پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:51:02 - شنبه 22 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مصوبات مجلس نهم ایران را قطب صادرات فناوری در منطقه خواهد کرد/رزمایش هوایی سپاه گوشه ای از توان دفاعی ما و ضربه شصتی برای دشمنان بود
محمدمهدی زاهدی گفت: در مجلس نهم سعی شد در زمینه محصولات دانش بنیان زیلی گذاری صورت گیرد که کشور را ظرف مدت ۴ تا ۵ سال به صادرکننده فناوری و محصولات دانش بنیان منطقه تبدیل کند.

به گزارش “دانشجوآزاد“؛ محمدمهدی زاهدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: این سخنان بایستی سرلوحه کاری نمایندگان مردم و دولتمردان قرار گیرند که عبارت است از: اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی فرهنگی.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بدلیل اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی و جهش علمی از مواردی است که رهبری بر آن تاکید داتشه اند در ۴ سال گذشته مجلس در این خصوص فعالیت خوبی داشته است خصوصا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برنامه های سنگینی در این خصوص داشتیم و توفیقات بسیاری خوبی حاصل شد.

وی با تاکید بر موضوع جهش علمی تصریح کرد: در موضوع جهش علمی در دورانی که بنده از سال ۸۴ تا سال ۸۸ مسئولیت وزارت علوم را بر عهده داشتم سعی کردیم در این وزارتخانه خارج از مسائل سیاسی و دور کردن دانشگاهها از سیاسی بازی در جهت توسعه و فناوری کشور گام بر داریم.

بالاترین رشد علمی کشور در زمان تصدی بنده بر وزارت علوم بود

زاهدی ادامه داد: در دوران تصدی بنده بر وزارت علوم شاهد بالاترین رشد علمی کشور بودیم که در آن سال بنا بر اظهار نظر اسکوپوس رشد ۱۱ برابری متوسط جهانی از آن ایران بود که امیدواریم این روند مجددا تکرار شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در مجلس نهم دو قانون تصویب شد که اجرایی شدن آنها تحول بزرگ علمی و فناوری در کشور ایجاد خواهد کرد؛ یکی قانونی که به واحدهای بزرگ صنعتی اجازه می دهد ۱۰ درصد از درآمد خود را با دانشگاهها قرارداد ببندند که هم نیاز آنها برطرف شود و هم اینکه دانشگاهها پروژه های عملیاتی و کاربردی انجام دهند ضمن اینکه این پول هزینه شده به حساب مالیت واحد صنعتی می آید و با وضع این قانون ارتباط صنعت و دانشگاه به خوبی برقرار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: قانون دیگر دولت را موظف می کند از صندوقهای پژوهشی حمایت کند که به ایجاد شرکت های دانش بنیان کمک میک ند و این باعث افزایش صادرات و همچنین رفع نیازهای داخلی می شود.

مصوبات مجلس نهم ایران را قطب صادرات فناوری در منطقه خواهد کرد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی سعی شد در زمینه محصولات دانش بنیان زیلی گذاری صورت گیرد که کشور را ظرف مدت ۴ تا ۵ سال به جایی برساند که یکی از کشورهای صادرکننده فناوری و محصولات دانش بنیان در منطقه باشیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به مصون سازی فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۵ سال قبل سند مهندسی فرهنگی کشور را تصویب کرد که با اجرایی شدن آن اقدام جدی در زمینه مصون سازی فرهنگی خواهیم داشت که مرجع هماهنگ کننده همه نهادها اعم از دولتی و غیردولتی در حوزه فرهنگ می باشد.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت دشمنان انقلاب یکی از برنامه های اصلی خود را نفوذ در لایه های مختلف مردم، افکار عمومی و رخنه فرهنگی قرار داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم استان جهت شرکت در انتخابات عنوان کرد: مشارکت بالای ۶۰ درصد مردم در انتخابات را همگی باید قدر بدانیم و این فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را جهت بسترسازی مناسب برای توسعه استان در ۴ سال اتی داشته باشیم.

رزمایش هوایی سپاه گوشه ای از توان دفاعی ما و ضربه شصتی برای دشمنان بود

محمدمهدی زاهدی با اشاره به رزمایش سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما تمام توان خود را در این رزمایش به نمایش نگذاشتیم اما همین مقدار هم ضمن خوشحال کردن دوستداران جمهوری اسلامی در کشور ضربه شصتی هم به دشمنان ایران اسلامی و صهیونیسم بین الملل نشان داد؛ دشمنان نظام اسلامی دریافتند توان دفاعی ایران اینقدر بالاست که هرگز در اندیشه کسی خدشه به امنیت ایران نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: اگر روزی دشمنان ایران اسلامی دست از پا خطا کنند با مقابله برق آسای ایران مواجه خواهند شد و من یقین دارم هیچ کس جرات ندارد کوچکترین عملیاتی علیه کشور ما داشته باشد و ما این امنیت را مدیون سپاه پاسداران، حاج قاسم سلیمانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi