پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:07:05 - پنجشنبه 31 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ایران پانزدهمین تولیدکننده برتر سلول‌های بنیادی در دنیا
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در بحث تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رتبه ۱۵ جهان و اول منطقه قرار گرفته است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه امروز در حاشیه افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با بیان اینکه ایران در سال ۲۱۰۶ در رتبه ۱۵ جهان و اول منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰۰ مقاله توسط نخبگان و متخصصان ایرانی نوشته شده است.

وی اضافه کرد: به همت محققان و پژوهشگران ایرانی بیش از ۶۰ مرکز پژوهشی، ۶۷ شرکت دانش‌بنیان و مراکز جامع سلول‌های بنیادی تبریز، تهران و شیراز، اولین مزرعه کشاورزی بنیادی در کرمان و همچنین اولین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بنیادی در کرج راه‌اندازی شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با تاکید بر اینکه ایران در عرصه پژوهش و آموزش و توسعه منابع انسانی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز سلول‌های بنیادی روزبه‌روز در حال پیشرفت است، ادامه داد: ایران طی دو سه سال آینده در تمامی این زمیته‌ها به قدری رشد خواهد کرد که بتواند به عنوان یک کشور اسلامی به یکی از قدرت‌های برجسته دنیا در عرصه سلول‌های بنیادی تبدیل شود.

حمیدیه با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تصریح کرد: این کنگره‌ها به معرفی و ترویج و گسترش این علم می‌پردازد و در گذشته این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد، اما در چند سال اخیر در سطح کشور گسترش یافته و در سال ۲۰۱۷ میزبانی این رویداد بین‌المللی به مشهد داده شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi