پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:43:45 - شنبه 29 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصویب افزایش ۵۰ درصدی حق جذب کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی
در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حق جذب کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری مهر، نود و ششمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: زندگی و سرزندگی یک دانشگاه به توسعه پژوهش های آن دانشگاه بستگی دارد و بحمدالله پس از انقلاب اسلامی دانشگاه های ایران در زمینه پژوهش توسعه پیدا کرده و پژوهش های مفیدی در راستای افزایش میزان  مشارکت دانشمندان ایرانی در تولید جهانی علم صوت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش موفقیت هایی داشته است، تاکید کرد: در همین خصوص تا کنون بالغ بر ۵۱ هزار مقاله ISI توسط دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در مقالات بین المللی چاپ شده که بیش ۷ هزار مقاله آن در سال گذشته به چاپ رسیده است.

میزان اثر بخشی دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد دانش بنیان افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در زمینه پژوهش و توسعه آن راه طولانی در پیش داریم تا میزان تاثیر دانشگاه را از طریق پژوهش در توسعه اقتصادی افزایش دهیم، گفت: با این وجود یک حرکت پر شتاب در کل کشور بطور عام و در دانشگاه آزاد اسلامی بطور خاص صورت گرفته است که امروز شاهد نتایج آن هستیم و باید بدنبال توسعه این حوزه و کیفی سازی آن در دانشگاهها باشیم.

وی در ادامه افزود: هر طرح پژوهشی و دانش بنیانی که در مجموع واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برای تجاری سازی قابلیت تولید انبوه را داشته باشد به هر شکلی اعم از پرداخت وام یا کمک های مستقیم مورد حمایت سازمان مرکزی قرار خواهد گرفت تا میزان اثر بخشی دانشگاه در اقتصاد دانش بنیان افزایش پیدا کند.

میرزاده با تاکید بر اینکه در حال حاضر بار حدود ۳۰ درصد پژوهش کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: این درصد بطور حتم در آینده افزایش پیدا خواهد کرد و ما بدنبال توسعه پژوهش هایی هستیم که قابلیت تجاری سازی داشته باشند و مشکلی از مشکلات مملکت و مردم را از نظر رفاهی، اجتماعی و اقتصادی حل کنند.

خانواده های دانشجویان از خود و حقانیت دانشگاه آزاد اسلامی در برابر غرض ورزان دفاع کنند

وی در ادامه با اشاره به صحبت های مغرضانه برخی افراد خاص در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ما از خانواده های دانشجویانی که با بومی گزینی دانشگاه آزاد اسلامی این فرصت برای آنها فراهم شده که فرزندانشان در کنار آنها در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل کنند و به خارج از ایران نروند، می خواهیم که جواب دندان شکنی به این غرض ورزی ها بدهند.

میرزاده با مقایسه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاههای ایران، گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار دانشجوی دکتری در دانشگاههای دولتی مشغول به تحصیل هستند این در حالی است که در این دانشگاهها ۱۷ هزار استادیار فعالیت می کنند که نسبت این دو ۱ به ۸۲/۳ می شود حال این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲ هزار دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل و حدود ۱۲ هزار استادیار ۱ به ۸۳/۱ است.

میرزاده در ادامه خاطر نشان کرد: این آمارها نشان می دهد که دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه کیفی تری است چرا که در دانشگاه آزاد اسلامی به ازای هر استاد ۸۳/۱ دانشجو داریم ولی در دانشگاههای دولتی به ازای هر استاد نزدیک به ۴ دانشجو وجود دارد.

 وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی ۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر استاد و عضو هیات علمی هستند، گفت، این نهایت بی انصافی است که منتقدان و مغرضان دانشگاه آزاد اسلامی این موارد را نادیده می گیرند.

سرانه فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی ۴ برابر دانشگاههای دولتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سرانه فضای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی ۴ برای فضای آموزشی دانشگاههای دولتی است ما در دانشگاه آزاد اسلامی از فضای آموزشی، استاد و نسبت کیفی تر نسبت به سایر دانشگاهها برخوردار هستیم.

میرزاده با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف باری از دوش دولت برداشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بطور مستقیم به  ۱۰۰ هزار نفر حقوق می دهد که از این طریق بر اشتغالزایی کشور نیز تاثیر مستقیم دارد.

وی افزود: در همین راستا ما انتظار داریم که تمام خدمات دانشگاه آزاد اسلامی دیده شود و عده ای چشمشان را بر حقایق و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی نبندند.

میرزاده با بیان اینکه  فلسفه انقلاب اسلامی و پس از آن حضور در جبهه ها  این بوده که دروغ در این مملکت حاکم نشود، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد انقلاب اسلامی است و ما باید در دنیا به این دانشگاه افتخار کنیم  نه اینکه با دروغ و تهمت سعی کنیم دانشگاه را بهه حاشیه ببریم.

افزایش ۵۰ درصدی حق جذب کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین در این جلسه  پیرو پیشنهاد معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تقویت خدمات مالی دانشگاه به کارکنان و بهبود وضعیت پرداختی اعضای خدوم دانشگاه و بالا رفتن میزان رضایت شغلی،  مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حق جذب کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از تاریخ ۱ مهر ۹۳ به تصویب رسید.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi