پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:13:03 - شنبه 3 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج)  رفسنجان عنوان کرد:
برنامه ای که بیشتر به میتینگ سیاسی می ماند تا همایشی جهت توسعه رفسنجان/ در سال اقدام و عمل باز هم شاهد همایش های بدون بازده هستیم
سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج)  رفسنجان عنوان کرد: همایش رفسنجان؛ تدبیر، تلاش، توسعه بیشتر به یک میتینگ سیاسی شبیه بود تا یک همایش آن هم با هدف توسعه رفسنجان!

صادق بخشی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با برگزاری بسیاری از همایش های بی خاصیت گفت: دو سال پیش بود که “همایش ملی ارتقای نظام سلامت اداری و مبارزه با فساد” با حضور مسئولان سه قوه و سایر مسئولین عالی رتبه کشوری برگزار شد. آنجا بود که رهبری وارد ماجرا شدند و صریحا در طی مرقومه ای ابراز داشتند که: ” نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین میکنم، لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟…چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند؟  “هر چند که بعد از این صحبت رهبری تا به امروز شاهد اینگونه همایش های بی خاصیت بوده ایم.

سخنگوی مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه ولی عصر (عج)  رفسنجان عنوان کرد : این را گفتم که وارد اصل ماجرا بشوم و اشاره ای کنم به همایش رفسنجان؛ تدبیر، تلاش و توسعه. تا آنجا که معلوم است این همایش هم مانند سایر همایش ها فقط کارایی رسانه ای داشته و دارد.

بخشی افزود : در تشریح ما وقع این همایش چندین نکته قابل توجه است: عده ای از مسئولین و صاحبان مشاغلی در این همایش حضور پیدا کردند و به سخنرانی پرداختند که خود قرار است توسعه رفسنجان را با کمک سایر اقشار عملی کنند. به نظر می‌رسد به زعم مسئولین شهری کسانی دیگری قرار است که توسعه رفسنجان را عملی کنند و خود این بزرگواران در جایگاه تئوریک و خط دهی به این مهم هستند.

وی تبیین کرد : در سال اقدام و عمل چرا باید باز هم شاهد اینگونه همایش های بدون بازده باشیم؟!! مگر نه آنکه  مسئولان منویات مقام معظم رهبری – به تعبیر خود مسئولین – را اجرا می‌کنند پس چرا حرف و همایش؟ مگر توسعه رفسنجان صرفا با حرف ونظریات عملی می شود؟ آیا به راستی وضع توسعه نامطلوب شهرستان برای آقایان مسئول روشن نیست؟ آیا هنوز وقت اقدام و عمل نرسیده است؟

وی توضیح داد: با توجه به شخصیت های سیاسی چپ و راست حاضر در جلسه، آنچه که برداشت می‌شد، آن بود که این به یک میتینگ سیاسی بیشتر شبیه بود تا یک همایش آن هم با هدف توسعه رفسنجان!

این فعال دانشجویی در ادامه افزود :  از محتوای همایش و برنامه ها دقیقا مشخص نبود که ما می‌خواهیم یک توسعه عدالت محور را اجرا کنیم که توزیع فرصت ها بین اقشار گوناگون جامعه بر اساس ظرفیت ها باشد یا یک توسعه لیبرالی که توزیع ثروت ها را به یک طبقه خاص اختصاص دهیم؟ همچنین مشخص نبود که مردم کف جامعه بطن این توسعه هستند یا قشر مرفه جامعه؟؟

او در پایان تاکید کرد : همه این گفته ها بر آن صدق می‌کند که مسئولین دچار یک خطای استراتژیک شده اند و متاسفانه با این وضع موجود نباید شاهد اجرای اقتصاد مقاومتی به طور عملی باشیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi