پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:31:20 - یکشنبه 5 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد؛
برای حفظ نخبگان در استان راهی به جز حرکت جهادی نداریم
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج عنوان کرد: برای حفظ نخبگان در استان به جز حرکت جهادی و بسیجی راه دیگری وجود ندارد چون با راههای معمول نمی شود به وضع مطلوب رسید.

به گزارش “دانشجوآزاد” عباس پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جشنواره علم وفناوری بسیج گفت: متاسفانه ما در استان از ظرفیتهای بالایی که داریم استفاده نمی کنیم؛ آویشن فهرج بم غنی ترین آویشن ایران است اما بهره بردار ما خاور آویشن را صد هزار تومان میفروشد و در استانهای دیگر تبدیل به محصولات دارویی شده با قیمت بالایی به کرمان برمیگردد.

وی افزود: ما در سالهای اخیر بسیار تلاش کردیم تا گفتمان استان را از صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری به سمت علم و سلامتی ببریم؛ الان بزرگترین پالایشگاه پلاسمای خاورمیامه در ماهان در حال ساخت است و این دستاورد بزرگی است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در کل کشور ما سیستم بروکراتیک پیچیده ای وجود دارد که این قضیه در استان ما مضاعف است در واقع ما اصحاب المتفرقون هستیم یعنی هیچ همراهی در مراکز آموزش عالی و صنعت ما وجود ندارد؛ به عنوان مثال یک کرم سوختگی که در استان ساخته شده سرمایه گذاران در دبی به قیمت ۳ میلیون دلار خریداری کردند اما جالب است هنوز در کشور دنبال مجوز هستیم و در استان دنبال جایی برای تولید می گردیم.

پرداختی توضیح داد: بیش از ۸۰ درصد نخبگان به کرمان برنمیگردند چون در استانهای دیگر می توانند پتانسیل خود را به ظهور و بروز برسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای حفظ نخبگان در استان به جز حرکت جهادی و بسیجی راه دیگری وجود ندارد چون با راههای معمول نمی شود به وضع مطلوب رسید.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi