پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:08:12 - چهارشنبه 5 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تشییع باشکوه شهید حججی بر دوش مردم تهران/ حرکت کُند خودروی حامل پیکر در مسیر میدان شهدا
مراسم تشییع شهید محسن حججی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  خبرگزاری فارس، مراسم باشکوه تشییع شهید مدافع حرم «محسن حججی» از دقایقی قبل با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی همزمان با ماه محرم در میدان امام حسین(ع) تهران آغاز شد.

خیابان های اطراف میدان پر از جمعیت است و خانواده معظم شهدا، مسئولان بلندپایه کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم تهران و شهرهای اطراف در این مراسم حضور دارند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمدرضا باهنر، علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه از جمله مسئولین حاضر در این مراسم هستند.

پیکر شهید حججی در میدان امام حسین(ع) قرار دارد و این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی در حال پخش است.

صادق آهنگران نیز به مداحی درخصوص سالار شهیدان اباعبدالله الحسین پرداخت و علیرضا پناهیان در این مراسم سخنرانی کرد.

(برای خواندن متن سخنرانی پناهیان اینجا را کلیک کنید)

بعد از سخنرانی پناهیان و همزمان با مداحی سعید حدادیان، تشییع پیکر شهید حججی شروع شد در حالیکه خودروی حامل پیکر به دلیل ازدحام زیاد جمعیت، با سعت بسیار کُند به سمت میدان شهدا در حال حرکت است.

مردم سعی می‌کنند خود را به نزدیکی تابوت رسانده و از نزدیک با شهید محسن حججی وداع کنند.

قرار است پیکر شهید حججی از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا تشییع و سپس برای تدفین به زادگاهش شهر نجف آباد اصفهان منتقل شود.

* حضور رهبر انقلاب در کنار پیکر شهید حججی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نیز دقایقی پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.

همچنین، ایشان دقایقی با خانواده‌ این شهید به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi