پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:36:59 - دوشنبه 3 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بسیج باید خون تپنده رگهای کشور باشد
مسئول بسیج دانشجویی کشور گفت: با توجه به اینکه در هفته بسیج و در آستانه ۵ آذر هستیم بایستی بسیج را یک فرهنگ بدانیم که در رگهای کشور مثل خون تپنده ای جاری باشد.

محمد ودود حیدری، مسئول بسیج دانشجویی کشور ضمن بازید از مجتمع رسانه ای کویر در نشست خبری  با اهالی رسانه پاسخگوی سوال خبرنگاران بود

حیدری ضمن تبریک هفته بسیج گفت: با توجه به اینکه در هفته بسیج و در آستانه ۵ آذر هستیم بایستی بسیج را یک فرهنگ بدانیم که در رگهای کشور مثل خون تپنده ای جاری باشد.

وی افزود: بالاخص در عرصه جنگ نرم که خاکریزهای ما و دشمن در حروزه رسانه است تفکر بسیجی به ما کمک می کند در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با اشاراه به وظیفه خطیر اهالی  اظهار داشت: پرداختن به ابعاد تفکر بسیجی و نقل خاطرات فقط جز کوچکی از کار است اما جز اصلی تر این است که این فضا را یک فضای دفاع از انقلاب و اسلام و مردم و چارچوبهای انقلاب بدانیم در واقع صحنه را تقابل نظام اسلامی با نظام سلطه و نبرد حق علیه باطل بدانیم.

بسیج دانشجویی جریان مطالبه گری است

مسئول بسیج دانشجویی کشور در رابطه با وظیفه دانشجویان بسیجی در قبال مسائل روز گفت: بسیج دانشجویی ویژگی هایی دارد که متفاوت از بقیه اقشار است محیط علمی دانشگاه و مناسبات حاکم بر این محیط ها متفاوت است پس جنس بسیج دانشجویی متفاوت خواهد بود.

حیدری ادامه داد: در کشور ما دانشگاه صرفا یک محیط آکادمیک و اموزش علوم نیست بلکه  سر منشا و تولید کننده بسیاری از ادبیات و جریانات سیاسی در کشور است ،خیلی از مسیرهایی که در کشور باز یا مسدود می شود ریشه در دانشگاه دارد.

وی ضمن اشاره به تاثیر دانشگاه در مناسبات سیاسی و اجتماعی کشور گفت: دانشگاه یک محیط جریان ساز در ایران است با همین نگاه امام دانشگاه را کارخانه انسان سازی می داند پس بسیج دانشجویی با بقیه ابعاد بسیج متفاوت است و عمدتا جریان مطالبه گرانه ای است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: بسیج دانشجویی مجموعه ای متحرک و پویا و با نشاط است و نسبت خود رابا جریانهای مختلف نسبت سیاسی تعریف نکرده بلکه به عنوان یک مجموعه جوان و دانشجویی و آرمانگراست تنها نسبتی که تعریف کرده نسبت با انقلاب اسلامی است که دل در گرو این حرکت مردمی دارد. دا در گرو انقلابی دارد که سال ۵۷ پیروز شد اما تمام نشد بلکه سال ۵۷ شروع شد و به حیات خود ادامه می دهد تا زمانیکه آرمانهای آن حفظ شود، همانطور که می دانیم خیلی از انقلابها بعد از چندسال به قهقرا رفته اند ولی رمز پایداری انقلاب اسلامی ایران این است که آرمانها و اصول و اهداف آن پیگیری و مطالبه می شود. بسیج دانشجویی به میزان قرابتی که جریانها با انقلاب اسلامی دارند از آنها حمایت می کنیم و به میزان فاصله با آنها موضع گیری می کند.

سقف مذاکرات یک توافق سیاسی خواهد بود

حیدری در رابطه با نتیجه ی نهایی مذاکرات هسته ای ایران و ۵+۱ گفت : همه  می دانیم سقف مذاکرات یک توافق  سیاسی خواهد بود و اگر تمام شرایط و فعالیت های کشور را محدود به مذاکرات کنیم کاملا کار اشتباهی است .

وی ادامه داد: اما مدتی است که همه اقدامات کشور به مذاکرات گره خورده است و این ایراد به دولت وارد است.

محمد ودود حیدری افزود : نام وزارت خارجه کشور را می توان به وزارت “تلاش برای ارتباط با آمریکا ” تغیر داد و این ایراد دیگری که به دولت و وزارت خارجه می توان گرفت و دلیل این ادعا سفرهای متعدد آقای ظریف به نیویورک ؛ ژنو به خاطر مذاکرات است.

رییس سازمان بسیج دانشجویی کشور پیرامون توافق در مذاکرات گفت :  به جهت اینکه انقلاب ما با دولت آمریکا و غرب اختلاف مبنایی و عقیدتی دارد ، با گفتگو های این چنینی حل نخواهد شد و با دانستن این اصل خواهیم فهمید که در مذاکرات نمی توانیم به نتیجه مطلوبی برسیم .

وی ادامه داد : البته ما همیشه آماده مذاکره با دشمن هستیم ، همانطور که تا الان بر سر میز مذاکره نشستیم ، ولی نمی توانیم به دشمن اعتماد کنیم و امید داشته باشیم در مجموع مذاکرات این دوره نیز انتهای امیدوارکننده ای داشته باشد .

ودود حیدری با اشاره به اینگه دشمن اگر هم در مسئله هسته ای کوتاه بیاید در شرایط گوناگون ، مسائل دیگر از قبیل حقوق بشر و موشک بالستیک را بهانه می کند ؛ خاطر نشان کرد : ما از تیم هسته ای حمایت می کنیم و امیدواریم در  این مذاکرات با حفظ عزت جمهوری اسلامی ایران به توافق برسند.

کشورهای عربی نگران رشد و پیشرفت های هسته ای ایران هستند

 

مسئول بسیج دانشجویی کشور در رابطه با حضور کشورهای عربی در حاشیه مذاکرات هسته ای گفت : درسطح منطقه تعدادی از کشورهای مرتجع عربی وجود دارند که هیچ بویی از حقوق بشر ، آزادی مدنی و دموکراسی نبرده اند و پشتیبان تروریست و اختلاف شیعه و سنی در سطح منطقه هستند .

وی افزود : این کشورها  مدافع حرکتهای استعماری غربی در سطح منطقه هستند و خیلی نگران نتیجه مذاکرات هسته ای ما هستند .

ودود حیدری بیان کرد : کشورهای عربی حیات سیاسی خود را در شکست مذاکرات هسته ای ایران می دانند و ندایی که از این کشورهای مرتجع منطقه بیرون می آید همان ندایی است که از حلقوم اسرائیل ها بیرون می آید.

وی علت حضور و فشار کشورهای عربی را از طریق لاوی صهیونیست و آمریکایی ها در حاشیه مذاکرات هسته ای این گونه بیان کرد : این کشورها نگران رشد و پیشرفت ها ی هسته ای ایران هستند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور ادامه داد : بارها از طرف مسئولین ایرانی گفته شده است که پیشرفتهای دفاعی ، امنیتی و هسته ای ما هیچ ضرری برای کشورهای سطح منطقه ندارد و تجربه تاریخی هم این را نشان داده است .

ودود حیدری در پایان ادامه داد :  کشورهای عربی خود از پشتوانه مردمی برخوردار نیستند و پشتوانه خود را کشورهای استعمارگر تعریف کرده اند و لذا ادامه پیشرفت خود را در راستای پیشرفت نکردن انقلاب اسلامی در عرصه های جهانی می دانند .

راه رسیدن به رفاه اقتصادی و اجتماعی تولید ملی ست

 

مسئول بسیج دانشجویی کشور در رابطه با تاثیر نتایج مذاکرات بر وضعیت اقتصادی و سیاسی جامعه گفت : متاسفانه یک جریان نادرست در ماه ها ی گذشته بوجود آمده که ارتباط مذاکرات با موضوعات اقتصادی و رفاه اجتماعی را در حد غیر قابل قبول بزرگ جلوه داده است.

 

وی ادامه داد : این جریان به گونه ایی وانمود کرده است که رفاه اجتماعی و اقتصادی در گروه مذاکرات هسته ایی ست.

 

حیدری با بیان اینکه این تفکر از پایه غلط است توضیح داد : سابقه ی ارتباط آمریکا در دنیا نشان می دهد که آمریکا بر اساس مناسبات و منافع ملی خودش با کشورها به توافق رسیده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد : کشوری که برای عبور از گردنه های اقتصادی خود از استعمار و نفت کشورهای منطقه استفاده می کند و درگیر مشکلات اقتصادی متعددی ست نمی تواند رفاه اقتصادی را به کشورهای دیگر به ارمغان آورد.

 

حیدری تنها راه رسیدن به رفاه اقتصادی و اجتماعی را تولید ملی و داخلی دانست و افزود : تاریخ گواه این واقعیت است که هیچ ملتی با سرسپردگی به اجانب به رشد اقتصادی نرسیده است و برای رسیدن به این رفاه باید به نیروهای داخلی اتکا کرد.

باید به امر به معروف و نهی از منکر نگاهی منطقی و منطبق بر آموزه های دینی داشت

مسئول بسیج دانشجویی کشور در رابطه با نقش بسیج دانشجویی در امر به معروف و نهی از منکر گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی ، نگاه مبنایی و عقیدتی ست.

وی با بیان اینکه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر جفا شده ادامه داد : متاسفانه جامعه امر به معروف و نهی ازمنکر را فقط در زمینه ی عفاف و حجاب معنی کرده است ، در حالی که امر به معروف و نهی ازمنکر در حوزه های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها عفاف و حجاب است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور تشریح کرد : بسیج دانشجویی در حوزه های مختلف امر به معروف و نهی از منکر از جمله سیاسی ، فرهنگی  و تخصصی ورود پیدا کرده و فعالیت می کند.

وی توضیح داد : وقتی بسیج دانشجویی درباره ی طرح تحول سلامت بحث می کند و یا در زمینه ی انرژی هسته ایی به مطالبه گری بر می خیزد ؛ در واقع نوعی امر به معروف و نهی از منکر را به اجرا گذاشته است.

حیدری ادامه داد : متاسفانه در این زمینه دچار نوعی افراط و تفریط شده ایم و بسیج دانشجویی نه افراط دهه ی شصت و نه تفریط دوره ی اصلاحات و سازندگی را قبول ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور توضیح داد : از آنجا این موضوع جلوی سیل مفاسد را خواهد گرفت ، پاشنه آشیل دشمن شده و همانگونه که شاهد بودیم در ماجرای اسید پاشی اصفهان ؛ بدون داشتن حتی یک دلیل کوچک این موضوع را زیر سوال برد.

وی در پایان گفت : باید به امر به معروف و نهی از منکر نگاهی منطقی و منطبق بر آموزه های دینی ، انقلابی داشته باشیم.

 

 

نباید از فتنه گران در وزارت علوم استفاده شود

مسئول بسیج دانشجویی کشور در رابطه با وزیر پیشنهادی علوم گفت : وزارت علوم یکی از وزارت خانه های مهم کشور و در واقع متولی اصلی آموزش کشور است که متاسفانه در سال گذشته آخرین وزارت خانه ای بود که صاحب وزیر شد وامسال نیز با معرفی های نادرست دولت  سرنوشت این وزارت خانه با توجه به اینکه ترم اول سال تحصیلی در حال اتمام است هنوز مشخص نشده است .

وی با اشاره به رای نیاوردن وزرای قبلی در مجلس اظهار داشت : وزرایی که  قبل از آقای فرهادی معرفی شدند رای نیاوردنشان قابل پیش بینی بود به دلیل اینکه  با معیار های تعریف شده مجلس که مهم ترین آن ها فاصله داشتن بافتنه ۸۸ بود سازگار نبودند.

ودود حیدری با تاکید بر اینکه فتنه ۸۸ یک حادثه و اتفاق سیاسی صرف نبود عنوان کرد : این فتنه برای نظام اسلامی یک بزنگاه براندازانه و جنگ احزاب بر علیه انقلاب اسلامی بود ، هر حزب و گروهی در سراسر دنیا پشت سر این فتنه آمدند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور در ادامه افزود :  موضع افراد در فتنه ۸۸ فقط اظهار نظر سیاسی و یا اظهار نظر درمورد بخشی از تاریخ نیست ، بلکه یک اتفاق مهم و مبنایی است که باید فاصله آدم ها برای گرفتن مسئولیت با فتنه ۸۸ روشن بشود.

وی تاکید کرد : بنده حضور افرادی که در فتنه ۸۸ بودند را جزو همان نااهلانی می دانم که امام (ره) فرمودند نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد ، پس هر کسی در این فتنه موثر بوده و از آن طرفداری میکند جزو همان نااهلان هستند که نباید مسئولیت به آن ها داد.

ودود حیدری در رابطه با تاثیر گذاران فتنه ۸۸ خاطر نشان کرد : البته نظام اسلامی با آن ها با رافت برخورد کرده و آن ها از آزادی رسانه ای و مطبوعاتی برخوردار هستند ولی مسئولیت به آن ها نمی توان داد .

مسئول بسیج دانشجویی کشور  با اشاره به سوابق فرهادی وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت : دکتر فرهادی در پیشینه و گذشته به لحاظ مدیرتی تجربه مناسبی را دارد  که وزارت علوم در دهه ۶۰ ،وزارت بهداشت در دهه ۷۰ جزو سوابق مدیریتی وی می باشد .

وی افزود : فرهادی نسبت خود را با فتنه را تکذیب کرده که البته باید در این قضیه پافشاری و جداسازی کند تا ابهامی در این قضی وجود نداشته باشد .

ودود حیدری با اشاره به بیان اینکه  به نظر بنده دکتر فرهادی رای می آورند تصریح کرد :  البته چند توصیه برای ایشان و هر شخص دیگری  که وزارت علوم را به دست خواهد آورد داریم که بایستی نسبت خود را با جریان فتنه روشن و شفاف بگوید و از فتنه گران هم در سطح وزارت خانه و دانشگاه استفاده نکند .

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه یکی از راهبرد های بصیرتی بسیج دانشجویی امسال ،مقابله با سران فتنه است و از نفوذ جریان های فتنه به دانشگاه جلوگیری خواهیم کرد و در این زمینه پافشاری می کنیم و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi