پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:03:15 - شنبه 17 شهریور 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تفاهم‌نامه کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان برای پژوهشی نو در آثار خوشنویسی ایرانی
کتابی با موضوع تاریخ تحلیلی خوشنویسی ایرانی، تالیف علیرضا هاشمی‌نژاد پژوهشگر حوزۀ فرهنگ و تاریخ هنر استان کرمان و کشور ، براساس منابع موجود در مجموعۀ میراث جهانی کاخ گلستان در پاییز امسال چاپ و رونمایی می‌شود.

به گزارش دانشجو آزاد: به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اعلام کرد: بر اساس تفاهم‌نامه میان کاخ گلستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان، علیرضا هاشمی نژاد، پژوهشگر تاریخ خوشنویسی و نسخه‌شناسی، پژوهشی را با موضوع تاریخ تحلیلی خوشنویسی ایرانی با تمرکز بر اقلام شش‌گانه و قلم‌های ایرانی بر پایه منابع موجود در کاخ گلستان از سال ۱۴۰۲ انجام داده است. 

وی افزود: بر این اساس نتیجه این پژوهش در قالب کتابی، در پاییز سال ۱۴۰۳ با مشارکت کاخ گلستان، دانشگاه شهید باهنر و مؤسسۀ کتاب‌آرایی ایرانی منتشر می‌شود. 

امامی اعلام کرد : در این پژوهش، ۴۰۰ اثر مؤثر در شناخت تاریخ تحولات خوشنویسی ایرانی، از آثار موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، از جمله نسخه‌های خطی، مرقعات و قطعات، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. 

او تصریح کرد: در این مجموعه منتخبی از مهم‌ترین و فاخرترین آثار خوشنویسی موجود در مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان (نسخه‌ها، مرقعات و قطعات) نیز همراه با تحلیل سبک‌شناسی معرفی می‌شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi