پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

7:56:16 - شنبه 3 مهر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیام رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به مناسبت آغاز سال تحصیلی؛
با آغاز هرسال تحصیلی قطارپویایی و آگاهی جامعه با نیرویی دوچندان حرکت خواهد کرد
رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی طی پیامی بازگشائی مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه هها ومراکز آموزشی کشور به دانش آموزان،دانشجویان و طلاب تبریک گفت.

 

به گزارش “دانشجوآزاد” رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی طی پیامی بازگشائی مدارس، حوزه های علمیه، دانشگاه هها ومراکز آموزشی کشور به دانش آموزان،دانشجویان و طلاب تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

قال الامام کاظم علیه السلام :

 

لا نَجاهَ إلاّ بِالطّاعَهِ وَ الطّاعَهُ بِالعِلمِ وَ العِلمُ بِالتَّعَلُّمِ.

نجات فقط با طاعت به دست می آید، و طاعت در گرو علم است و علم در گرو یادگیری

 

آغاز باشکوه سال تحصیلی که همیشه موجب خرسندی وعامل ایجاد شور ونشاطی وصف ناپذیر در تمامی اقشار جامعه اعم از خانواده های گرامی، کودکان ونوجوانان و جوانان عزیز بوده ، در واقع منشا پدیداری حرکتی سازنده ، و غرورانگیز در متن جامعه می باشد.

اهمیت این جنب وجوش و این تحرک عظیم بدان واسطه است که با آغاز هرسال تحصیلی، قطارپویایی، آگاهی و رشد جامعه با نیرویی دوچندان درمسیر روشن پیشرفت ادامه ی حرکت خواهد داد.

مسیری که در واقع بنیاد آن برشناخت، تعلیم، تلاش وبندگی خالصانه بامحوریت دانشجویان دانش آموزان، استادان ومعلمان بزرگوارو فرهیخته است.

 

چنانکه رهبرآگاه وفرزانه ی انقلاب حضرت امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند:

در بلند مدت هیچ چیز به اندازه ی تعلیم وتربیت اهمیت ندارد.

 

ونیز فرموده اند:

دانشگاه، که قوام اصلى آن به استاد و دانشجوست، حقیقتاً پایه‏ اى براى آینده‏ ى کشور محسوب می شود.

لذا اکنون که در جامعه ی اسلامی ایران، کودکان، نوجوانان وجوانانی بااستعداد و پرشور درمکتب اساتید و معلمینی دانشمند و متعهد سرنوشت حال وآینده ی دانش، فرهنگ، دیانت، دفاع وامنیت، سیاست، اقتصاد، صنعت، تجارت وسایر عرصه های مهم کشور و جهان اسلام را رقم می زنند چه یاد و خاطره ای ماندگارتر از لحظه ی آغازین سال هایی که با حضور اهالی علم ودانش وتعبد؛ اعم از معلمین واساتید و روحانیون گرامی و دانش آموزان و طلاب و دانشجویان عزیز بر صفحه ی ایام به یاد ماندنی این سرزمین افزوده می گردد.

این روز ارزشمند راکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل بهترین مطلع حرکت جامعه ی علمی ونظام آموزشی کشور به سمت تحقق اهداف ومنویات مقام معظم رهبری در زمینه ی پیشرفت در بسترتوسعه ی علمی واتکا بر فنآوری بومی و اقتصاد دانش بنیان می باشد گرامی داشته و امید آن دارم که در آینده ی روشنی که با تلاش شما جوانان وامید های فردای این آب وخاک گلگون رقم خواهد خورد ، پیشرفت و موفقیت وسعادت بیش از پیش ملت دلیر و مسلمان ایران عزیز را به نظاره بنشینیم.

 

باآرزوی توفیق وسربلندی

محمد مهدی زاهدی

نماینده ی مردم کرمان وراور

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi