پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:33:57 - سه شنبه 2 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همه آنچه که باید درباره ویروس WannaCry بدانید؛
اینفوگرافیک:: چگونه از ویروس باج‌گیری باج‌ افزار خلاص شویم؟
یکی از نرم افزار های مخرب که در دنیای اینترنت منتشر شده است ، باج افزار WannaCry به تازگی کابوسی برای کاربران اینترنتی شده است . این باج افزار در سیستم های کامپیوتری در روسیه به چین،‌ انگلستان و آمریکا گسترش یافت. مشکلی که هم اکنون وجود دارد. نحوه مقابله با این بد افزار هاست.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۲۲ اردیبهشت ماه بود که فعالیت یک ویروس به نام WannaCry در سیستم ‌های رایانه ‌ای سراسر جهان با سردرگمی کاربران مواجه شده، این بدافزار باج گیر به گفته پلیس فتا در این را شد قابل ملاحظه ای داشته است.

فزایش پیدا کرده و این بدافزار در سطح شبکه کشور ما نیز رصد شده است.

این باج افزار با سوء استفاده از آسیب پذیری های ویندوز، فایل های رایانه‌ای را رمزگذاری کرده و از افراد می خواهد برای باز شدن قفل این فایل ها ۳۰۰ دلار باج پرداخت کنند.  طراحان باج افزار مذکور هشدار داده اند که اگر این پول ظرف یک هفته پرداخت نشود کل فایل های ذخیره شده در رایانه کاربران را پاک می کنند.

این باج افزارها هر روز قربانی های زیادی را در سازمان ها و شبکه های سراسر دنیا می‌ گیرد و اکنون نیز بیش از ۹۹ کشور دنیا از جمله ایران را درگیر کرده است.

منشا این باج افزار، آسیب‌ پذیری موجود در سیستم عامل ویندوز است که قبلا توسط مایکروسافت مرتفع شده اما بسیاری از کاربران، آپدیت‌ های مربوط را دریافت نمی‌ کنند و با این مشکل مواجه می ‌شوند.

همین مسئله باعث شد در مطلبی در قالب اینفوگرافی به بررسی این بدافزار و راه جلوگیری از عدم مبتلا شدن به آن بپردازیم.

دانلود نرم افزار ریکاوری اطلاعات

باج افزار

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi