پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:02:54 - شنبه 30 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس انجمن علوم اعصاب اعلام کرد
تاسیس ۵۰ انجمن دانشجویی مغز و شناخت در کشور
رئیس انجمن علوم اعصاب از تاسیس ۵۰ انجمن دانشجویی مغز و شناخت در دانشگاه های مختلف کشور با هماهنگی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته آتی خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایرنا، دکتر محمدتقی جغتایی بعدازظهر جمعه در مراسم آغاز ‘هفته آگاهی از مغز’ در فرهنگسرای ارسباران اظهار داشت: گسترش انجمن های مغز و اعصاب در دانشگاه های کشور از جمله برنامه های ستاد علوم و فناوری های شناختی است که به تدریج دنبال می شود.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: از فردا ۳۰ بهمن ماه سفیران مغز و شناخت در تهران و مراکز برخی استانهای کشور از جمله شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد در مدارس به منظور سخنرانی درباره لزوم شناخت و آگاهی از عملکرد مغز حضور خواهند یافت که شمار این سفیران در تهران، ۷۰ نفر خواهد بود.
وی به هماهنگی با سازمان بهزیستی برای آموزش مربیان مهدکودک در زمینه علوم شناختی اشاره کرد و گفت: طبق این هماهنگی ها آموزش مربیان مهدکودک در تهران به عنوان یک نمونه و الگوی کشوری از فردا آغاز خواهد شد و دو کتاب آموزشی در حوزه شناخت و آگاهی از مغز رونمایی می شود.
جغتایی برگزاری سمینارهای دانش آموزی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و سمینارهای مردمی در چند فرهنگسرای تهران را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته آگاهی از مغز عنوان کرد.
مراسم آغاز هفته جهانی آگاهی از مغز در ایران با حضور دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، رئیس انجمن روانپزشکان ایران، جمعی از صاحبنظران دانش های شناختی و استادان دانشگاه و علاقمندان به این حوزه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
ویژه برنامه های هفته آگاهی از مغز با شعار ‘مغزت را بشناس’ از ۲۹ بهمن تا ۵ اسفندماه در سراسر کشور اجرا می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi