پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:01:57 - سه شنبه 19 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اختراع نخبه کرمانی برای اولین بار در دنیا؛
بینی الکترونیکی طرحی برای تشخیص به موقع سرطان
حسین رضایی مخترع کرمانی با ارائه طرح بینی الکترونیکی گامی امیدبخش در جهت تشخیص به موقع سرطان برداشته است.

حسین رضایی مخترع کرمانی در گفتگو با “دانشجوآزاد” ضمن معرفی خود گفت: بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان می باشم که مبدع دو طرح بینی الکترونیکی و cnc برشکاری سه بعدی هستم.

این نخبه جوان کرمانی افزود: طرح بینی الکترونیکی حاصل کار پایان نامه من هست که شبیه سازی بینی طبیعی بوده و کار شناسایی و طبق بندی بو را انجام می دهد.

وی با تشریح کاربردهای بینی الکترونیکی اظهار داشت: یکی از کاربردهای این طرح تشخیص به موقع سرطان است زیرا در برخی از انواع سرطان قبل از ایجاد تومور یکسری از فاکتورها و آلکانهایشان در آنزیمهای نفس انسان بروز می کنند که بینی الکترونیکی با آنالیز این آنزیمها می تواند در تشخیص به موقع سرطان کمک کند.

حسین رضایی در رابطه با سابقه کارهای پژوهشی خود توضیح داد: بنده تحقیق و پژوهش را از دوره دبیرستان در پژوهشکده تعلیم و تربیت و همچنین مرکز پژوهشهای اداره کل آموزش و پرورش آغاز کردم که البته هنوز هم فعالیت بنده در آنجا ادامه دارد.

این مخترع کرمانی ادامه داد: طرح دوم بنده دستگاه cnc برشکاری سه بعدی است که کاربرد صنعتی داشته و برای برش و حکاکی بر روی اجسام بعد از طراحی قابل استفاده است.

وی تصریح کرد: برای طرح cnc به نمونه نیمه تجاری رسیده ام اما طرح بینی در مرحله مهندسی است و در حال کار بر روی حسگرهای آن هستیم.

رضایی افزود: بینی الکترونیکی هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد و ما با وجود تمام محدودیتها و کمبود زیرساختها در حال طراحی حسگرهای آن می باشیم البته نیاز به حمایت سرمایه گذاران برای تجاری سازی طرح داریم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi