پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:08:18 - چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مناظره انتخاباتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان؛
برازوان: چرخیدن چرخ هسته ای و چرخ زندگی مردم از نتایج برجام بود/گریوانی: اگر پشتوانه نظامی ایران نبود آن دیپلماسی نیمه موفق هم در مذاکرات رخ نمی داد
در مناظره دانشگاه شهید باهنر کرمان عملکرد حسن روحانی در طول دولت چهار ساله دولت تدبیر و امید و قالیباف در طول مدیریت اجرایی ۱۲ ساله‌اش در شهرداری تهران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش “دانشجوآزاد” مناظره انتخاباتی در دانشگاه شهید باهنر کرمان بین مشاور محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دبیر اجرایی ستاد انتخابات روحانی در کرمان برگزار شد.

در این مناظره عملکرد حسن روحانی در طول دولت چهار ساله دولت تدبیر و امید و قالیباف در طول مدیریت اجرایی ۱۲ ساله‌اش در شهرداری تهران مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام یاسر گریوانی مشاور قالیباف در ابتدا عنوان کرد: آخرتم را به دنیای قالیباف نخواهم داد و یقینا چیزی را می‌گویم که باور دارم و مستند است و سعی بر این است که خودمان را در تخریب و نفی دیگری جستجو نکنیم.

برازوان: چرخیدن چرخ هسته ای و چرخ زندگی مردم از نتایج برجام بود

محسن برازوان رئیس حزب ندای ایرانیان و دبیر اجرایی ستاد انتخابات روحانی در کرمان در مورد برجام و عملکرد دولت در سیاست خارجه بیان داشت: دولت رزومه‌ای روشن و شفاف در حوزه سیاست خارجه دارد که نتایج آن مثبت و روشن است.

وی ادامه داد: نخستین اقدامی که در زمینه برجام صورت گرفت، اخذ پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی و سپردن آن به دست متخصصان سیاست خارجه و دیپلمات‌های مسلط به زبان بین‌الملل بود.

دبیر اجرایی ستاد انتخابات روحانی در کرمان گفت: یکی از نتایج مهم برجام با توجه به آمار و ارقام ارائه شده توسط دولت چرخیدن چرخ هسته‌ای ایران و چرخ زندگی مردم و همچنین تک رقمی شدن نرخ تورم و ثابت نگه‌داشتن آن است.

برازوان خاطرنشان کرد: در آینده بزرگترین هدفی که داریم برنگشتن به گذشته و بازستاندن حق و حقوق کشور از جایی است که ضایع شده و دولت پایبند نظر و رویه مورد تایید مقام معظم رهبری است.

مشاور قالیباف در رابطه با برجام و عملکرد دولت در سیاست خارجه اظهار داشت: هیچ رئیس جمهوری نمی‌تواند قول قطعی در خصوص موضوعات اساسی سیاست خارجه بدهد مادامی زیرا براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی نظارت مستمر ولی فقیه بر سیاست خارجه است.

وی با طرح سؤالی عنوان داشت: ادامه نگاه دولت روحانی به سیاست خارجه و برجام چیست وقتی که آثار آن در زندگی مردم قابل لمس نیست.

گریوانی در زمینه تابلوها و بنرهای سطح شهر تهران که رئیس جمهور از آنها انتقاد داشت، اظهار کرد: تابلوهایی که اکران شد مربوط به موسسه اوج بوده و سرانه برخی از مجموعه‌ها است که به‌صورت مدت زمان طولانی به آنها اجاره داده شده و شهرداری تهران نقشی در آن نداشته است.

مشاور قالیباف اظهار داشت: در زمینه موضوع سیاست خارجه ملاک و محور قالیباف زیر سؤال نرفتن قدرت و حفظ کرامت و عزت جمهوری اسلامی است.

گریوانی طی انتقادی از دولت روحانی عنوان کرد: دولت روحانی بابت کوتاهی و قصور در بعضی امور هیچ‌گاه از مردم عذرخواهی نکرد.

وی در ارتباط با علنی شدن ماجرای دختر وزیر افزود: بنابر آموزه‌های فقهی و روایی کسی که عهده‌دار مسئولیت های بزرگ است، باید زیر ذره‌بین همه مردم باشد.

گریوانی: اگر پشتوانه نظامی ایران نبود آن دیپلماسی نیمه موفق هم در مذاکرات رخ نمی داد

مشاور قالیباف بیان داشت: اگر پشتوانه نظامی ایران در این برهه از زمان نبود، پای میز مذاکره، آن دیپلماسی نیمه‌موفق از ناحیه آقای ظریف و سایر افراد رخ نمی‌داد.

سپس دبیر اجرایی ستاد انتخابات روحانی در کرمان در حوزه پیشرفت های علمی کشور تصریح کرد:‌ پیشرفت در حوزه علمی شامل بخش زیرساختی دانشگاه‌ها و تزریق علم به صنعت و بخش تعامل با جهان و خرید تکنولوژی است.

محسن برازوان افزود:  مشکل اساسی ما در صنعت کشور نداشتن و وارد نکردن تکنولوژی‌های مادر و تولید است که با برطرف شدن برخی تحریم‌ها و برداشته شدن فیلترینگ علمی از روی دوش ایران در حوزه دانشگاهی دانش ما تا  حدودی به‌روز و واردات تکنولوژی افزایش یافته است.

وی گفت: لازمه پیشرفت در حوزه تولید علم و صنعت و فناوری ایجاد زیرساخت‌هایی برای ارتباط با دنیا است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi