پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:19:04 - شنبه 9 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه های تشکل های دانشجویی سراسر استان به مناسبت ۹دی
همزمان با سالروز یوم الله ۹ دی؛ تشکل های دانشجویی سراسر استان ضمن انتشار بیانیه هایی از عموم مردم خواستند تا در این تجمع به یاد ماندنی شرکت کنند.

به گزارش “دانشجوآزاد” همزمان با سالروز یوم الله ۹ دی؛ تشکل های دانشجویی سراسر استان ضمن انتشار بیانیه هایی از عموم مردم خواستند تا در این تجمع به یاد ماندنی شرکت کنند؛ متن برخی بیانیه ها به شرح ذیل می باشد:

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور جیرفت بمناسبت حماسه عظیم ۹ دی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُون

میخواهند نور خدا را با دهانهای خود خاموش کنند ولی خدا کامل کننده نور خویش است هرچند که کافران را خوش نیاید. (سوره صف _ آیه ۸)

 

خرداد ۸۸ حماسه ای است به وسعت یک تاریخ که در جغرافیای وجود انسانها تبلور یافت، حماسه ای که امت همیشه در صحنه ایران اسلامی با حضور ۸۵ درصدی خود در پای صندوق های رأی، برگ زرینی دیگر در دفتر افتخارات این مرز و بوم رقم زدند. پیروز واقعی این دوره از انتخابات نیز همانند دوره های پیشین خود ملت بودند، چه آنهایی که به کاندیدای منتخب رأی داده و چه آنهایی که رأی خود را به کاندیداهای دیگر دادند همگی در این جشن ملی سهیم شدند. اما هنوز اندک زمانی از این حضور حماسی نگذشته بود که دستان پلید استکبار از آستین مزدوران داخلی آنها بیرون زد و با طیفی از فریب خوردگان درصدد تلخ کردن شهد شیرین این پیروزی در کام ملت شدند. نظام جمهوری اسلامی که می رفت به پشتوانه این حضور ۴۰ میلیونی، معادلات منطقه و حتی جهان را تغییر دهد به یک باره کار به جایی رسید که حکومت فاسدی همچون نظام دیکتاتوری مطلق عربستان _ که حتی پارلمان فرمایشی هم ندارد _ در مقابل آن ژست دموکراسی بگیرد و این شاید بزرگ ترین خیانتی بود که مدعیان دروغین تقلب در انتخابات در حق این ملت روا داشتند.

 

هشت ماه فتنه و هشت ماه هجمه بی وقفه علیه نظام و انقلاب که خیر ، بلکه علیه اساس و موجودیت اسلام ناب، تحفه ای بود که سران فتنه برای این ملت به ارمغان آوردند و ادعای از اساس دروغ تقلب در انتخابات تنها یک پروژه بود برای فریب افکار عمومی و به صحنه کشاندن طیفی از فریب خوردگان ؛ فتنه گران حساب این را نکرده بودند که شاید بتوان برای مدتی به یک نفر دروغ گفت اما هرگز نمی توان برای همیشه به همه دروغ گفت و دیری نخواهد پایید که غبار فتنه فرو بنشیند.

 

اگرچه دوران فتنه ۸۸ را باید دوران محنت انقلاب اسلامی دانست اما این فتنه با همه تلخی ها و مشقاتی که به همراه داشت به برکات بیشماری نیز ختم گردید؛ چراکه باز هم این ملت آگاه و بیدار ایران اسلامی بودند که پس از ۸ ماه نبرد همه جانبه و نفس گیر با حضور گسترده خود در حماسه ۹ دی تمامی توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و بر اقدامات فتنه گران مهر باطل کوبیدند و چه زیبا گفت آن پیر جماران و رهبر مستضعفان که “مردم ایران از مردم حجاز در عصر رسول الله و مردم عراق در عصر امام علی(ع) و امام حسین (ع) برتر و وفادارترند”. اگر نبود فتنه ۸۸ ، چه بسا تا سالیان سال سیرت نفاق گونه برخی اشخاص درون نظام و سیرت بی بصیرت برخی خواص رو نمی شد. اگر پیروزی ملت نبود در فتنه ۸۸ ، چه بسا تا سالیان سال مستضعفین عالم به ویژه ملت های مسلمان منطقه به این باور نمی رسیدند که می توان با وحدت کلمه به نبرد با استکبار و سرسپردگان داخلی آنان رفت و چه بسا تا سالیان سال جنبش بیداری اسلامی در منطقه به وقوع نمی پیوست.

 

اشاره به این نکته ضروری است که که ما در عصر ظهوریم و عصر ظهور عصر فتنه های بیشمار است. نباید این گونه تصور کرد که آتش فتنه برای همیشه خاموش گردیده و فتنه گران به لانه های خویش خزیده اند؛ بلکه باید بدانیم فتنه و فتنه گران همیشه در کمین هستند و وقایع ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ خود گواهی بر این مدعاست..

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته؛

بسیج دانشجوئی دانشگاه پیام نور جیرفت

 

بیانیه بسیج دانشجوئی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت بمناسبت ۹دی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

روز نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ روز ماندگاری انقلاب اسلامی و نشانه ی بیداری ملت شریف ایران است . در این روز مردم ایران حماسه ای را افریدند که نمادی از همبستگی و وحدت این مردم با رهبرشان است .

نهم دی ماه روز پیروزی مردم ایران در برابر فتنه گران داخلی و خارجی بود که نشان داد ملت شریف ایران پایبند به ارزش های انقلاب اند . فتنه ی ۸۸ یکی از حوادث تلخ و فراموش نشدنی در تاریخ کشور است . آنچه که در حماسه ی عظیم ۹ دی رخ داد ، در واقع برخواسته از حرکتی ایمانی  با انگیزه ای کاملا خدایی بود که به هیچ وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود و این دقیقا همان نکته ای است که رهبر معظم هم بارها در بیانات خود تاکید داشته و فرموده است  :  این دست قدرت الهی بود که در روز ۹دی آحاد مردم را در سراسر کشور به صورت خود جوش به صحنه اورد و بزرگ ترین توطئه علیه انقلاب اسلامی و نظام را در هم شکست و فتنه گران قدرت طلب و هوا پرست را منزوی ساخت .

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکات

 

بسیج دانشجوئی دانشگاه ازاد اسلامی واحد جیرفت

 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی جنوب استان کرمان

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَ اتَّقُوا فِتنَهَ لا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَموا مِنکم خاصَّهً

و بترسید از فتنه ای که تنها ستمکاران را در بر نخواهد گرفت. منظور کلی آیه ی شریفه این است که به فتنه نزدیک نشوید که دامان شما را نیز همان فتنه گران می گیرد.

۹دی حماسه ای ماندگار و شگفت انگیز از عمق درک و شناخت ملت غیور ایران از فتنه و جریان های براندازی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود. بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در بیانیه خود یوم الله ۹دی را تبلور بصیرت الهی در بطن رهبری داهیانه ی بزرگ مردی دانست که با درایت و رصد دقیق منویات دشمن و فتنه گران لزوم بسیج آحاد ملت و حرکت گسترده در مقابله با امواج توطئه آمیز را فریاد می زد. شناخت حق از باطل به طور کامل در این ایام قابل وصف بود و ما بسیجیان و دانشجویان ولایی و پیرو خط و مشی رهبری هم پیمان و هم قسم شده ایم که تا آخرین قطره ی خون خود را نثار راه شهدا و امام راحل و پاسداری از ارزش های انقلاب کرده و جلوگیری از هرگونه فتنه ای جدید و ندای خائنانه ای را که بوی خیانت و فتنه گری بدهد آن فتنه و خیانت را در دم خفه خواهیم کرد.  و این بار هم با تجمعی جانانه و حماسی در سالروز یوم الله ۹ دی تجدید بیعت با رهبر عزیزمون را اعلام خواهیم کرد و مشت محکمی را به استکبار جهانی و فتنه گران داخلی و خارجی خواهیم زد.                     ((تا ظهور مهدی فاطمه و وصل انقلابمون به انقلاب حضرت مهدی (ص )تا آخر ایستاده ایم))

 

  بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی جنوب استان کرمان

بسمه تعالی

در طول نزدیک به چهار دهه که از انقلاب اسلامی می گذرد، حضور مردم همواره در همه عرصه های مختلف نظام، بعنوان برگ برنده انقلاب اسلامی محسوب می گردید.

انقلابی که با پشتوانه حضور مردم شکل گرفت، و با حضور مردم بویژه جوانان در عرصه دفاع مقدس و ادامه آن آبادانی و پیشرفت کشور روز به روز مقتدرتر و سربلندتر گردید.

در طول همه این سالها، علی رغم این شوق حضور، دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی لحظه ای از ضربه زدن به انقلاب و دلسرد کردن مردم دست نکشیدند، و همیشه برای خالی شدن صحنه از حضور مردم، بی وقفه تلاش کردند، اما مردم نه تنها به این تبلیغات و سمپاشی ها وقعی ننهادند که روزبه روز بر حمایتشان از نظام افزودند.

بعد از گذر از این سالهای پررمز و راز، و دوستی ها و دشمنی های متعدد، مجددا یکبار دیگر مردم شریف ایران در ٩ دی ٨٨ در معرض ازمونی بزرگ قرار گرفتند که فارغ از همه جناح بندی ها و اختلاف نظرها، با حضوری پرشور در ان روز با تمام وجود پای انقلاب خود ایستادند ، یاس دشمنان را زیاد و امیدهای واهی آنها را ناامید کردند.

و اما امروز در هشتمین سالگرد حماسه ی نهم دیماه ملت بزرگ و دشمن شناس ایران بار دیگر نشان خواهند داد که همچنان پای انقلاب و رهبر خود ایستاده اند و مطمئنا این حضور هم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خارجی و هم زهر چشمی برای آن دسته از خواص بی بصیرت داخلی که با جهل و انقلابی نمایی سعی در ملتهب کردن فضای جامعه دارند خواهد بود. نهم دی بیش از انکه هدفش دشمنان قسم خورده خارجی باشد همین خواص بی بصیرت  است که خواسته یا ناخواسته اب در هاون دشمن میکوبند

باشد که گمراهان به مسیر انقلاب و رهبری برگردند

بدینوسیله از آحاد ملت عزیز بویژه دانشجویان حق جو و حق طلب میخواهیم تا با شرکت خود در این مراسم باعث ناامیدی هرچه بیشتر دشمنان این مرز و بوم و نقش بر اب شدن نقشه های آنان شوند

 

شورای تبیین مواضع پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سیرجان

 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی سیرجان به مناسبت ۹ دی ماه :

۹دی ،روزبصیرت ومیثاق امت باولایت؛ نه دی روز ایمان وبصیرت؛ خروش مردمان پاک سیرت؛ نه دی روز ایثار وشجاعت

زشرک خیل اهریمن برائت؛ ۹دی روزبصیرت ملی مردم ایران برعلیه فتنه گران است.

این روز باهوشیاری ملت عزیز ایران ورهبری مقام معظم رهبری یکی از ایام الله های تاریخ انقلاب اسلامی است.

روزی که مردم به صورت خودجوش به خیابان ها آمدندوتمام نقشه های فتنه گران که از۲۲خرداد ۸۸تا۹دی بوجود آمده بودرا نقش برآب کردند

 

دشمنان این ملت،روزنهم دی رافراموش کرده اند.آن کسانی که فکرمیکنند دراین کشور یک اکثریتی خاموش ومخالف با نظام جمهوری اسلامی اند.یادشان رفته است که سی ونه سال است که هرسال دربیست ودوم بهمن درهمه شهرهای این کشور جمعیت های عظیم به دفاع ازنظام جمهوری اسلامی بیرون می آیند و “مرگ بر آمریکا” می گویند

 

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان:

 

 

حوزه بسیج دانشجویی شهید علم الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان به مناسبت گرامی داشت حماسه عظیم ۹دی روز بصیرت بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه نهم دی ماه ۸۸ و حضور پرشور و حماسی مردم انقلابی، قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم آن روز، اوج بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار کشور در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محسوب می شود.

نهم دی ماه بدون شک یکی از بزرگترین، تاثیرگذارترین و ماندگار ترین حرکت های بعد از انقلاب اسلامی است که در آن ملت ایران با هوشیاری کامل انزجار خود را از دشمنان داخلی و خارجی و همچنین عوامل فتنه به نمایش گذاشتند.

فتنه ۸۸ نمونه بارز دشمنی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به سردمداری رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بود که ماه ها قبل توسط سرویس‌های اطلاعاتی  بیگانه به صورت دقیق طراحی و برنامه ریزی گشته و در این ساماندهی ساده لوحی برخی عناصر فریب خورده داخلی نیز لحاظ شده بود؛ غافل از این که مردم بصیر و انقلابی ایران اسلامی  در دفاع از آرمان های والای انقلاب دچار تردید نشدند و با حضور پرشور و آگاهانه، دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند گذاشتند و با تاسی از فرهنگ عاشورا طومار فتنه و فتنه گران را در هم پیچیدند.

اکنون با گذشت ۸ سال از فتنه آمریکایی- صهیونیستی، نظام جمهوری اسلامی ایران در پرتو رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب  و وحدت و بصیرت انقلابی مردم دارای ثبات و آرامش بی نظیر در داخل و عزت و اقتدار در منطقه و جهان اسلام  است.

حوزه بسیج دانشجویی شهید علم الهدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ضمن قدردانی از حضور با بصیرت مردم در راهپیمایی عظیم نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی، اعلام می دارد؛ همواره در کنار مردم بزرگوار و دوشادوش آن عزیزان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ تمامیت ارضی و اعتلا و پیشرفت کشور تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) تا پای جان ایستاده و از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

بیانیه شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان زرند:

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان زرند به مناسبت گرامی داشت حماسه عظیم ۹دی روز بصیرت بیانیه ای صادر کرد

بسم الله قاصم الجبارین

«واذا قیل لهم لاتفسدوفی الارض قالو انما نحن مصلحون الا انهم هم المفسدین ولکن لایشعرون/بقره ۱۱و۱۲»

«بدعت تزویر، سیرت تدبیر»

«قضیه ی۹دی وامدار متظاهرین خدمت گذاران به انقلاب واسلام است کسانی که تربیت شدند باردیگر انقلاب اسلامی را زمین گیرکنند
ولی بابصیرت رهبر فرزانه انقلاب، نقشه های پلیدشان نقشه براب شد کسانی باشعار ازادی بخشی یابهترست بیان کنم عوام فریبی حاظرشدند به خون شهدا خیانت کنند ومنشی غیراز منش شهدا را طلیعه دارشوند، دراکثر وصیت نامه شهدا یک جمله عینن بدون استثنا تکرارشده آن هم اینست:  «پشتیبان رهبر باشید»، این متربیان غرب زده قلب رهبری را اکنده از غم کردند که اسوه شهدا درتمام عرصه هابود.
ازین جماعت هیچ وقت انتظار نمی رود که به آرمان های انقلاب اسلامی بیاندیشند، خیانت به آرمان های نظام و انقلاب خیانت به خون شهداست، چراکه شهدا پرچم داران عزت بخش این انقلاب هستند عزتی که باخون خود بدست آوردند.

قضیه ی۹دی باعث شد تزویر از لباس صالح اندیشان بیرون شود وچهره ی خودرا نمایان سازد،چه زیبا فرمودخمینی کبیر  : «ازشر رضاخان ومحمد رضا خلاص شدیم ولی از شر تربیت یافتگان غرب وشرق به این زودی رها نمی شویم»

باید بیان کنم قضیه ی۹دی سومین انقلاب بود که باتدبیر ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای خنثی شد، رهبری که اگر نبود گرگان زالو صفت تمام ملت رامی دریدند واموال مسلمین رابه تاراج می بردند.

۹دی باری دیگرثابت کرد مردم پشتیبان رهبری وحافظان نظام وانقلاب هستند، ۹دی تجدید میثاق بارهبری وارمان های نظام وانقلاب بود، باید بگوییم تازمانی که شهدا شفیع انقلاب وأمام زمان ولی این امت باشد، غرب زدگان فقط دارند دایره اطراف خود را تنگ تر می کنند ونتنها باخوب جلوه دادن بد وبد جلوه دادن خوب وعوام فریبی راهی بجایی نخواهند بردبلکه نقاب ازصورت خود برمی دارند، وکماکان که ملت متدین ایران قضیه ۹دی را گواه کار خود برمحور ولایت مداری ودین مداری برغربیان وغرب زدگان هویداساختند»

(وسلام علی من تبع الهدی)

در بیانیه بسیج دانشجویی شهرستان بافت و رابر تاکید شد:

۹دی انعکاس روحیه دین‌مداری ملت است

بسیج دانشجویی شهرستان رابر و بافت،ارزوئیه به مناسبت گرامیداشت حماسه عظیم ۹دی روز بصیرت بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

جاء الحق و زهق الباطل،ان الباطل کان زهوقا

۹دی دفاع از ارزش‌ها و دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که کردیم برای دفاع از [اصل] انتخابات بود.
امام خامنه ای مد ظله العالی

شهید بزرگوار آیت الله بهشتی در اهمیت وظیفه دانشجویان فرمودند  دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود.
این قشر دانشجو است که باید پیشرو در صحنه ها علل خصوص اصلاح و استیفای حقوق همونان خود باشند این ها جزئی از رسالت های یک دانشجوی مسلمان است و همین رسالت مارا بر آن داشت تا به تبیین و روشنگری فتنه ۸۸ و حماسه نه دی بپردازیم

فتنه ۸۸ یک فتنه پیچیده از لحاظ طراحی و عملکرد توسط بهترین نیروهای سرویس های جاسوسی و انجیوها یا سازمان های به ظاهر مردم نهاد نظیر بنیاد جورج سورس که تجربه های کودتاهای رنگین در آسیای میانه و اوکراین را داشتند برنامه ای با رنگ سبز علوی را پیاده کردند. برنامه براندازی سال ۸۸ ماه ها قبل از انتخابات دهم شروع شد که برنامه آن ها بدبین کردن و زیر سوال بردن سلامت انتخابات بود تا جایی که رهبر انقلاب حضرت امام خامنه ای در عید ۸۸ در حرم رضوی به این موارد اشاره کرده بود

ولی مدتی قبل از انتخابات ستادهای دو نماینده به ظاهر مردمی به نام های موسوی کروبی از افتتاح کمیته صیانت از آرا خبر دادند ولی بعد از اعلام نتایج آرا حاضر به قبول پذیرش رای ملت نشدند و شروع به اردو کشی و تجمعات غیر قانونی کرد و باعث ایجاد صدمات و خسارات سنگین به نظام شدند تا جایی که انتخابات پرشور که جلوه ای از نمایش قدرت بود را تهدیدی علیه نظام تبدیل کردند و باعث شدند تمام بیگانگان علیه ایران و ایرانی به خط شوند.

فضای فتنه به حدی غبار آلود بود که بعضی از خواص و آقا زاده ها هم بجای روشنگری یا سکوت کردند یا با نامه بی سلام خود به رهبری و درخواست های غیر قانونی باعث هجمه به نظام ٫ انقلاب و رهبری شدند این عملکردها تا جایی پیش رفت که رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه فریاد این عمار سر دادند فتنه گران تا جایی پیش رفتند که در راهپیمایی ها و اغتشاشات با حمله به مساجد ، پایگاه های بسیج ،اموال عمومی آن ها را به آتش کشیدند و در روز عاشورا  با اهانت به ساحت مقدس سید الشهدا پرچم های عزا را به آتش کشیده و با هلهله و پایکوبی کردن باطن کثیف خود را نشان دادند به حدی که یکی از سران منحوص فتنه آن ها را امتی خداجو خواند اما آیا این مردم خداجو بودند؟

بعد از این بی حرمتی ها مردم خوجوش انقلابی به خیابان ها آمده و به بیعتی دوباره از جنس عشق و دلدادگی با ولایت کردند.
اعلام می داریم نه دی به هیچ از جریانات حزبی و سیاسی تعلق نداشته بلکه یک یوم الله ملی است و رهبری نیز فرمودند بنده به تقسیمات اصولگرا و اصلاح طلب کاری ندارم من روی فتنه حساسم.

ما دانشجویان ، دانشگاهیان و اساتید انقلابی بعد از گذشت ۸ سال از این فتنه ی پر آشوب همچنان خواستار روشنگری افکار عمومی هستیم و به همه مسئولین و روسای قوا اعلام می کنیم به توصیه های رهبر انقلاب اسلامی جامه عمل بپوشانید و بدانید مردم شریف و ولایت مدار شهرستان بافت رابر و ارزوئیه همچنان پشتیبان نظام انقلابی خواهیم بود.

نصر من الله و فتح القریب
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاتو

بسیج دانشجویی شهرستان های بافت رابر ارزوئیه

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تحصیلات تکمیلی:

ما به حماسه‌های افسانه گون عادت داریم!

بسیج دانشجویی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان به مناسبت گرامیداشت حماسه عظیم ۹دی روز بصیرت بیانیه ای صادر کرد.

 

 

 

بسمه تعالی

وقتی تاریخ معاصر ایران را ورق می‌زنیم به حماسه‌هایی از این ملت می‌رسیم که به افسانه بیشتر شباهت دارد تا تاریخ به وقوع پیوسته!، مگر پیروزی ملتی ستم‌دیده، استثمار شده و تهی دست بر رژیمی دست‌نشانده، مزدور، تا بن دندان مسلح و مورد حمایت ابرقدرت‌ها و کدخداها کم از افسانه دارد. مگر حفظ انقلاب از چنگال خائنان و منافقانی که به گواه تاریخ دستشان به خون ۱۷ هزار ایرانی من جمله شهید بهشتی و شهید رجایی آلوده است، کم از افسانه دارد. مگر حفظ خاک و کیان ایران عزیز از تجاوز مزدوران استکبار جهانی با دستانی خالی، کم از افسانه دارد. مگر آزادسازی خونین‌شهر، کم از افسانه دارد، حماسه خرمشهر کار را بجایی رساند که بزرگی گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد!.

از آنجایی که برخی از دوستان ما حافظه تاریخی محدودی دارند! از حماسه‌ی اخیر دلیرمردان ایرانی برایشان شاهدی می‌آورم. مگر قرار نبود که داعش با آن امکانات، تبلیغات و لجستیکی که کدخداها برایش فراهم کرده بودند ایران را زمین‌گیر کند. چه شد؟ آیا قلع و قمع کردن نیروهای متحدی که برای یک هدف آمده بودند و شاهد بودیم که در چند ماه جهان را در ترس فرو بردند، کم از افسانه دارد؟

و اما یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های افسانه‌گون و کم‌تر شناخته شده‌ی این ملت ۹ دی ماه سال ۸۸ رقم خورد. وقتی استکبار جهانی خود را از حمله مستقیم به این ملت ناامید دید با تمام امکانات به سراغ پروژه انهدام از درون روی آورد. و شد آنچه که ما جز زیبایی چیزی در آن ندیدیم!. جبهه‌ای به گستردگی واشنگتن تا قلب تهران به وجود آمد. همه‌ی گروهای معاند و منافق، از عبدالمالک ریگی گرفته تا ابامای مودب!، از نخست وزیر امام! گرفته تا مریم رجوی، از سید خندان! گرفته تا نتانیاهو! از عالیجناب سرخ پوش! گرفته تا بریتانیای صغیر! و همه و همه زیر یک لوای متحد جمع شدند و امکانات و توان خود را روی هم ریختند تا فتنه و آشوبی رقم بزنند که به تعبیر قران کریم: و فتنه‌گری (آنان) سخت‌تر و فسادش بیشتر از جنگ و کشتار است. (بقره-۱۹۱)

در این راستا پیاده نظام این جبهه متحد به نام دموکراسی! به صندوق‌های رای و نظر اکثریت حمله کردند! به نام آزادی بیان، جوانان بسیجی را در خیابان‌های تهران به خاک و خون کشیدند! به نام امنیت، به ماموران انتظامی حمله کردند! به نام آزادی دین و اندیشه، به عزاداری عزاداران در عاشورای حسینی یورش بردند! به نام حکومت قانون، قانونی نبود که زیر پا له نکردند! آری به تعبیر رهبر بزرگوار انقلاب، ایران عزیز در آن برهه دچار فتنه‌ای شد که انقلاب را تا لبه پرتگاه سقوط پیش برد. یا در تعبیری دیگر، فتنه ۸۸ چنان برای کلیت نظام خطرساز شد که جنگ هشت ساله با دشمن  بعثی نشد.

قریب به یک دهه از نهم دی ماه سال ۸۸ می‌گذرد ولی همچنان هستند کسانی که نمی‌دانند یا خود را به ندانستن زده‌اند! که چه حماسه‌ای این ملت شهید پرور رقم زد. حماسه‌ای که به تعبیر رهبر عزیز انقلابمان، ادامه حیات این انقلاب را تضمین کرد و این حماسه جنسش از جنس بصیرت، دلدادگی به آرمان شهدا و حضور بود. بصیرتی مثال زدنی که نه در تاریخ معاصر که حتی در کل تاریخ کم‌نظیر و بعضا بی‌نظیر می‌باشد. پس بیراه نیست اگر بگوییم که ما به حماسه‌های افسانه‌گون عادت داریم!.

شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi