پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:06:06 - دوشنبه 15 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:
بالاخره مشکلات فرهنگی دانشگاهها فرهادی را به استیضاح کشاند/ هیات رئیسه اسامی امضاکنندگان بیانیه لغو سخنرانی مطهری را منتشر کند
محمدمهدی زاهدی در خصوص بیانیه قرائت شده در رابطه با لغو سخنرانی علی مطهری عنوان کرد: روزی که نمایندگان برای لغو سخنرانی علی مطهری امضا جمع کردند بنده در محلس نبودم و حقیقتا شوکه شدم چون فکر می کردم دغدغه معیشت اشتغال رکود امنیت و بسیاری موارد دیگر اولویت بالاتری دارد.

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با دانشجوآزاد در رابطه با استیضاح وزیر علوم گفت: تا امروز بیش از ۱۰ نفر از نمایندگان درخواست استیضاح دادند و ما این هفته موضوع را در دستور کار قرار می دهیم.

 

رییس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس با توضیح دلیل لغو استیضاح فرهادی در هفته های گذشته اظهار داشت: سری قبل اقای وزیر از قبل برنامه ریزی داشته و در آن روز نمی توانست به مجلس بیاید به همین‌منظور کتبا به مجلس نامه نوشت و استیضاح به تعویق افتاد.

 

وی با اشاره به برخی موارد استیضاح تشریح کرد: موارد استیضاح ۱۱ مورد است و محورهای کلی Hن بحث های فرهنگی، سند اسلامی شدن دانشگاهها، مدیریت دانشگاهها، بحث دانشگاههای فنی و حرفه ای و بلاتکلیفی برخی از مدرسین آن است.

 

زاهدی در خصوص بیانیه قرائت شده در رابطه با لغو سخنرانی علی مطهری عنوان کرد: روزی که نمایندگان برای لغو سخنرانی علی مطهری امضا جمع کردند بنده در محلس نبودم و حقیقتا شوکه شدم چون فکر می کردم دغدغه معیشت اشتغال رکود امنیت و بسیاری موارد دیگر اولویت بالاتری دارد.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: از هیات رئیسه مجلس می خواهیم که اسامی نمایندگانی که بیانیه را امضا کرده اند اعلام کنند تا حداقل بتوان سراغشان رفت و سوال کرد که دغدغه اصلی کشور واقعا لغو یک سخنرانی است یا بحثهای جدی دیگر؟

 

وی با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در شبکه های اجتماعی در خصوص نمایندگانی که چند امضا کرده اند تصریح کرد: اگر هیات رئیسه رسما اسامی امضاکنندگان را منتشر کنند خوب است که ببینیم به ۱۴۵ نفر می رسیدند یا نه؛ چون بنا به ایین نامه داخلی مجلس بیانیه ای می تواند در مجلس خوانده شود که حداقل ۱۴۵ امضا پای ان باشد؛ اسامی که من دیدم اگر واقعا این خبر صحت داشته باشد یقینا زیر ۱۴۵ تا است و بیانیه نمی بایست خوانده شود.

 

محمدمهدی زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: واقعا یک سخنرانی چقدر می تواند در کشور تاثیرگذاری داشته باشد آیا مشکل معیشت مردم و اقتصاد مشکل بیکاری و رکود مشکل صنایع فلج شده و واردات بی رویه را حل می کرد؟ یقینا ان سخنرانی ربطی به این موارد نداشت.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi