پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:40:35 - یکشنبه 15 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان خبر داد؛
تامین ۲۵ تن اقلام مورد نیاز مناطق زلزله زده در کمپین دانشجویی آه کوهبنان/ادامه فعالیت گروههای جهادی جهت بازسازی مناطق آسیب دیده تا دو سال آینده
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان عنوان کرد:گروههای جهادی اکنون وارد فاز جمع آوری کمکهای مردمی شده اند و در قالب کمپین “آه کوهبنان” بیش از ۲۵ تن اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده تامین شده است که این اقلام شامل کانکس، پتو، کنسروجات و دارو می باشند.

ناصر بهروز در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی زمستانه گفت : در فاصله بین دو ترم حدود ۷۰۰ نفر در قالب ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم استان در شهرستان های کهنوج، بم و مناطق زلزله زده و حاشیه شهر کرمان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان افزود: براساس شناسایی هایی که در هر منطقه صورت پذیرفته و برپایه ظرفیتهای آن منطقه فعالیت های گروههای جهادی تقسیم بندی شده است که شامل توانمندسازی، مباحث فرهنگی، رفع آسیب های اجتماعی، پروژه های عمرانی مثل طرحهای آبرسانی، سرویس های بهداشتی و ساخت مدارس بوده است.

وی با اشاره به ماموریت گروههای جهادی اظهار داشت: نگاه ما به اردوهای جهادی، حل مساله است یعنی سعی کردیم معضلات را پیدا کنیم و نسبت به حل آن مساله گامهای موثری برداریم.

بهروز در رابطه با فعالیتهای جهادی در منطقه زلزله زده کوهبنان تشریح کرد: از روز ابتدایی زلزله تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر در منطقه حضور پیدا کردند که در ابتدا عملیات آواربردای و امداد و نجات را انجام می دادند و در روزهای بعد از زلزله خدماتی همچون راه اندازی آشپزخانه که قریب به ۱۰ هزار پرس غذای گرم بین مردم توزیع شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان ادامه داد: گروههای جهادی اکنون وارد فاز جمع آوری کمکهای مردمی شده اند و در قالب کمپین “آه کوهبنان” بیش از ۲۵ تن اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده تامین شده است که این اقلام شامل کانکس، پتو، کنسروجات و دارو می باشند.

وی با تاکید بر استمرار حضور گروههای جهادی در مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: گروههای جهادی از این به بعد بیشتر در مناطق زلزله زده حضور خواهند داشت و این فعالیتها تا دو سال آینده جهت کمک به بازسازی و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده ادامه خواهد داشت.

ناصر بهروز در خصوص اردوهای جهادی نوروزی گفت: در ایام نوروز بیش از ۱۵۰۰ نفر در قالب گروههای جهادی جهت اتمام پروژه های نیمه تمام قبلی و تمرکز بر حاشیه شهر کرمان و حضور در شهرکهای سیدی، صنعتی و انتهای شهرک پدر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به خانواده های آسیب دیده به فعالیت می پردازند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi