پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:44:48 - دوشنبه 1 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان رفسنجان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:
تشکیل بسیج دانشجویی فرمان ادامه مبارزه در سنگر علم و فرهنگ و تفکر بود
بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان رفسنجان با صدور بیانیه ای اعلام کرد:تشکیل بسیج دانشجویی فرمان ادامه مبارزه در سنگر علم و فرهنگ و تفکر بود.

به گزارش “دانشجوآزاد” در آستانه دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به فرمان امام راحل، بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان رفسنجان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. امام خمینی (رحمه الله علیه)

دوم آذر ماه، یک تاریخ ارزشمند برای انقلاب اسلامی محسوب می شود، در چنین روزی در سال ۶۷ حضرت امام خمینی (رحمه الله) فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند و به این واسطه شجره طیبه بسیج با دانشگاه و حوزه پیوند مستحکمی برقرار کرد.

امام عظیم الشان ما بابصیرت و آینده نگری همیشگی خود در شرایطی که جنگ تحمیلی پایان یافته بود باز هم حضور دشمنان انقلاب اسلامی را یادآور شدند و در آخرین فرمان ارزشمند خود تشکیل بسیج دانشجو و طلبه بسیج با دانشگاه و حوزه پیوند مستحکمی برقرار کرد.

امام عظیم الشان ما با بصیرت و آینده نگری همیشگی خود در شرایطی که جنگ تحمیلی پایان یافته بود باز هم حضور دشمنان انقلاب اسلامی را یادآور شدند و در آخرین فرمان ارزشمند خود تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را امر فرموده تا بسیجیان در سنگر علم وفرهنگ و تفکر مبارزه را ادامه دهند.

ایشان فرمودند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد… تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون آمریکا و شوروی می شود به زندگی مسالمت آمیز توام با صلح و آزادی رسید.

رسالت بزرگ و ارزشمندی که امام خمینی (ره) بر دوش دانشجو و طلبه بسیجی گذاشتند و راه و مسیری را که برای همه ما روشن کردند نشان از اهمیت و ضرورت این امر در ادامه راه انقلاب است. امروز شاهد آن هستیم که الگوی بسیج در کشورهایی چون لبنان و عراق و سوریه پیاده شده است و راه برای صدور انقلاب اسلامی بسیار است که ان شاالله با یاری خداوند و توجهات حضرت ولیعصر ما دانشجویان بتوانیم وظیفه ای که بر دوش داریم به نحوه شایسته انجام دهیم…

در برخی از برهه های انقلاب شاهد وادادگی برخی خواص و فراموشی آرمان های انقلاب توسط آنها بودیم، از جمله احساس ضعف و زبونی در برابر آمریکا و القای روحیه ناتوانی به مردم و کنار گذاشتن آرمان های انقلاب از جمله استکبارستیزی و استقلال همه جانبه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بوده ایم که مهمترینشان در فتنه های ۷۸ و ۸۸ و قراردادهای ذلیلانه با استکبار بود، در همه این پستی و بلندی ها فریاد فرزندان بصیر انقلاب شنیده شد، کسانی که دشمن را شناختند و دیگران را از غفلت بر حذر داشتند.

یادآوری این سخن امام عزیز خالی از لطف نیست که فرمودند: من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تاکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

و ما بسیجیان نیز خود را موظف می دانیم که به سلاح صبر و ایمان و تقوا مسلح شویم و در هر مکان و هر زمان آماده برآورده کردن نیازهای انقلاب باشیم.

و در پایان جمله ای مهم از امام راحل که فرمود:

اگر بر کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi