پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:42:12 - یکشنبه 28 مهر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛
ایران در صنعت هسته ای شانه به شانه ی کشور های ابر قدرت در حال رقابت است/راه اندازی مدار ثانیویه رآکتور اراک در دو هفته آینده
زارعیان بیان کرد:تا دو هفته آینده مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک راه اندازی خواهد شد و تا سال بعد تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملا راه اندازی خواهد شدو همچنین سه نسل جدید از ماشین های سانتریفویژ(تک ماشین) در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر اصغر زارعان دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ظهر امروز در افتتاحیه چهل و هشتمین نمایشگاه دستاورد های صنعت هسته ای کشور ضمن تشکر و قدر دانی از عوامل برگزار کننده ی این نمایشگاه عنوان کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ظرفیت آن را دارند که با سازمان انرژی اتمی تعاملات بیشتری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی اتمی یک وظیفه ی حاکمیتی دارد مطرح کرد: وظیفه ی اصلی سازمان انرژی اتمی تولید برق پاک است و در حوزه ی سازمان های پرتو دهی نیز تولید رادیو دارو ها رادیو پرتو ها و به عبارتی داشتن چرخه ی سوخت را برعهده دارد.

زارعیان ادامه داد:کشور های دیگر در  بحث هسته ای فعالیت های خود را پنهان می کنند اما جمهوری اسلامی ایران به دلیل اینکه یک کشور صلح آمیز است سعی میکندبه آنچه که براش تعریف شده است برسد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مسئله ی هسته ای را یک مسئله ی خاص دانست و افزود: مشکل دشمن با جمهوری اسلامی مسئله ی  ایدئولوژیکی است و همه می دانند که بحث هسته ای بهانه ی دشمنان است.

زارعیان خاطر نشان کرد: نظام سلطه در تلاش است که هزینه های ما را در صنعت هسته ای افزایش دهد و ما در این چهل سال تحریم با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری و تلاش نخبگان توانسته ایم تمام هزینه ها را مدیریت کنیم و به موفقیت های روز افزون که یکی از آن ها صنعت هسته ای است دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به داشته هایمان بسنده کرد تصریح کرد:توقف معنا و مفهومی ندارد و نباید به داشته هایمان بسنده کنیم وباید قدر مراکز علمی و دانشگاه ها دانست و با تلاش و کار  توطئه های دشمن را خنثی کرد.

دستیار ویژه معاون رئیس جمهور بابیان این که در مسائل هسته ای به دشمنان اعتماد نداشته،نداریم و نخواهیم داشت اظهار کرد:جمهوری اسلامی ایران نیروگاه هایی را در سطح فعالیت های خود  از سال ۵۳ در کشور ایجاد کرده است که نیروگاه بوشهر یکی از آنهاست که در مدار است و روزانه برق قابل توجهی تولید می‌کند.

زارعیان با اشاره به اینکه  نمی خواهیم انرژی ثابت را یک جا داشته باشیم عنوان کرد: نظام اسلامی در پی عملیاتی کردن چرخه سوخت از اکتشاف و استخراج و سوخت بومی کار کرده و در زمره ۱۰ کشور اول دنیا در این حوزه است و این اقدام منجر به عصبانیت غربی‌ها و حتی کشورهایی شده که با ما ارتباط دوستانه دارند.

وی در ادامه گفت:در سال های گذشته ما سانتی فیوژ ها را از کشور های دیگر وارد می کردیم و براساس مهندسی معکوس آن ها را می ساختیم اما امروزه ما بهترین طراحان را در کشور داریم و به خود کفایی رسیده ایم و ضمن تعمین نیاز های کشور صادرات هم داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان داشت:ما در کشور به هر دستاوردی رسیده ایم که نمونه هایی از آن ها  را در این نمایشگاه مشاهده می کنید حاصل تمرین، آینده نگری، کار جهادی، ایمان  و بصیرت است.

با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران به دانش و و فناوری ساخت بمب اتمی دست یافته است اما با وجود پایبند بودن به مسائل دینی اقداماتی برای ساخت بمب اتمی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سازمان انرژی اتمی تولید رادیو دارو است و در هفته ۱۹۰ بیمارستان و مرکز درمانی را رادیودارو می دهیم که این پروژه ۶۳ میلیون یورو هزینه دارد و به برخی کشورها صادرات داریم اظهار کرد: مرکز درمان قطعی سرطان‌ها را در دست ساخت داریم که نزدیک به ۲۰۰ میلیون یورو هزینه دارد.

زارعیان تصریح کرد: در بقیه ی بخش ها در صنعت هسته ای ما اقداماتی صورت گرفته است که از لحاظ رقابتی شانه به شانه ی کشور های ابر قدرت هستیم.

وی در خاتمه خبر داد:تا دو هفته آینده مدار ثانویه رآکتور در حال بازطراحی اراک راه اندازی خواهد شد و تا سال بعد تست‌های سرد و تا سال ۱۴۰۰ رآکتور اراک کاملا راه اندازی خواهد شدو همچنین سه نسل جدید از ماشین های سانتریفویژ(تک ماشین) در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi