پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:22:09 - دوشنبه 25 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
علی باقری در دانشگاه آزاد واحد کرمان:
تفکر غیرانقلابی فناوری را از بیگانگان گدایی میکند اما تفکر انقلابی فناوری را به چنگ می آورد
علی باقری کنی در جمع دانشجویان کرمانی در دانشگاه آزاد واحد کرمان گفت:تفکر غیرانقلابی فناوری را از بیگانگان گدایی میکند اما تفکر انقلابی فناوری را به چنگ می آورد.

به گزارش “دانشجوآزاد” علی باقری در جمع دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با اشاره به شعار استقلال خواهی ملت ایران در طول جریان مبارزه با رژیم طاغوت گفت:استقلال از مهمترین مطالبات مردم و از ارکان جمهوری اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست تا ملت ایران را  از وابستگی به بیگانگان برهاند و استقلال صرفا به معنای عدم اشغال کشور توسط بیگانگان نیست؛ بلکه انقلاب اسلامی این توانمندی را به ملت ایران داد تا در عرصه های تصمیم سازی، تصمیم گیری و حتی در عرصه فکر مستقل باشد.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی بااشاره به تفکر غیرانقلابی ها مبنی بر اینکه در جهان امروز استقلال واقعی ممکن نیست و سرانجام استقلال خواهی انزوا است، گفت: استقلال از منظر انقلاب اسلامی یک “حق” است که تعیین کننده مرزهای هویت ملی و اسلامی ملت ایران است، درحالی که غیرانقلابی ها برای استقلال، “حد” قائل هستند و بر این باور هستند که استقلال مرزدارد.

باقری ادامه داد: استقلال در قاموس انقلاب اسلامی به معنای قطع رابطه با دنیا نیست، بلکه استقلال به معنای حفظ هویت ملی ، تاریخی و اسلامی ملت ایران در عرصه جهانی است که براساس آن تصمیم سازی و تصمیم گیری در سطح حاکمیت ناشی از تهدید وتشویق بیگانگان نبوده و صرفا براساس نیازها واقتضائات ملی است.

وی اظهار داشت: بیگانگان هیچ حد و مرزی برای منافع خود قائل نیستند و تنها چیزی که ان ها را محدود میکند مرزهای استقلال ماست ،لذا اگر چنین مرزی وجود نداشته باشد و یا اراده ای جدی برای صیانت از مرزهای استقلال نزد دولتمردان وجود نداشته باشد، ملت روی سعادت و خوشبختی را نخواهد دید چرا که همواره باید منافع و امنیت بیگانگان را بر منافع و امنیت ملی خود  ترجیح دهد.

باقری با اشاره به اینکه بیماری مزمن جریان روشنفکری در کشور ناشی از عدم استقلال فکر انها است،  گفت: تمام تجویزهای جریان غیرانقلابی از جمله تکنوکرات ها درعرصه های اجتماعی  ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی کشور مستقیم یا غیر مستقیم تابعی از برنامه ها ، سیاست ها و یا منافع نظام سلطه است ـ

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با اشاره با استقبال تکنوکرات ها و روشنفکر نماها از برجام گفت همان تفکری که درقبل از انقلاب اسلامی پذیرفته بود که سقف توسعه ایران تولید خودروی پبکان است، امروز نیز نمیتواند سقف نگاه خود در توسعه کشوررا فراتر از تولید پراید ببرد. از این رو جریان روشنفکری که زمانی توجیه گر استبداد درکشور بود امروز توجیه کننده پذیرش محدودیت های تحمیلی نظام سلطه بر دانش ، فناوری و صنعت کشور است .

وی تشریح کرد: اهتمام نظام دینی بر توسعه دانش، فناوری و صنعت کشور بر اساس نیازهای واقتضائات ملی است و تفکردینی و انقلابی محرومیت ها و محدودیت های برجام را مغایر با استقلال کشور دانسته و محدود کردن سقف توسعه کشور به تولید پراید  را ظلم جریان غیرانقلابی بر ملت ایران قلمداد میکند.

باقری با اشاره باادعای غیرانقلابی ها مبنی بر اینکه پیگیری روند توسعه کشور بر اساس اقتضائات و نیازهای ملی و عدم پذیرش خواست بیگانگان براعمال محدودیت بر توسعه کشور موجب میشود تا دشمنان فشارها، تحریم ها و حتی تهدید نظامی را برملت ایران تحمیل کنند ، گفت:رمز موفقیت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در راهبری کشوردربرابر مشکلات و موانع و عبور موفق از همه تهدیدها و فشارها ، “انقلابی گری”  است لذا طبیعی است که تکنوکرات ها که هیچ درک درستی از مفهوم انقلاب اسلامی ندارند نمیتوانند جامعه انقلابی ایران را براساس معیارهای غیر انقلابی اداره کرده وتاب و توان مقاومت در برابر دشمنی های استکبار وقدرت عبور از موانع را داشته باشند.

وی با تاکید بر برخی تفاوت های جریان انقلابی و غیر انقلابی در امر توسعه کشور گفت: تکنوکرات ها حدود نیم قرن است که با درج عبارت “انتقال فناوری”در قراردادهای مربوط به ساخت خودرو دل خوش کرده تا به خیال واهی ، بیگانگان فناوری را به ما منتقل کنند که نتیجه چنین تفکری تولید پراید است؛ اما تفکر انقلابی بدون اتکا به بیگانگان و بدون دلخوش کردن به عبارت “انتقال فناوری”در قراردادها با عزم راسخ و اراده اهنین و اتکا به توانمندی های داخلی عملا به پیشرفته ترین فناوری ها دست یافته و در بسیاری از عرصه ها به ویڗه هسته ای و موشکی به جایگاهی در سپهردانش ، فناوری و صنعت جهان دست یافته است که دیگران در خواست انتقال فناوری از ایران رادارند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi