پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

1:52:47 - پنجشنبه 16 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان در کرمان تشریح شد
کار‌شناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش”دانشجو آزاد“به نقل از خبرگزاری دانشجو، زیبا کامیابی، کار‌شناس سلامت میانسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح برنامه‌های هفتهٔ ملی سلامت بانوان در جمع خبرنگاران گفت: هفته ملی سلامت بانوان ایرانی در مهرماه هر سال با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی در زمینه مهم‌ترین اولویت‌های سلامت زنان به کل جامعه از جمله زنان، مردان، مدیران و سیاستگذاران برگزار می‌شود و امسال با توجه به مصادف شدن هفته پایانی مهرماه با ایام عزاداری سالار شهیدان برگزاری هفته به تاریخ ۱۶ تا ۲۲ مهرماه تغییر یافته است.
زیبا کامیابی افزود: شعار هفته سلامت ملی بانوان ایرانی نیز «زن، قلب خانواده» با تاکید بر ارتقای سلامت قلب و کنترل عوامل خطر بیماری قلبی و عروقی به عنوان اولین ومهم‌ترین علت مرگ زنان ۳۰- ۷۰ سال، همچنین توجه به زنان به عنوان کانون عاطفی خانواده تعیین شده است.
وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این هفته کمیته هماهنگ سازی توسط گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی در هفتم مهرماه برگزار و برنامه‌های هفته ملی سلامت بانوان نیز اعلام شد.
کار‌شناس سلامت می‌انسالان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: «سلامت زنان، سلامت نسل امروز و آینده» عنوان اولین روز از هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (پنج شنبه ۱۶ مهرماه) است که در این روز قرار شده، اردوی دانشجویان دختر در راین با اهدای جوایز برگزار شود.
کامیابی گفت: در روز جمعه ۱۷ مهرماه با عنوان «سلامت زنان، سلامت خانواده‌ها»، مراسم پیاده روی خانوادگی از ساعت ۷ صبح از چهار راه گنبد جبلیه تا پارک پردیسان قائم شهر کرمان برگزار می‌شود.
وی افزود: در سومین روز از هفته که به عنوان «شادابی زنان، شادکامی خانواده، نشاط اجتماعی» نامگذاری شده، قرار است مراسمی برای شادی و نشاط بانوان شهر کرمان از ساعت ۴ تا ۶ عصر در خانه سلامت شمار یک واقع در خیابان شفا برگزار شود.
این کار‌شناس معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه گفت: نوزدهم مهرماه که همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت ملی بانوان است که در این روز با عنوان «سلامت قلب زن، سلامت قلب خانواده» نامگذاری شده برنامه آموزشی در خصوص سلامت جسم و روان ویژه مشاوران زن در ادارات در محل سالن استانداری کرمان برگزار می‌شود.
وی که «محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل» را عنوان پنجمین روز از این هفته عنوان کرد، گفت: کارمندان زن استانداری در این روز از نظر فشارخون و قند خون چکاپ می‌شوند.
وی در پایان گفت: در آخرین روز از هفته ملی سلامت بانوان «زنان سالم، پیشگامان مراقبت از خود و اعضای خانواده» مراسم ورزش صبحگاهی ساعت شش صبح ویژه کارمندان همراه با اهدای جوایز برگزار می‌شود.

 

بر چسب ها: , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi