پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:11:59 - دوشنبه 29 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون توسعه وزارت بهداشت خبر داد:
برای دانشگاه های علوم پزشکی مجوز استخدام ۲ هزار هیئت علمی صادر شد
تقوینژاد عنوان کرد: مجوز استخدام ۲ هزار نفر هیئت علمی تمام وقت به صورت پیمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور از طرف سازمان اداری استخدامی صادر شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از وزارت بهداشت، سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: با جذب این تعداد هیئت علمی انتظار می رود با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و افزایش تعداد بازنشستگان هیئت علمی در دانشگاه ها، بخش عمده ای از مشکلات حوزه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مرتفع شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با اشاره به شاخص فعلی نسبت هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این شاخص در حال حاضر به ازای هر ۱۶.۵۷ دانشجو یک نفر هیئت علمی است که انتظار داریم با جذب ۲ هزار هیئت علمی پیمانی جدید، این رقم به ۱۳.۸ دانشجو به ازای هر  یک نفر هیئت علمی برسد و رشد ۱۶ درصدی را در این بخش شاهد باشیم.

تقوی نژاد با اشاره به تکالیف حوزه آموزش وزارت بهداشت در اسناد بالادستی، خصوصا برنامه ششم توسعه اظهار داشت: دولت موظف شد به منظور حضور موثر نظام آموزش عالی کشور در تولید، توسعه و نشر علم و فناوری و تربیت دانشجو در سطح بین‌المللی و برقراری توازن و ارتقای کیفیت آموزش عالی و پژوهش و فناوری، نسبت به ارتقای شاخص دانشجو به عضو هیئت علمی اقدام نماید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۳ نفر هیئت علمی پیمانی و رسمی، ۵ هزار و ۱۶۷ نفر هیئت علمی تعهد خدمت و ۳۹۰ نفر هیئت علمی قراردادی در دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه آموزش به فعالیت مشغول هستند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi