پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:42:35 - شنبه 13 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نشست خبری هفتمین کنگره ادبیات پایداری؛
برگزاری هفتمین کنگره ادبیات پایداری در کرمان
هفتمین کنگرهی ادبیات پایداری در روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر احمد امیری خراسانی دبیر علمی کنگره سراسری ادبیات پایداری در نشست خبری هفتمین کنگره ادبیات پایداری بیان کرد: اولین کنگره ی ادبیات پایدراری در سال ۸۳ با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان و بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس شکل گرفت.

 

امیری خراسانی با اشاره به اینکه ادبیات ما غنی ترین ادبیات دنیا است تصریح کرد: در حالیکه سراسر دنیا کشتار و تباهی و ویرانی است و ایران  از نظر سوق الجیشی، همواره در شاهراه حوادث بوده است و نسل امروز نباید با این ادبیات بیگانه باشد.

وی  درباره ی شرایط برگزاری اولین کنگره عنوان کرد: اولین کنگره در ۱۷ و ۱۸ اسفندماه سال  ۸۴ در حالی برگزار شد که در منطقه آشوب های فراوانی وجود داشت که کنگره ی  اول  به صورت ملی و کنگره ی دوم و سوم به صورت  بین المللی برگزار شد.

دبیر علمی کنگره سراسری ادبیات پایداری افزود: به دلیل تاثیر گزاری کنگرهی ادبیات پایداری این کنگره ها به صورت هر ۲ سال یک بار برگزار می شود.

 

امیری خراسانی در خصوص به تعویق افتادن هفتمین کنگره ادبیات پایداری اظهار کرد:با توجه به اینکه زمان برگزاری هفتمین کنگره با کنگره ۶۵۰۰ شهید استان هم زمان می شد این کنگره به ۱۷ مهر ماه سال جاری برگزار می شود.

وی به ساختار کنگره و الگویی که باید بر اساس آن مقالات به دبیرخانه مربوطه ارسال می شد اشاره کرد و گفت: ۵۰ مقاله به کنگره واصل شد که پس از داوری، ۲۵ مقاله برگزیده و از این تعداد ۱۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد.

دبیر علمی کنگره سراسری ادبیات پایداری خاطرنشان کرد: این کنگره در دل دانشگاه با هدف تحقیق و پژوهش شکل گرفته است لذا مجموعه مقالات هر دوره را تحت عنوان «نامه پایداری» منتشر میشود که امسال ۲۵ مقاله برگزیده در قالب نامه هفتم منتشر می شود.

 

این استاد دانشگاه بیان کرد: محور مقالات هفتمین کنگرهادبیات پایداری، ادبیات تطبیقی ایران و جهان در زمینه پایداری است و  بر همین این اساس متون پایداری خارج از کشور و داخل تطبیق داده می شود.

امیری خراسانی مطرح کرد: دانشگاه باهنر توانسته است برای اولین بار در کشور رشته ی ادبیات پایداری را در مقطع کارشناسی ارشد دایر کند  و پس از آن این رشته در ۳۰ دانشگاه کشور صورت گرفت و اینکه شنیده می شود فارغ التحصیلان این رشته بیکار هستند جای تاسف دارد و متولیان آن باید از این فارغ التحصیلان حمایت کنند.

 

وی در پایان از زمان برگزاری هفتمین کنگره ادبیات پایداری خبرداد و افزود:این کنگره در روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi