (عج) رفسنجان در پی جنایات وحشیانه در میانمار نامه ای سرگشاده به دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشتند؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای پور ابراهیمی (رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده محترم مردم کرمان و راور)
سلام علیکم

با گذشت مدت‌ها از آغاز خشونت‌ها در میانمار که قلب تمام مسلمانان و انسان‌های آزاده را در سرتاسر جهان به درد آورده است، ما مردم و مسئولین جمهوری اسلامی را چه شده است که تنها واکنش‌هایمان به رفتارهای ددمنشانه و وحشیانه دولت جنایتکار میانمار، فقط چند بیانیه و نامه روی کاغذ بوده است؟ مگر متن صریح قانون اساسی بر حمایت از مظلوم و مستضعفان تاکید ندارد؟ آیا واقعا این گونه عکس العمل‌ها مناسب و شایسته کشوری که خود را حامی اول مظلومین و مستضعفین در سراسر جهان می داند، می‌باشد؟

به گمان ما دانشجویان، وقت آن رسیده است که نمایندگان ملت در جواب به این ندای رهبرمان که فرمودند: 《راه چاره این است که دولتهای مسلمان عملاً وارد بشوند؛ نمیگوییم لشکرکشی کنند به آنجا امّا فشار سیاسی بیاورند، فشار اقتصادی بیاورند، ده‌ها کشور مسلمان و دولت مسلمان هستند که ممکن است بعضی از اینها ارتباطات تجاری داشته باشند، ارتباطات اقتصادی داشته باشند؛ آنها از آن طریق فشار بیاورند به آن دولت، تذکّر بدهند، تکرار بکنند، در مجامع جهانی علیه آنها فریاد بکشند؛ این کارها را باید بکنند.》 طرح‌هایی هم‌چون طرح تحریم اقتصادی دولت میانمار و حتی در مقیاس وسیع‌تر، الزام دولت به تشکیل گروه‌های متحد با کشورهای مسلمان جهان برای وارد کردن فشار سیاسی و اقتصادی به این کشور، را در دستور کار قرار بدهند تا بدین وسیله بتوان با این ظلم و جور مقابله کرد و شاید دست جنایتکار آنان از سر مسلمانان روهینگیا قطع شود.

هرچند که شاید مبادلات اقتصادی ایران و میانمار آن‌قدر زیاد نباشد که قطع شدن آن بتواند ضربه‌ای به اقتصاد میانمار وارد کند اما پیشگام شدن در این مسیر و ارائه یک الگوی رفتاری به سایر کشورها می‌تواند اقدام مهمی باشد.

طبق آخرین آمار سازمان توسعه تجارت، ایران در سال ۱۳۹۳ صد و چهل و چهار میلیون دلار به میانمار صادرات داشته است که مجلس شورای اسلامی باید با تصویب طرح تحریم میانمار هر چه زودتر این صادرات را قطع نماید و هرگونه تجارت با این کشور را ممنوع نماید. امید است این عکس العمل مجلس شورای اسلامی علاوه بر نشان دادن رویه انقلابی مسئولان جمهوری اسلامی بتواند الگو و نمادی برای تمام کشورهای مسلمان و آزاده در این راه باشد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه شهید باهنر
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان
بسیج دانشجویی دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان
مجمع دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi