پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:00:45 - دوشنبه 9 مهر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برگزاری کنگره ملی شهید محمدی‌پور به اهتمام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان
اولین کنگره ملی شهید عارف علی محمدی‌پور در دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان با حضور دانشجویان، اساتید و خانواده شهدا و ایثارگران آغاز به‌کار کرد.

 به گزارش دانشجو آزاد: رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان در مراسم آغاز به کار نخستین کنگره ملی شهیدِ عارف علی محمدی‌پور در سالن شهید پرتوی این دانشگاه ، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دفاع مقدس این بود که عرصه‌ای ایجاد شد که بندگان خاص خدا توانستند به درجه عبودیت برسند که حاج‌علی محمدی‌پور یکی از آنان است.

او با اشاره به اینکه هرسال به ابعاد زندگی یک شهید شاخص می‌پردازیم، بیان داشت: حدود ۷۱ اثر علمی به دبیرخانه ارسال و داوری شد و آثار برگزیده در جلسه اختتامیه تجلیل می‌شوند.

وی افزود: بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب نسل جوان باید از دفاع مقدس بداند و کسانی که می‌توانند دفاع مقدس را تبدیل به محصول کنند.

یکی از آرمان‌های بزرگ مردان الهی شهادت است

سپس امام جمعه رفسنجان طی سخنانی با تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهید سید حسن نصرالله راه و رسم زندگی و راه شهادت و جاودانه شدن را به همه ما آموخت.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری اظهار کرد: در دانشگاه جنگ مردانی تربیت شدند که انگار همه واقعیت‌ها را می‌دیدند؛ شهید حاج‌علی محمدی‌پور همه وقایع را می‌دید و مردانه جلو می‌رفت. 

او افزود: بنابراین باید برای نسل جوان ما این شخصیت‌ها ترسیم شوند تا دنبال الگو‌های بدلی و فرهنگ‌های مبتذل غربی نروند چراکه انسان‌های بزرگ اهداف عالی را برای بشریت ترسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آرمان‌های بزرگ مردان الهی شهادت است، تاکید کرد: صحنه جنگ و دفاع مقدس صحنه‌ای بود که مردان بزرگی تربیت شدند که یکی از آنان شهید محمدی‌پور بود.

سخنان دبیر علمی کنگره

مرتضی جعفرپور دبیر علمی کنگره ملی شهید حاج علی محمدی پور پیش از این در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان بر اساس مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام تصمیم به برگزاری اولین کنگره ملی شهید عارف حاج علی محمدی پور در سال ۱۴۰۲ گرفت.

وی محور‌های نویسندگی، رسانه و هنر و پژوهش که محور نویسندگی شامل کتاب، رمان، شعر و نمایشنامه و محور رسانه و هنر شامل پادکست، پوستر، فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس و محور پژوهش شامل پایان نامه، مقاله و سایر آثار علمی را از جمله موارد در نظر گرفته شده برای این کنگره در نظر اعلام کرده بود.

اظهارات دبیر اجرایی

همچنین دبیر اجرایی کنگره ملی شهید حاج علی محمدی پور پیش از این اعلام کرده بود: پیشنهاد اولیه برگزاری این کنگره از دو سال گذشته از طرف رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان مطرح و کمیته برگزاری این کنگره تشکیل شد.

حسین نگارستانی گفته بود: جلسات برای برگزاری کنگره به طور مستمر انجام و پوستر، لوگو و اطلاع رسانی‌های اولیه در خصوص کنگره و پیگیری‌ها توسط کمیته علمی جهت اخذ مجوز انجام شد.

 او به مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص کنگره به مصاحبه‌هایی که با همرزمان شهید عارف حاج علی محمدی پور با همکاری مجموعه شهیدانه که به صورت کلیپ تصویری و متن گرفته شده اشاره و اعلام کرده بود: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان مجموعه آثاری که مرتبط با شهید حاج علی محمدی پور موجود بود شامل فایل‌های تصویری، وصیت نامه و سایر آثار مرتبط گردآوری شد و روی سایت کنگره به عنوان منابع برای پژوهشگران بارگذاری شد.

طبق اعلام ستاد اجرایی این کنگره، در این راستا تمام منابعی که در خصوص شهید حاج علی محمدی پور وجود داشت از جمله معرفی ۴ کتاب که در مورد این شهید چاپ و نشر شده روی سایت کنگره جهت استفاده پژوهشگران قرار گرفته است.


پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi